Beantwoord

Waarom doet het Qbox live-inzicht het niet goed?

• 7 mei 2017
  • 33 reacties
  • 7357 keer bekeken

Badge +2
Begin er nu echt genoeg van te krijgen... de afgelopen 4 weken blijkt het live deel van de qbox zeer instabiel en onbetrouwbaar. Qurrent belooft vanalles, maar het blijft bij beloftes. Wel giga investeren in een voetbalclub, maar niets in de klant. Hoewel Qurrent zegt tegen inkoopsprijs te leveren, leveren andere partijen groene stroom goedkoper én hanteren een lager "vastrecht." Hoe kan ik bij aanschaf van windmolendelen bij Qurrent nu besparen op Co2 uitstoot als ik al 100% groene stroom van Qurrent afneem. Ik voel mij als klant regelmatig belazerd.
Mijn maat begint behoorlijk vol te raken. Tijd om uit te kijken naar een andere leverancier!
icon

Beste antwoord door Vita van Qurrent 22 mei 2017, 13:12

Hoi Jaap,

Bedankt voor je bericht.
Het is erg vervelend om te horen dat je Qbox niet naar behoren werkt.
Kun je iets meer toelichten waardoor de data instabiel en onbetrouwbaar overkomt?
Op dit moment zie ik dat de Qbox en Qbox Solar naar behoren lijken te werken.
Er wordt live data weergegeven en ik zie in de dag- en weekgrafieken dat alle data goed door lijkt te komen.
Maar zoals je aangeeft is dit dus niet altijd het geval?
Dan helpen we namelijk graag!

Daarnaast bedankt voor de feedback.
We doen er alles aan om voor een win-win situatie te zorgen waarbij we groene energie leveren tegen inkoopprijs.
Hier staat inderdaad tegenover dat ons vastrecht iets hoger ligt, omdat we geen cent winst maken op het verbruik.

Alle stroom wordt ingekocht bij groene energieproducenten in Nederland.
Ons eigen windmolenpark is ook een groene producent. Het zou nu (nog) niet mogelijk om voor alle Nederlanders groene stroom in te kopen.
Met je eigen windenergie wek je zelf een deel van je eigen stroom op, zodat er meer ruimte overblijft voor een ander om ook van ingekochte groene stroom door ons te worden voorzien.

Uiteraard horen we graag van je wat er volgens jou beter zou moeten.
We doen er alles aan om te blijven ontwikkelen en verbeteren en hebben dus erg veel aan jouw feedback.

Groeten van Vita
Bekijk origineel

33 reacties

Hoi Jaap,

Bedankt voor je bericht.
Het is erg vervelend om te horen dat je Qbox niet naar behoren werkt.
Kun je iets meer toelichten waardoor de data instabiel en onbetrouwbaar overkomt?
Op dit moment zie ik dat de Qbox en Qbox Solar naar behoren lijken te werken.
Er wordt live data weergegeven en ik zie in de dag- en weekgrafieken dat alle data goed door lijkt te komen.
Maar zoals je aangeeft is dit dus niet altijd het geval?
Dan helpen we namelijk graag!

Daarnaast bedankt voor de feedback.
We doen er alles aan om voor een win-win situatie te zorgen waarbij we groene energie leveren tegen inkoopprijs.
Hier staat inderdaad tegenover dat ons vastrecht iets hoger ligt, omdat we geen cent winst maken op het verbruik.

Alle stroom wordt ingekocht bij groene energieproducenten in Nederland.
Ons eigen windmolenpark is ook een groene producent. Het zou nu (nog) niet mogelijk om voor alle Nederlanders groene stroom in te kopen.
Met je eigen windenergie wek je zelf een deel van je eigen stroom op, zodat er meer ruimte overblijft voor een ander om ook van ingekochte groene stroom door ons te worden voorzien.

Uiteraard horen we graag van je wat er volgens jou beter zou moeten.
We doen er alles aan om te blijven ontwikkelen en verbeteren en hebben dus erg veel aan jouw feedback.

