Beantwoord

Waaom zie ik mijn opwek niet?

• 25 februari 2018
  • 4 reacties
  • 117 keer bekeken

In de rubriek "Live" bij het energiegebruik van de Qbox wordt nooit weergegeven dat ik energie opwek.
Dit terwijl ik bij het zonnige weer van de afgelopen dagen steeds per dag meer stroom heb opgewekt dan verbruikt.
Bij verbruik zijn op het histogram wel verschillende balkjes geel gekleurd, maar in de legenda staat bij het verbruik van vandaag een negatief getal en een negatief bedrag.
Kan ik dit aanpassen?
Met vriendelijke groet
Bert van Straten
icon

Beste antwoord door FransvanWoerkom 25 februari 2018, 21:31

Het negatieve gebruik is in feite de Opwek min je Eigen Gebruik, de Teruglevering. De Qbox ziet alleen wat de slimme meter meet, Levering of Teruglevering. Het positieve gebruik wat je op minder zonnige dagen ziet, is Eigen Gebruik min Opwek, de Levering

Groet, Frans

Aanvulling door moderator Nina
Je kan de opwek alleen los zien als je een Qbox Solar hebt. Vandaar dat er bij opwek nu niks wordt weergegeven.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +12
Het negatieve gebruik is in feite de Opwek min je Eigen Gebruik, de Teruglevering. De Qbox ziet alleen wat de slimme meter meet, Levering of Teruglevering. Het positieve gebruik wat je op minder zonnige dagen ziet, is Eigen Gebruik min Opwek, de Levering

Groet, Frans

Aanvulling door moderator Nina
Je kan de opwek alleen los zien als je een Qbox Solar hebt. Vandaar dat er bij opwek nu niks wordt weergegeven.
Beste Frans, Bedankt voor je reactie, maar ik blijf de Live grafiek erg verwarrend vinden. Vandaag heb ik bijvoorbeeld meer stroom opgewekt dan gebruikt. Dat kan mijn slimme meter zien aan de hand van de terug geleverde energie. Toch zie ik in het grafiekje boven "Opwek" helemaal niks weergegeven. Als bij de histogram van "Verbruik" wel de helft van de kolom is ingekleurd, zou toch vandaag de histogram van "Opwek" voor meer dan de helft gevuld moeten zijn.
Reputatie 4
Badge +12
Nee, dat grafiekje opwek is gereserveerd voor een Qbox Solar. Dan zie je geen Levering of Teruglevering maar Eigen Gebruik en Opwek. Misschien is ook de bedoeling dat daar Opwek door Windtegoed wordt weergegeven, maar ze hebben nu al moeite om dat dagelijks te krijgen dus live lijkt me voorlopig onhaalbaar.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi BertvanStraten,

Groet,

Jeroen

Reageer