Beantwoord

QBox werkt nog niet?

• 19 januari 2018
  • 20 reacties
  • 200 keer bekeken

blijft groen knipperen, leest niets uit. Kan ik hem op een of andere manier een vast ip adres geven? Zo ja, hoe?
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 23 januari 2018, 17:12

Hoi HenriCorver!

Fijn dat je ons op de Community hebt gevonden.
Wat vervelend dat jouw Qbox nog niet werkt.
Volgens onze technische gegevens is de Qbox niet goed aangesloten.

Zou je mij het serienummer van de Qbox met de groene sticker kunnen toesturen per e-mail?
En dan graag ook een foto van de meter, waar zo veel mogelijk technische informatie op staat.

Als ik deze gegevens ontvang, kan ik jouw Qbox snel werkend maken.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 4
Badge +12
Hoi Henri,

Volgens mij kan de QBox alleen een ip adres krijgen van je router. Draait daar geen dhcp-server dan? Maar meestal ligt het niet aan de communicatie met internet, maar aan een fout op de server van Qurrent bij het activeren, koppelen aan je account en aan het metertype. Misschien moet je QBox een update krijgen. Dat kunnen de mensen van Qurrent op afstand als je de QBox ingeschakeld laat en je merk en type meter hier meldt of een foto plaatst.

Groet, Frans
ja Frans, daar draait een dhcp server..maar het lijjkt alsof hij geen ip adres krijgt. Ik las ergens dat er ook een web interface was voor die qbox... dan kan ik het zelf instellen/wijzigen. Maar dat is niet zo??
Reputatie 4
Badge +12
Ik heb nog nooit gehoord of gelezen over een web interface in de QBox. Of de Qbox een ip adres krijgt van de dhcp server, kun je zien op je router. Het MAC adres van de QBox begint met D4:0F:B2.

Vaak gaat activeren mis. In ieder geval als je een slimme meter hebt met het SMR 5.0 protocol. Dan moeten ze hem updaten.

Groet, Frans
ik zie hem er niet bij staan. Maar daar had ik uiteraard al gekeken ( 😉 ) vandaar mijn vraag over een webinterface. Ik las bij iemand die hem een vast ip adres had gegeven (?)
Hij is geactiveerd (net via Qurrent gecheckt) en hij hoefde ook niet geupdatet te worden. Nou ja, dat wordt dan een probleem.
groetjes...Henri
Reputatie 4
Badge +12
Misschien helpt een harde reset van de QBox:

https://www.qurrent.nl/SiteFiles/pdf/Qurrent_qbox_mono_resetmanual_2017.pdf

Groet, Frans
Ik had dat al met de helpdesk gedaan, maar daar was het lampje regelmatig al weer groen voordat ik de stekker er weer in stak. Ga het nu nog een keer proberen. Blijft nu lang rood.....hmm blijft wel erg lang rood
Frans,
nou blijft hij helemaal rood....ik laat hem wel een aantal uren staan.. misschien komt het nog goed??
Nou, bleef een tijdje groen. Nu knippert hij weer groen. Ik hoop dat het nog wat wordt, maar ik heb er niet heeeeel veel vertrouwen meer in...
Reputatie 5
Badge +14
Bij een harde reset ook het kabeltje tussen de slimme meter en de qbox los koppelen.
Nog een keer dan..;-)
Ik heb trouwens een Duo he...
nou, uiteindelijk zelfde resultaat helaas
Ga hem terugsturen. Dit werkt niet en ik kan er niets aan aanpassen. Helaas...
Reputatie 4
Badge +12
Je had het over QBox, niet over duo, dus ik nam aan dat je de mono had. Hier is de handleiding voor het resetten van de Qbox Duo:

https://www.qurrent.nl/SiteFiles/pdf/Qurrent_qbox_duo_resetmanual_2017.pdf

Nee, je kunt er niets aan aanpassen. Dat heeft het voordeel dat je er niets aan hoeft aan te passen.

Misschien helpt een beetje geduld. Tientallen jaren ervaring in de ICT hebben mij geleerd dat hoe meer haast je hebt, hoe langer het duurt.

Prettig weekend, Frans
zo heb ik het inderdaad gedaan Frans...
en: vele jaren ervaring in de ict hebben mij geleerd (;-) ) dat als iet na uren nog niet werkt, het dan ook na dagen niet werkt..
prettig weekend Frans !!
Reputatie 2
Badge +8
Hoi HenriCorver!

Fijn dat je ons op de Community hebt gevonden.
Wat vervelend dat jouw Qbox nog niet werkt.
Volgens onze technische gegevens is de Qbox niet goed aangesloten.

Zou je mij het serienummer van de Qbox met de groene sticker kunnen toesturen per e-mail?
En dan graag ook een foto van de meter, waar zo veel mogelijk technische informatie op staat.

Als ik deze gegevens ontvang, kan ik jouw Qbox snel werkend maken.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten van Giulia
Giulia
hij is absoluut goed aangesloten. Kan ook bijna niet anders. Ook nog gecontroleerd met helpdesk van Qurrent, dus dat is prima. Het was dus iets heel anders. Heb hem al teruggestuurd helaas, dus valt niet meer werkend te maken ....Heb nu een andere gekocht en die werkt perfect...binnen 5 minuten
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Henri, jammer dat we hem niet werkend hebben gekregen, maar goed om te horen dat je er een gevonden hebt waarmee je je verbruik kan monitoren :)

Groetjes, Tanja

Reageer