Groeten van Vita
Badge +2
Ha Vita,
met name in live data is de app zeer instabiel. De afgelopen weken zie ik met regelmaat geen data in de live app. opgewekt 0 en verbruik 0. Gistermiddag werkte de live app niet circa 15.00 uur (21/5) en ook nu 14.42 uur (22/5) werkt de app weer niet. wel zie ik boven in de app zowel in de linker kolom als in de rechterkolom een puntje met een cirkeltje eromheen knipperen. Het dag/week/maand/jaar overzicht functioneert wel. Het is gewoon bagger!!!

Iets hogere vast recht? 100% zal je bedoelen. En daarbij zijn er partijen die 100% groene stroom toch nog goedkoper leveren.
geen cent winst op de geleverde energie... vastrecht "iets" hoger, maar toch zoveel miljoenen beschikbaar om in een voetbalclub te pompen... Ik vraag me echt af wie wie nu voor de gek aan het houden is. Laat Qurrent nu eerst eens zorgen dat de primaire processen op orde zijn. Stop daar het geld in! Géén belachelijke wachttijden bij de klantenservice, communicatie binnen een redelijke termijn van max 1 dag/24 uur beantwoord (we zitten met zijn allen op een digitale snelweg), goed opgeleid personeel óók op de klantenservice, mensen die zinnige antwoorden geven, onberispelijk werkende applicaties voor alle klanten.
Badge +2
inmiddels 22/5 15.03 werkt de live app weer....
Badge +2
nu 22/5 15.34 uur. de live app is inmiddels weer gestopt
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Jaap,

Bedankt voor jouw informatie over de Live data.
Ik zet dit per direct door naar de desbetreffende afdeling.

Ik zal je een e-mail sturen zodra dit is verholpen.

Ik wil je tevens bedanken voor de feedback die je ons hebt gegeven, hier hebben wij veel aan en nemen wij zeker mee in onze ontwikkelingen.

Groeten van Giulia
Badge +2
vanaf afgelopen zondag 28 mei tot en met 30 mei ca 14.30 werkte de app (life data) ook niet. In de week voor de 28e meer niet dan wel.
de ander onderdelen van de app dag/week/maand/jaar en de windmolen werkten wel.
Reputatie 2
Badge +8
Dankjewel Jaap!

Ik heb het voor je laten nakijken en het een en ander aangepast.

Kun je mij laten weten of het nu goed werkt?

Alvast bedankt!

Groeten van Giulia
Badge +2
hoi Giulia,
vooralsnog werkt de live app. helaas afgelopen nacht tussen 0.00 uur en plm 2.00 uur was het dagoverzicht buiten gebruik. zie hiervoor de foto

wat ik ook vreemd vind, is dat er de gehele dag door gasverbruik is. ik heb een apparatuur met een waakvlam. de installatie is onlangs afgeperst en er is geen lek geconstateerd.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Jaap,

Bedankt voor je bericht en voor het screenshot.
Ook wij zien op woensdag tussen 12 en 2 geen informatie.
Wat betreft het gas zien we geen constant gasverbruik, maar kleine piekjes gedurende de dag.
We zien dat vanaf nu er in ieder geval goede data doorkomt, maar voor het geval dat zal ik dit wederom uitzetten naar mijn Qbox-collega's.
Je hoort van ons!

Groeten van Nina
@JaapJ, een opmerking over je gasverbruik. Heb je misschien de warmhoudfunctie van de cv ketel aan staan? Dan zorgt de ketel ervoor dat er altijd een kleine hoeveelheid warmwater beschikbaar is. Hierdoor gebruikt je stiekem best wat gas.....
Badge +2
@Ikkeja, dank voor je reactie. Mijn Nefit trendline is helemaal uit. Samen met het gasstel is dit de enige gasverbruiker. De stekker van de ketel is er een aantal uren uit geweest vanwege onderhoud. Ik zie vervolgens wel verbruik in de app. Het is wel zeer minimaal, maar de app geeft een waarde aan. Tussen de 0,01 en 0,02 m3 per meetmoment. (uiteindelijk te vermenigvuldigen met 12 (meetmoment 1 maal per 2 uur) en 365 (aantal dagen per jaar), maakt per jaar circa 65 m3 verbruik

(by the way: ik heb geen apparatuur met een waakvlam)
Badge +2
Dankjewel Jaap!

Ik heb het voor je laten nakijken en het een en ander aangepast.

Kun je mij laten weten of het nu goed werkt?

Alvast bedankt!

