Beantwoord

Slimme meter vervangen voor een andere. Opnieuw registeren?

  • 31 oktober 2017
  • 3 reacties
  • 188 keer bekeken

In februari heb ik de qbox aangesloten op mijn draaischijfmeter. Dit heeft ongeveer 2 maanden prima gewerkt.
Toen kreeg ik de slimme meter. Omdat ik alle discussies al bekeken had en ik begreep dat er wat protocol-problemen waren, heb ik me er verder niet in verdiept en de qbox niet meer aan de praat gekregen.

Nu is recent mijn slimme meter vervangen, aangezien Stedin geen gegevens binnenkreeg. Er was dus iets mis. Intussen heb ik de qbox weer netjes aangesloten, mét het zwarte kabeltje er bij.
Ik wil graag mijn gegevens van de qbox weer kunnen zien.

Mijn vraag: Moet er nog een upgrade plaatsvinden vanuit Qurrent?
Moet ik de nieuwe meter nog 'aanmelden' of registreren bij Qurrent?

Alvast bedankt voor het meedenken.
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 31 oktober 2017, 17:26

Hoi Meindert-Jan,

Het klopt dat er wat gegevens veranderd dienen te worden zodra er een meterwissel heeft plaatsgevonden.
Ik heb je metergegevens aangepast en een firmware upgrade uitgevoerd.

Verwacht dat het binnen een uur naar behoren werkt ;)

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hoi Meindert-Jan,

Het klopt dat er wat gegevens veranderd dienen te worden zodra er een meterwissel heeft plaatsgevonden.
Ik heb je metergegevens aangepast en een firmware upgrade uitgevoerd.

Verwacht dat het binnen een uur naar behoren werkt ;)

Groeten van Giulia
Yes! Het werkt! Bedankt voor de snelle (re-)actie!

Meindert-Jan
Reputatie 2
Badge +5
Ha Meindert-Jan!

Goed om te horen dat alles naar wens werkt! Veel succes gewenst met het bijhouden van je verbruik 😉 .

Groetjes,
Nathan

Reageer