Beantwoord

Qbox zojuist geïnstalleerd, groen licht maar nog geen standen?

• 12 december 2016
  • 13 reacties
  • 299 keer bekeken

Waarom ontvang ik geen realtime verbruikgegevens? Drie uur geleden het materiaal bevestigd en ik ben benieuwd of het wel werkt....
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 13 december 2016, 16:18

Hoi CvanderNeut,

Normaal gesproken gaat je Qbox binnen 2 uur werken.

Bij jou werkt de Qbox nog niet omdat er iets met het activeren niet goed is gegaan. Kan je me een foto sturen van je elektra meter? Dan zorg ik dat hij voor je geactiveerd wordt. (mag ook privé of via de email)

Groetjes, Tanja
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi CvanderNeut,

Normaal gesproken gaat je Qbox binnen 2 uur werken.

Bij jou werkt de Qbox nog niet omdat er iets met het activeren niet goed is gegaan. Kan je me een foto sturen van je elektra meter? Dan zorg ik dat hij voor je geactiveerd wordt. (mag ook privé of via de email)

Groetjes, Tanja
Beste Tanja, het betreft een klassieke meter uit het jaar 1991. Twee schijven en het merk is DZG of DGZ.

Gegevens op de meter. DV 603UT nr 7.368 046 230/400 v 3*10A 50H 150tr

Op dit moment kan ik niet ingelezen krijgen en gegeven je bovenstaande mail lukt het jeom mijn account te
activeren voor gebruik van de Qbox, mvg, Cor van der Neut
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Cor,

Ik heb je Qbox geactiveerd en gereset. Deze komt nu goed online. Je zou vanmiddag ook gegevens moeten zien in Mijn Energie en de app.

Groetjes, Tanja
EN HET WERKT. Dank je Tanja voor het activeren en ik ben heel blij dat het werkt waardoor het verbruik is te volgen. Dank voor je werk en alvast een hele goede jaarwisseling, mvg, Cor van der Neut
EN HET WERKT. Dank je Tanja voor het activeren en ik ben heel blij dat het werkt waardoor het verbruik is te volgen. Dank voor je werk en alvast een hele goede jaarwisseling, mvg, Cor van der Neut Te volgen is....
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Cor,

Mooi! Graag gedaan 🙂 Jij ook een fijne jaarwisseling gewenst.

Groetjes, Tanja
Dag Tanja.
Gisteren heb ik ook mijn duo Qbox geactiveerd.
Allebei de lampjes brandden al redelijk snel groen.
Alleen heb ik tot nu toe geen energie standen van elektra op mijn dashbord.
Tevens geeft hij aan dat de gasmeter standen niet verwerkt worden, terwijl ook dit een slimme meter is.(Landis+Gyr SMR 5.O G4 G6)
Reputatie 4
Badge +12
Hoi bhofman,

Je meters werken volgens het nieuwe protocol SMR 5.0. Daarvoor moet de QBox een update hebben. Dat kan Qurrent via Internet doen. Laat dus vooral je QBoxen ingeschakeld.

Je slimme gasmeter geeft draadloos de meterstanden door aan je slimme elektriciteitsmeter. Die geeft het gasverbruik via de QBox samen met het elektriciteitsgebruik door aan Qurrent.

Groet, Frans
Super!!
Bedankt.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Bhofman,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community!
Frans, bedankt voor je hulp en uitleg.

Zojuist heb ik je een firmware upgrade gegeven, en als alles goed is aangesloten dan krijg je binnen een half uur data door. Zie je over een half uur nog geen data?
Controleer dan alle kabels. Zit het zwarte adapterkabeltje in de P1-poort van de slimme meter?

Groet, Nina
Dag Nina
Tot mijn schande moet ik moet ik zeggen dat het kabeltje precies andersom aan de kant van Qbox was aan gesloten.
Inmiddels is dit aan het begin van de avond omgedraaid.
Maar het werkt nog niet.
Misschien nog een keer updaten?
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Bhofman,

Mijn collega heeft jou zojuist gebeld naar aanleiding van je bericht.
Hopelijk gaat je Qbox snel werken! 🙂

Groet,
Tessa

Reageer