Groeten van Giulia

Hoi Giulia, helaas werkt de live app opnieuw niet ( 3 juni 12.35 - 13.10 uur)
Badge +2
20.59 uur 3 juni werkt nog steeds niet
Badge +2
dinsdag 5 juni 01.45 uur live app werkt weer niet 8(
Reputatie 2
Badge +8
Bedankt voor de toegevoegde info Jaap.

Deze kwestie ligt nog bij de technische afdeling en wordt zo spoedig mogelijk voor je opgepakt.

Groeten van Giulia
Badge +2
Bij mij ook al sinds 23 mei geen data. Reset levert niks op en een reactie cq oplossing krijg ik niet van Qurrent!
Als ik dit vtv had geweten had ik nooit de overstap gemaakt.
Reputatie 2
Badge +8
Beste Emstelon,

Ik snap je frustratie omtrent de Qbox, die nog steeds niet naar behoren werkt.
Echter hebben wij je diverse keren gevraagd om foto's en die echt niet ontvangen.

Bij ons staat niets verkeerd, anders zou er bij anderen ook geen data binnenkomen.
Als er alleen bij jou gegevens verkeerd zouden staan en wij hebben er invloed op om de gegevens goed te zetten, hadden wij dit al meteen verholpen.
Echter is het onduidelijk waarom jouw Qbox niet goed werkt aangezien bij ons alle gegevens goed staan.
Voor deze reden dienen wij bij elke klant te beginnen met het opvragen van foto's.

Dan kunnen wij ook naar de technische gegevens kijken op de meter en dergelijke.
Het zou kunnen dat het eventueel hier aan ligt.

Alvast bedankt!

Groeten van Giulia
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Jaap,

Mag ik je vragen jouw app nu te verwijderen van jouw telefoon en opnieuw te installeren?

Dan ben ik benieuwd wat je te zien krijgt.

Houd je me op de hoogte? 🙂

Groeten van Giulia
Badge +2
Beste Emstelon,

Ik snap je frustratie omtrent de Qbox, die nog steeds niet naar behoren werkt.
Echter hebben wij je diverse keren gevraagd om foto's en die echt niet ontvangen.

Bij ons staat niets verkeerd, anders zou er bij anderen ook geen data binnenkomen.
Als er alleen bij jou gegevens verkeerd zouden staan en wij hebben er invloed op om de gegevens goed te zetten, hadden wij dit al meteen verholpen.
Echter is het onduidelijk waarom jouw Qbox niet goed werkt aangezien bij ons alle gegevens goed staan.
Voor deze reden dienen wij bij elke klant te beginnen met het opvragen van foto's.

Dan kunnen wij ook naar de technische gegevens kijken op de meter en dergelijke.
Het zou kunnen dat het eventueel hier aan ligt.

Alvast bedankt!

Groeten van Giulia

Ik heb via Twitter op 28 april om 13.05 uur en op 3 mei om 11.38 uur foto's doorgestuurd waarop jijzelf hebt gereageeerd op 3 mei om 11.57 uur:

" Bedankt voor de foto, ik ga alles voor je nalopen. Je krijgt zo een terugkoppeling. Groetjes van Giulia".

Dus is het een vreemde reactie van jou en het kan niet zo zijn als je alles hebt aangesloten en het het heeft gewerkt, dat plotseling(zonder ergens aan te komen) de Qbox niet meer werkt.

En dan leggen jullie het probleem bij de klant neer, moet er weer foto's doorgestuurd worden.
Ik weet niet welke spel jullie spelen, maar ik vind het momenteel absoluut geen leuk spel.

Nu wordt er eindelijk weer eens gereageerd maar op Twitter reageren jullie ook al niet.
Reputatie 2
Badge +8
Ik heb een berichtje naar je gestuurd onder je eigen topic Emelston ;)

Groetjes van Giulia
Badge +2
Hoi Jaap,

Mag ik je vragen jouw app nu te verwijderen van jouw telefoon en opnieuw te installeren?

Dan ben ik benieuwd wat je te zien krijgt.

