Beantwoord

Qbox werkt niet - verbruik klopt niet en geen live beeld

• 11 januari 2018
  • 9 reacties
  • 152 keer bekeken

Ik heb nu een tijdje de Qbox (goed geïnstalleerd enzo). Ik zie gene live verbruik en ook geeft hij de december en januari aan als meer opwek (zonnepanelen, zonder Qbox solar) dan verbruik. Dat klopt deze maand niet. Ik denk dat de sensor op de draaimeter niet helemaal lekker werkt. Leek er ook op dat deze Qbox al een keer open is geweest bij ontvangst (kabels zaten niet mooi verbonden).
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 22 januari 2018, 14:39

Hallo Aljo en Frans,

Bedankt voor jullie berichten.
Ik vind het jammer om te lezen dat de Qbox niet goed werkt Aljo, maar natuurlijk kun je deze terugsturen. Hierover heb ik je zojuist nog een mail toegestuurd.

Wij leven hier zeker niet van de Tony Chocolonely, Frans, maar als je hierover twijfelt mag je het moderatorteam natuurlijk altijd voorzien van een reep oranje Tony Chocolonely. Ik beloof dat we hiermee uit de serverruimte blijven.

Groet, Nina
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hallo Aljo en Frans,

Bedankt voor jullie berichten.
Ik vind het jammer om te lezen dat de Qbox niet goed werkt Aljo, maar natuurlijk kun je deze terugsturen. Hierover heb ik je zojuist nog een mail toegestuurd.

Wij leven hier zeker niet van de Tony Chocolonely, Frans, maar als je hierover twijfelt mag je het moderatorteam natuurlijk altijd voorzien van een reep oranje Tony Chocolonely. Ik beloof dat we hiermee uit de serverruimte blijven.

Groet, Nina
Reputatie 4
Badge +12
Ik geloof je wel. En ik geloof ook niet dat het aan die sensor ligt. Alex Rietkerk had laatst iets dergelijks en dat lijkt na sensorwisseling ook nog niet opgelost:

https://community.qurrent.nl/qbox-24/qbox-geeft-verbruik-kwh-negatief-weer-hoe-op-te-lossen-2476

Eerder had iemand een negatief gasgebruik, en daar is niet eens een sensor voor. Ze moeten gewoon de serverruimte eens goed stofzuigen en luchten. Het wemelt daar van de bugs. Waarschijnlijk komen ze af op de chocolonely waar de mensen van Qurrent van leven.

Prettig weekend, Frans

Hé, dat is nou jammer. Ik had zo graag een foto gezien van een kilowattuurmeter met de pijl naar links of van een verkeerd om bedrade sensor. Nu zullen we het nooit weten.

Die foto had je ook niet te zien gekregen als ik wél een foto had gemaakt 😉. Want alles is gewoon goed aangesloten en een pijl naar rechts.
Reputatie 4
Badge +12
Hè nee, daar heb ik geen zin in. Hij is gewoon goed aangesloten. Ik stuur hem graag terug.

Hé, dat is nou jammer. Ik had zo graag een foto gezien van een kilowattuurmeter met de pijl naar links of van een verkeerd om bedrade sensor. Nu zullen we het nooit weten.
Reputatie 2
Badge +4

Hè nee, daar heb ik geen zin in. Hij is gewoon goed aangesloten. Ik stuur hem graag terug.Beste Aljo,

We hebben je Qbox nagelopen en je ziet gespiegelde data, dit komt doordat de witte sensor kabel aan de linkerkant uit de sensor komt. Door ervoor te zorgen dat de witte kabel aan de rechterkant uit de sensor steek zal je de data goed kunnen inzien.
Met andere woorden even de sensor 180 graden draaien zodat je de Q van Qurrent in het sensor blokje kan lezen en je kan de data goed uitlezen en je zal dan ook live data kunnen inzien. Mocht de sticker niet meer plakken dan kan je de reserve gebruiken of we sturen je gratis nieuwe stickers en/of sensor op.

Als je daarna niet werkt dan kan je altijd nog de Qbox gratis retour sturen.

Heb je nog vragen dan horen we het graag.

Groeten,

Niels van Qurrent

Hij ís goed aangesloten... zie mijn openingspost. Product werkt gewoon niet, wat is het retouradres?

Beste Aljo,

Oke, dan is erg jammer dat het niet goed werkt bij jou.
Je kan de Qbox gratis retour sturen naar onderstaand adres:

Qurrent B.V.
Antwoordnummer 91054
1000 XA Amsterdam

Groeten,

Niels van Qurrent

Hè nee, daar heb ik geen zin in. Hij is gewoon goed aangesloten. Ik stuur hem graag terug.Beste Aljo,

We hebben je Qbox nagelopen en je ziet gespiegelde data, dit komt doordat de witte sensor kabel aan de linkerkant uit de sensor komt. Door ervoor te zorgen dat de witte kabel aan de rechterkant uit de sensor steek zal je de data goed kunnen inzien.
Met andere woorden even de sensor 180 graden draaien zodat je de Q van Qurrent in het sensor blokje kan lezen en je kan de data goed uitlezen en je zal dan ook live data kunnen inzien. Mocht de sticker niet meer plakken dan kan je de reserve gebruiken of we sturen je gratis nieuwe stickers en/of sensor op.

Groeten,

Niels van Qurrent

Hij ís goed aangesloten... zie mijn openingspost. Product werkt gewoon niet, wat is het retouradres?
Reputatie 2
Badge +4
Hè nee, daar heb ik geen zin in. Hij is gewoon goed aangesloten. Ik stuur hem graag terug.

Beste Aljo,

Groeten,

Niels van Qurrent
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Aljo,

Bedankt voor je bericht.
Ik schakel mijn Qbox collega's voor je in. Ze zullen de Qbox op afstand voor je doorlopen.
Wil je ons hier scherpe foto's toesturen van de Qbox, de meter + sensor en de bekabeling? Dan kunnen we je hier verder mee helpen.
Ik hoor graag van je!

Groet, Nina

Reageer