Beantwoord

Slimme meter wordt sinds 19 maart niet meer uitgelezen

• 31 maart 2017
  • 5 reacties
  • 286 keer bekeken

Sinds 19 maart werkt mijn Qbox mini Duo niet meer.
De meterstanden worden niet naar de Qurrent Server gestuurd (de LED
op de Qbox die aan de slimme meter hangt knippert alleen groen).
Dit problem heb ik 24 maart telefonisch bij Qurrent gemeld.
Een week later is het nog steeds niet opgelost.

Zijn er meer gebruikers die dit zelfde probleem hebben?
icon

Beste antwoord door Natalia van Qurrent 20 april 2017, 16:19

Dag heren,

@HMBodde Ik zie dat je Qbox vanaf 12 april weer in goede orde data weergeeft.
@REvanDorst Super dat je meedenkt, maar helaas moet ik zeggen dat je tip wellicht averechts effect heeft gehad. Jij hebt geen Qbox en monitort je verbruik op basis van meterstanden. Marcel heeft echte wel een Qbox en dat maakt de situatie anders. Als je zowel een Qbox hebt en het dagelijks uitlezen aanzet, kan het zo zijn dat het dagelijks uitlezen op default gezet wordt door ons systeem waardoor de Qbox gegevens weer niet zichtbaar worden. Niet erg handig, weet ik, dit is ook iets wat niet helemaal hoort te gaan in ons systeem zoals het hoort.
Ik heb het dagelijks uitlezen van je slimme meter voor de zekerheid weer uitgezet, Marcel. Hopelijk heb je nu weer inzicht in je Qbox grafieken.

Groeten,

Natalia
Bekijk origineel

5 reacties

Sinds 19 maart werkt mijn Qbox mini Duo niet meer.
De meterstanden worden niet naar de Qurrent Server gestuurd (de LED
op de Qbox die aan de slimme meter hangt knippert alleen groen).
Dit problem heb ik 24 maart telefonisch bij Qurrent gemeld.
Een week later is het nog steeds niet opgelost.

Zijn er meer gebruikers die dit zelfde probleem hebben?

Ja hoor, hier al geen gegevens vanaf 9 feb. Met uitzondering van 1 maart. Daarna ook helemaal niets meer.
Terwijl het lampje op de Qbox gewoon continu groen brandt.
Ook nadat ik de stroom ontkoppelt en weer aangesloten heb, geen resultaat.

Wat kan ik doen om het op te lossen?
Na 02-04-17 werden bij mij geen meterstanden meer doorgegeven.
Dit raadpleegde ik altijd dagelijks via mijn Qurrent account bij "Meterstanden.

Ik ben er achter gekomen dat bij de Meter-instellingen in het Dashboard opeens (en zonder mijn medeweten) "Twee maandelijks" uitlezen stond vermeld in plaats van de door mij ingestelde optie "Dagelijks uitlezen".

Zojuist heb ik dit weer terug gewijzigd naar "Dagelijks uitlezen".
Momenteel wordt ik hier weer voor aangemeld (kan enkele dagen duren) en de oude meterstanden zijn blijkbaar hierdoor even niet meer te raadplegen.

Misschien een idee dat jullie even de Meter-instelling in jullie Dashboard checken of deze wel op "Dagelijks uitlezen" staat en niet op "Twee-maandelijks".

Nu maar hopen dat de meterstanden binnenkort weer dagelijks doorgegeven gaan worden.

Ik ben er achter gekomen dat bij de Meter-instellingen in het Dashboard opeens (en zonder mijn medeweten) "Twee maandelijks" uitlezen stond vermeld in plaats van de door mij ingestelde optie "Dagelijks uitlezen".

Momenteel wordt ik hier weer voor aangemeld (kan enkele dagen duren) en de oude meterstanden zijn blijkbaar hierdoor even niet meer te raadplegen.

Misschien een idee dat jullie even de Meter-instelling in jullie Dashboard checken of deze wel op "Dagelijks uitlezen" staat en niet op "Twee-maandelijks".

Nu maar hopen dat de meterstanden binnenkort weer dagelijks doorgegeven gaan worden.

Hallo REvanDorst,

Het klopt inderdaad wat u zegt.
De meter stond ook bij mij op 2-maandelijks.
Deze heb ik weer op dagelijks ingesteld.
Dank voor de tip.

Marcel Bodde

Hallo REvanDorst,

Het klopt inderdaad wat u zegt.
De meter stond ook bij mij op 2-maandelijks.
Deze heb ik weer op dagelijks ingesteld.
Dank voor de tip.

Marcel Bodde

Helaas werkt het op de app nog steeds niet bij.
Hier zou op het onderdeel 'live' het verbruik live inzichtelijk moeten zijn.
Dat is helaas nog niet het geval.
Dus ik ben bang dat het toch nog niet werkt.
Maar goed we wachten nog wel even een dag af en kijken of er een meterstand wordt toegevoegd.

Groetjes,

Marcel
Dag heren,

@HMBodde Ik zie dat je Qbox vanaf 12 april weer in goede orde data weergeeft.
@REvanDorst Super dat je meedenkt, maar helaas moet ik zeggen dat je tip wellicht averechts effect heeft gehad. Jij hebt geen Qbox en monitort je verbruik op basis van meterstanden. Marcel heeft echte wel een Qbox en dat maakt de situatie anders. Als je zowel een Qbox hebt en het dagelijks uitlezen aanzet, kan het zo zijn dat het dagelijks uitlezen op default gezet wordt door ons systeem waardoor de Qbox gegevens weer niet zichtbaar worden. Niet erg handig, weet ik, dit is ook iets wat niet helemaal hoort te gaan in ons systeem zoals het hoort.
Ik heb het dagelijks uitlezen van je slimme meter voor de zekerheid weer uitgezet, Marcel. Hopelijk heb je nu weer inzicht in je Qbox grafieken.

Groeten,

Natalia

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen