Beantwoord

S'avonds en s'nachts geen registratie door Qbox

• 12 januari 2017
  • 5 reacties
  • 264 keer bekeken

In de app is het nachtverbruik van de electriciteit al enige tijd niet meer zichtbaar. Dit is al eerder gebeurd en na een telefoontje met jullie opgelost. Ik ben echter kwijt hoe dat destijds is opgelost. Kunnen jullie nog een keer aangeven wat er moet gebeuren om de Qbox weer goed in te stellen?
icon

Beste antwoord door Niels van Qurrent 24 januari 2017, 12:50

In de app is het nachtverbruik van de electriciteit al enige tijd niet meer zichtbaar. Dit is al eerder gebeurd en na een telefoontje met jullie opgelost. Ik ben echter kwijt hoe dat destijds is opgelost. Kunnen jullie nog een keer aangeven wat er moet gebeuren om de Qbox weer goed in te stellen?

Beste Lvangorp,

De Qbox uitlezing werkte niet goed waardoor alleen het hoge verbruik werd waargenomen.
Dit heb ik nu aangepast en vanaf nu zal ook het lage verbruik weer worden meegenomen. Aangezien er wel registratie heeft plaats gevonden kunnen we helaas de totale verbruiken niet meer terughalen.

Desondanks wens ik je weer veel plezier met de Qbox!

Groeten,

Niels
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +2
Staat hij geregistreerd als dag nacht tarief?
Of is het een 220v aansluiting die in de avond ivm stroom besparing in de avond uitgaat?
Ik weet niet wat je bedoelt met registratie van de Qbox als dag nacht tarief. Hij heeft eerder goed gewerkt en is een aantal maanden terug vanzelf s'avonds en s'nachts (en in het weekend) niet meer gaan registreren. Het is in ieder geval geen 220v aansluiting die in de avond uitgaat.
Badge +2
De tijden waarop de qbox niet meer werkt komt verdacht overeen met het ingaan van het dal/nacht tarief.
Misschien dat qurrent je dus als gebruiker geregistreerd heeft voor de qbox met een dubbele meter (dag nacht - hoog laag) en dat dat dus bij qurrent verkeerd staat?
Ja, dat denk ik ook. Ik nam eigenlijk aan dat Qurrent wel mee zou lezen in deze rubriek en wellicht zelf met een antwoord op mijn vraag zou komen. Ik zal moet ze maar een keer bellen.
Reputatie 2
Badge +4

Beste Lvangorp,

De Qbox uitlezing werkte niet goed waardoor alleen het hoge verbruik werd waargenomen.
Dit heb ik nu aangepast en vanaf nu zal ook het lage verbruik weer worden meegenomen. Aangezien er wel registratie heeft plaats gevonden kunnen we helaas de totale verbruiken niet meer terughalen.

Desondanks wens ik je weer veel plezier met de Qbox!

Groeten,

Niels

Reageer