Houd je me op de hoogte? 🙂

Groeten van Giulia

Hoi Giulia,
Zoals gevraagd heb ik de app van mijn mobiel verwijderd. Vervolgens heb ik de mobiel uit en aan gezet. Via de play store opnieuw de app geïnstalleerd. De vraag "wilt u push berichten ontvangen met "Ja" beantwoord. App opgestart, mailadres en ww ingevoerd. En... helaas het live gedeelte van de app werkt niet. Zie wel de 2 puntjes bovenin aan/uit gaan en het scherm ververst ook.

Opnieuw de app verwijderd; toestel uit/aan gezet; app opnieuw geinstalleerd en nu op pushberichten met "nee" gereageerd: ook dan blijft het scherm voor live data leeg!
Jammer, nog geen oplossing dus.
BTW als ik via mijn mobiel een link open naar deze community, krijg ik op de mobiel te zien dat jullie pagina onveilig is en dat er mogelijk informatie kan weglekken. zou het kunnen zijn dat jullie ssl certificaten verlopen zijn of niet actief zijn?
Badge +2
8-6 2017 15:47 uur live app werkt (weer)
Badge +2
Hallo Jaap,

Bedankt voor je bericht en voor het screenshot.
Ook wij zien op woensdag tussen 12 en 2 geen informatie.
Wat betreft het gas zien we geen constant gasverbruik, maar kleine piekjes gedurende de dag.
We zien dat vanaf nu er in ieder geval goede data doorkomt, maar voor het geval dat zal ik dit wederom uitzetten naar mijn Qbox-collega's.
Je hoort van ons!

Groeten van Nina

Hoi Nina, zie net je mailt mbt verbruikswaarden in de app. Mijn eerste melding is van 31 mei 2017; vervolgens zie ik ook "0" waarden op 5 en 6 juni. Ik heb nog naar een aantal andere datums gekeken: 4 juni; 3 juni; 2 juni; 30 mei; 29 mei (waarde 0); 28 mei; 27 mei; 26 mei; 25 mei (waarde 0); 24 mei; 23 mei; 22 mei (waarde (0); 21 mei; 20 mei;
daar waar de waarde groter is dan "0"is deze discutabel, omdat er een rechte lijn wordt weergegeven. Bij de niet genoemde dagen zie je de fluctuaties in de lijn. 7 en 8 juni zien er weer "normaal" uit. Volledigheidshalve heb ik een aantal screenshots bijgevoegd. In die situaties waarin de waarde "0" is er geen uitval van stroom geweest. Enerzijds moet ik dit merken aan de elektrische wekkers die uitvallen. Ook de server die ik het draaien is zo ingesteld dat bij stroomuitval deze niet zelf opstart. De server is niet uitgevallen. Ten leste: ik lig nooit voor 01.00 uur in mijn bedje. dus uitval had ik ook moeten merken 😎
Badge +2
8-6 2017 15:47 uur live app werkt (weer)

helaas 8-6 2017 17.30 uur de app is weer gestopt 8(

8-6-2017 22.57 uur en de app werkt weer 😎
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Jaapj,

Bij mij werkt de live weergave in de app ook vaak niet.

Ik heb een Q-Box Duo. Wat mij opvalt is dat wanneer de live weergave niet werk de Qbox die met mijn router is verbonden groen knippert. Op momenten dat de live weergave wel werkt brandt het lampje continu groen.

Ik heb in deze community al eens gevraagd waar dat aan ligt, en het antwoord was dat bij groen knipperen er geen verbinding is tussen de Qbox in de meterkast en de Qbox die met de router is verbonden. Dat lijkt me nogal sterk, de afstand is slechts een paar meter en hoe kan het dat de verbinding soms dagenlang stabiel zou zijn en dan weer dagenlang niet werkt? Of soms een paar uur wel en een paar uur niet? Bovendien wordt de daggrafiek gewoon continu geüpdatet, ook als de Qbox dagenlang knippert. Als er geen verbinding zou zijn tussen de twee boxen zou dat ook niet mogelijk zijn.

Ik vermoed dus dat er iets anders aan de hand is. De handleiding van de Qbox zegt over groen knipperen alleen "Je Qbox is nog niet
geactiveerd", en dat is uiteraard niet het geval. Dus er is nog een andere reden waarom de Qbox groen knippert, en dat heeft mogelijk te maken met het niet doorgeven van de live data.

Weet jij of jouw Qbox ook groen knippert als je geen live data ontvangt?

Reageer