Beantwoord

Waarom blijft mijn Qbox knipperen?

• 20 oktober 2017
  • 4 reacties
  • 137 keer bekeken

Hallo,
Ik heb sinds vandaag de qbox aangesloten (wat trouwens vet simpel was!).
Maar nu loop ik wel tegen een probleem aan, ik heb de qbox getracht te activeren, dit leek goed te gaan.
Maar nu blijft 1 qbox (van de 2, degene bij de slimme meter) groen knipperen.
Terwijl de andere die n de router zit, stabiel groen brandt!

Wat zou ik hieraan kunnen doen?
Ik heb al geprobeerd de qbox opnieuw te activeren, maar dan krijg ik een foutmelding dat er iets verkeerd is ingevuld in het activeringsformulier.
icon

Beste antwoord door FransvanWoerkom 21 oktober 2017, 00:00

Hoi Juski,

Het kan zijn dat activatie is mislukt. Opnieuw activeren gaat nooit. Geef dan hier het exacte typenummer van je slimme meter door. Het kan ook zijn dat bij jouw pakket het zwarte kabeltje, dat tussen het witte kabeltje en de P1 poort van de slimme meter zit, ontbreekt. Geef dat dan ook hier door, dan stuurt Qurrent je een nieuwe. Het kan ook zijn dat je slimme meter het DSMR 5 protocol draait, dan moet Qurrent je QBox updaten. Het kan ook zijn dat er iets anders mis is. Geef hier zoveel mogelijk details door, dan verhelpen ze het.

Succes, Groet, Frans
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hallo Juski,

Bedankt voor je bericht. Fijn dat je ons hier op de community hebt gevonden!
Bedankt voor de hulp, Frans!

Heb je het zwarte adapterkabeltje in de P1-poort van de meter gestopt, en daarop de Y-kabel aangesloten?
Zou je een foto van de installatie toe kunnen sturen? Het is belangrijk dat we de meter, de Qbox en de kabels goed zien.
Dan krijgen we samen de Qbox aan de praat!

Groetjes, Nina
Reputatie 4
Badge +12
Hoi Juski,

Het kan zijn dat activatie is mislukt. Opnieuw activeren gaat nooit. Geef dan hier het exacte typenummer van je slimme meter door. Het kan ook zijn dat bij jouw pakket het zwarte kabeltje, dat tussen het witte kabeltje en de P1 poort van de slimme meter zit, ontbreekt. Geef dat dan ook hier door, dan stuurt Qurrent je een nieuwe. Het kan ook zijn dat je slimme meter het DSMR 5 protocol draait, dan moet Qurrent je QBox updaten. Het kan ook zijn dat er iets anders mis is. Geef hier zoveel mogelijk details door, dan verhelpen ze het.

Succes, Groet, Frans
Reputatie 4
Badge +12
Hoi Jos,

Misverstand. Ik ben net als jij een klant, geen medewerker.

Staat op je Profielpagina, tabblad Woning je QBox op geactiveerd? Zo nee, dan is het activeren mislukt. Ik had een jaar geleden hetzelfde. Geef dan per mail of hier het typenummer van je meter of plaats een foto. Dan kunnen de mensen van Qurrent maandag je QBox alsnog activeren en zonodig updaten.

Prettig weekend, Frans
Beste Frans,

Alles is goed aangesloten, ik heb een duo solar Qbox wellicht stast dat niet goed ingesteld in jullie systeem.
Witte kabel heb ik is alleen niet nodig daar ik de grijze split kabel volgens jullie instructie heb aangesloten.

Met vriendelijke groet,
Jos Rook

Reageer