Beantwoord

Verschil in weergave Qbox

• 2 februari 2018
  • 12 reacties
  • 246 keer bekeken

verbruiks gegevens qbox kloppen niet.
waarden komen niet overeen met de meterstanden.
waardes zijn meer als verdubbeld.
icon

Beste antwoord door FransvanWoerkom 19 februari 2018, 11:50

Rae,

Qurrent leest die meterstanden van je eindnota niet af van je Qbox of slimme meter, maar krijgt ze door van je nieuwe leverancier die ze laat uitlezen door de netbeheerder. Tenzij iemand een kopiëerfout maakt, zijn die standen identiek.

Groet, Frans
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi Rae,

Bedankt voor je bericht.

Kun je aangeven op basis waarvan jij een verschil ziet? Screenshots over een bepaalde periode (enkele dagen is voldoende) zouden kunnen helpen om een verschil in registratie duidelijk te maken.

Groet,
Tomer

Verbruik en vandaag verbruikt zou gelijk moeten zijn screenshots na elkaar gemaakt.
Reputatie 4
Badge +12
Het is precies het dubbele. Dat kan geen toeval zijn. Heb je het vergeleken met "Mijn Energie"op de website?

Groet, Frans
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Rae,

Dank je wel voor het doorgeven van de gegevens.

Het blijkt dat iemand anders hetzelfde serienummer heeft vermeld bij de installatie van de Qbox als de jouwe. Vandaar dat er een dubbel verbruik wordt weergegeven in de grafiek. Wij hebben deze persoon gevraagd naar de daadwerkelijk code. Zodra deze kwestie is opgelost, nemen wij direct contact met je op.

Groet,
Tomer
Reputatie 4
Badge +12
Hoi Tomer,

Het blijkt dat de programmeur van de software van QBox en Mijn Energie vergeten is te laten controleren of een nummer al in gebruik is.

Er zijn hier mensen die al maanden wachten tot ze iets in Mijn Energie zien. Het zou me niet verbazen als een van hen een typo heeft gemaakt bij het activeren.

Groet, Frans
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Frans,

Bedankt voor het scherp houden! We zijn hard aan het werk om dit op te lossen.

Groet,

Jeroen
Hopelijk klopt de eindafrekening wel want ga morgen 19-2 over naar een andere leverancier.
Reputatie 4
Badge +12
Hopelijk klopt de eindafrekening wel want ga morgen 19-2 over naar een andere leverancier.

Wees maar blij dat de meter morgen wordt afgelezen door de netbeheerder en niet door de Qbox ;-)

Groet, Frans
Vanmorgen meterstanden afgelezen van de slimmemeter.
51 kw/h over aan stroom van eigen zonnepanelen
815 m3 gas verbruikt.

Volgens meterstanden in mijn energie
Zou ik maar 32 kw/h overhebben
En 885 m3 gas hebben verbruikt.

Zit ook weer verschil in.

Ben benieuwd wat qurrent op de eindafrekening heeft staan.
Reputatie 5
Badge +14
Wat Frans al aangeeft, Netbeheerder geeft uitkomst.

Aan de andere kant; blijkt maar weer dat die qbox gewoon een ramp is. Gebruik naast de qbox ook een aantal jaar de Enelogic en een Youless.
De Enelogic zit samen met de qbox op de slimmemeter en de Youless zit op een tussenmeter vanaf de omvormer. Beiden zijn verbonden met de website van Enelogoc en nog veel belangrijker, ze hebben tot op heden geen enkele keer gefaald. Ook niet als de internetverbinding verbroken is.

Vasthouden aan je eigen product kan goed zijn maar dan moet het product wel deugen en dat doet de Qbox blijkbaar niet.
Reputatie 4
Badge +12
Rae,

Qurrent leest die meterstanden van je eindnota niet af van je Qbox of slimme meter, maar krijgt ze door van je nieuwe leverancier die ze laat uitlezen door de netbeheerder. Tenzij iemand een kopiëerfout maakt, zijn die standen identiek.

Groet, Frans

Reageer