Beantwoord

Slimme meter per kwartier uitlezen

• 3 januari 2019
  • 13 reacties
  • 352 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +14
Kan iemand mij vertellen waarom het uitlezen van de slimme-meter beter op een kwartier gezet kon worden.
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 8 januari 2019, 13:31

Hoi @hetbruineleven.

Het klopt inderdaad dat de vertraging in het weergeven van de standen niet ligt bij de netbeheerder maar vooral in het ophalen en verwerken van de data. Deze data moet door meerdere systemen voordat het door ons verwerkt kan worden in de energiegrafieken.

Een andere oorzaak van de vertraging is dat wij het door mij hierboven beschreven proces niet voor één klant moeten doen (zoals het geval is als je voor jezelf gebruik maakt van www.SlimmemeterPortal.nl) maar voor duizenden klanten tegelijk. Dit neemt meer tijd in beslag dan als de gegevens voor één klant moeten worden opgehaald.

Hopelijk heb je iets aan dit antwoord. Mocht je nog meer vragen hebben dan kun je die natuurlijk altijd bij me kwijt.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi John,

Dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van jouw persoonlijke voorkeur!

Door het per kwartier te laten uitlezen, kun je goed zien welke activiteit een piek veroorzaakt in jouw energieverbruik. Zo kun je zien hoeveel stroom en gas (verarming) je bijvoorbeeld kwijt bent aan een avondje tv kijken, of hoeveel stroom een wasbeurt kost. Wel zo handig :)

Groet,
Tomer
Reputatie 5
Badge +14
Prachtig maar kan je mij dan ook vertellen waar ik dit kan zien.

Naar wat ik deze ochtend ook opmerkte is dat de app "mijn windmolen" ook al geen windkracht meer laat zien.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi John,

Het verbruik is in Mijn Energie te zien onder het kopje 'Energieverbruik'. Dit gebeurt met een vertraging van 3 à 4 dagen.

Groet,
Tomer
Reputatie 1
Badge +3
Hoi John,

Het verbruik is in Mijn Energie te zien onder het kopje 'Energieverbruik'. Dit gebeurt met een vertraging van 3 à 4 dagen.

Groet,
Tomer

Hmm ik had begrepen dat het een "paar" dagen was (paar = 2) nu lees ik dat het 3 a 4 dagen kunnen zijn.
Is dat ook veranderd?
wind tegoed staat er wel met een dag op.

Ben
Reputatie 2
Badge +9
De vertraging kan verschillen per klant en ook per moment.
De vertraging is 2-4 dagen. Windtegoed wordt inderdaad wel sneller ingeladen.
Voor verbruik zijn we afhankelijk van de netbeheerders die ons de standen moeten doorgeven. Het Windtegoed gaat via een andere partner.

Groet, Joost
Reputatie 3
Badge +7
Beste Joost,

Ik wil hier graag even op reageren.
Je antwoord is niet juist. Jullie zorgen zelf voor de vertraging.

In bijgaande topic heb ik via screen shots kunnen aangeven dat de gegevens van de netbeheerder aanwezig zijn. Deze gegevens werden ook meteen de volgende dag door SlimmemeterPortal .nl getoond. Lees hiervoor maar even het topic:

https://community.qurrent.nl/mijn-energie-en-app-42/de-daggrafieken-van-1-en-2-januari-zijn-niet-zichtbaar-in-mijn-energie-4459

Het is van de zotte dat jullie 3-4 dagen de tijd nemen om de gegevens pas zichtbaar te maken in de grafieken!

Ik heb in genoemd topic ook gevraagd om een serieuze reactie op mijn bemerking. Echter nu hoor je niets meer.

We willen graag de echte reden weten en niet horen dat het aan de netbeheerder ligt!

Graag correctie met een echt antwoord. We willen serieus genomen worden.

Met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @hetbruineleven.

Het klopt inderdaad dat de vertraging in het weergeven van de standen niet ligt bij de netbeheerder maar vooral in het ophalen en verwerken van de data. Deze data moet door meerdere systemen voordat het door ons verwerkt kan worden in de energiegrafieken.

Een andere oorzaak van de vertraging is dat wij het door mij hierboven beschreven proces niet voor één klant moeten doen (zoals het geval is als je voor jezelf gebruik maakt van www.SlimmemeterPortal.nl) maar voor duizenden klanten tegelijk. Dit neemt meer tijd in beslag dan als de gegevens voor één klant moeten worden opgehaald.

Hopelijk heb je iets aan dit antwoord. Mocht je nog meer vragen hebben dan kun je die natuurlijk altijd bij me kwijt.

Groeten,
Julian
Reputatie 5
Badge +14
Wist niet dat slimmemeterportal maar één klant bedient. Kunnen ze net zo goed stoppen, Qurrent heeft er een hele boel maar ze weten niet wat ze daar mee aan moeten.

Krijg toch het sterke vermoeden dat deze afbraak van service gelieerd is aan Greenchoise handelswijze.

Lees anders gewoon het greenchoiseboek3 kom je ook nog eens wat namen tegen die niet geheel onbekend in de oren klinken.
Reputatie 2
Badge +9
Hi John,

Het is niet de bedoeling dat de service nu minder wordt. We willen bij de overgang juist alles goed regelen voor de klant.

De vertraging in Mijn Energie is altijd al zo, alleen hadden klanten met een Qbox daar geen last van.
Tussen het moment dat wij de data binnenkrijgen en dat de data op Mijn Energie staan zit meestal 1 dag. De overige vertraging komt omdat we afhankelijk zijn van zowel de netbeheerder, als de tussenpartij die de data voor ons systeem aanlevert.

Groet, Joost
Reputatie 1
Badge +3
Hi John,

Het is niet de bedoeling dat de service nu minder wordt. We willen bij de overgang juist alles goed regelen voor de klant.

De vertraging in Mijn Energie is altijd al zo, alleen hadden klanten met een Qbox daar geen last van.
Tussen het moment dat wij de data binnenkrijgen en dat de data op Mijn Energie staan zit meestal 1 dag. De overige vertraging komt omdat we afhankelijk zijn van zowel de netbeheerder, als de tussenpartij die de data voor ons systeem aanlevert.

Groet, Joost

Dat is verbazend @Joost van Qurrent ,

Je spreekt nu van 1 dag vertraging terwijl je 2 dagen geleden over 3 A 4 dagen vertraging schreef.
Je schreef toen;
"De vertraging kan verschillen per klant en ook per moment.
Voor verbruik zijn we afhankelijk van de netbeheerders die ons de standen moeten doorgeven. Het Windtegoed gaat via een andere partner."
Hoe zit dit Joost wat is het nu?
Reputatie 1
Badge +3
Hi John,

Groet, Joost

Hoe zit het nu @Joost van Qurrent
Je schreef 2 dagen geleden over een vertraging van 3 a 4 dagen en nu schrijf je weer dat de vertraging 1 dag is.
je schreef toen;
"De vertraging kan verschillen per klant en ook per moment.
Voor verbruik zijn we afhankelijk van de netbeheerders die ons de standen moeten doorgeven. Het Windtegoed gaat via een andere partner."
Wat is nu het juiste antwoord?

Ben
Reputatie 1
Badge +3
he dat is grappig ik heb al 2x een reactie gestuurd maar die komt niet meer op de site.
He kan dat nu?
Reputatie 1
Badge +3
Het werkt weer 🤔

Reageer