Beantwoord

Waarom brandt het Qbox lampje oranje?

• 31 augustus 2017
  • 9 reacties
  • 247 keer bekeken

Ik heb vorige week de Qbox binnen gekregen en geïnstalleerd maar het oranje lampje blijft branden. Ik heb een slimmemeter, alle kabels zitten goed en toch doet hij het niet.
Als ik de kabel van de slimmemeter er uit trek dan wordt lampje opeens groen.
Wat nu want zo heb ik niets aan de meter.
icon

Beste antwoord door Natalia van Qurrent 31 augustus 2017, 16:09

Hoi Suusanne,

Welkom op de community, goed dat je je vraag hier stelt!

Ik zie in ons systeem dat je een ISKRA AM550 meter hebt, klopt dat? Als dat zo is, moeten wij de firmware van je Qbox op afstand upgraden. Dat heb ik zojuist voor je gedaan. Binnen 2 uur zal je je verbruik moeten kunnen monitoren!

Als je benieuwd bent naar het volledige verhaal over jouw type meter en de upgrade van de Qbox, kun je terecht in deze topic. :)

Groeten,

Natalia
Bekijk origineel

9 reacties

Hoi Suusanne,

Welkom op de community, goed dat je je vraag hier stelt!

Ik zie in ons systeem dat je een ISKRA AM550 meter hebt, klopt dat? Als dat zo is, moeten wij de firmware van je Qbox op afstand upgraden. Dat heb ik zojuist voor je gedaan. Binnen 2 uur zal je je verbruik moeten kunnen monitoren!

Als je benieuwd bent naar het volledige verhaal over jouw type meter en de upgrade van de Qbox, kun je terecht in deze topic. :)

Groeten,

Natalia
Dat klopt inderdaad Natalia. Dank je wel voor je snelle reactie en je actie. Ik hoop dat het helpt!
Groet, Suzanne
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem. Ook die ISKRA meter, ook een oranje lampje in de meterkast.
Nu hoop ik dat iemand mijn firmware ook even op afstand kan upgraden, en dat het bij mij dan ook opgelost is. Is dat mogelijk?

Groeten,
Han
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Han,

Dankjewel voor je bericht.

Het lijkt erop dat een van mijn collega's al een firmware upgrade heeft gedaan. Ik zie namelijk de juiste firmware staan en ik zie ook data doorkomen van je Qbox. :)

Groet,
Tessa
Same here, sinds vandaag de ISKRA. Zou mijn Qbox ook geüpgrade kunnen worden?
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Michiel,

Ik heb je meter aangepast in onze administratie en je Qbox een upgrade gegeven. Je data zou over ongeveer een half uur moeten doorkomen.
Heb je de Qbox aangesloten met het zwarte adapter kabeltje?

Groet,
Tessa
Hoi Michiel,

Ik heb je meter aangepast in onze administratie en je Qbox een upgrade gegeven. Je data zou over ongeveer een half uur moeten doorkomen.
Heb je de Qbox aangesloten met het zwarte adapter kabeltje?

Groet,
Tessa

Nee, die kon ik niet meer terugvinden 😞 wel noodzakelijk begrijp ik?
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @MichielVeenstra ,

Deze heb je inderdaad wel nodig.
We sturen een nieuwe naar je op. Deze zul je naar verwachting volgende week in huis hebben.

Laat je weten als het is gelukt? 🙂

Groet, Joost
Tnx Joost!

Reageer