Beantwoord

Waarom geeft mijn Qbox geen data door?

• 22 mei 2018
  • 29 reacties
  • 5853 keer bekeken

Badge +1
Sinds maandag 21 mei 2018, 17.30 uur geen verbruik zichtbaar in app, zowel live als dagelijks niet.
de dagen ervoor onregelmatig

hoor graag wat er aan de hand is en wat de oplossing is

met vriendelijke groet

Adri de Ruijter
icon

Beste antwoord door JohnKemmer 22 juli 2018, 17:05

Bij het resetten van de qbox kan het nodig zijn om eerst het kabeltje uit de P1 poort te verwijderen.
Na het resetten, als je voor de 4e keer de stekker in het stopcontact steek, zal het rode led lampje langer blijven branden hierbij kan je het stekkertje weer in de P1 poort terug steken.
Ook als led lampje groen blijft branden gewoon de het stekkertje in de P1 poort en afwachten of de qbox zijn werk gaat doen, kan een even duren.

1-8-2018 Aanvulling van moderator Julian :

De tips die @JohnKemmer geeft zijn handig. Ook werkt het vaak om je internetmodem te herstarten voordat je de harde reset van de Qbox uitvoert.
Bekijk origineel

29 reacties

Badge +1
Ook als ik inlog via website geen verbruikgegevens zichtbaar in MijnEnergie
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Adri,

Dankjewel voor je bericht.

Ik zie ook geen data doorkomen van je Qbox. Ik heb hem al een keer gereset, maar dit lijkt niet te helpen. Ik heb het doorgegeven aan mijn Qbox collega's.

Groet,
Tessa
Badge +1
Beste,

Ik heb op afstand via de App op mijn Iphone geconstateerd dat er geen verbruiksgegevens meer zichtbaar waren in Mijn Energie
Heb vandaag 27/5 na thuiskomst van mijn vakantie de meterkast Qbox (knipperde groen) gereset.
IK zie nu weer grafieken van verbruikersgegevens verschijnen in Mijn Energie, wel met aanzienlijke vertraging, geen live verbruik in app.
ik wil wel graag de oorzaak weten waarom plotseling gestopt op 21/5 of ligt het toch aan mijn Qbox Duo uit 2012?

in afwachting van jullie reactie

groet

Adri
Badge +1
Beste,

Vandaag sinds 14.15 uur weer geen verbruiksgegevens zichtbaar
Meterkast en internet QBox branden allebei groen
wat is er toch aan de hand???
graag een reactie en oplossing

mvg

Adri de Ruijter
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Adri,

Volgens mijn collega is de connectie tussen de twee Qboxen verbroken. Wat is de afstand in meters tussen de twee Qboxen? Zitten er dikke betonnen muren tussen met gewapend beton?
Zo ja, probeer de afstand tussen de twee Qboxen te verkleinen.

Groet,
Tessa
Badge +1
Ik heb deze vragen al meermalen vanuit Qurrent gesteld gekregen in het verleden, als er geen verbruiksgegevens in Mijn Energie zichtbaar waren.

Hierbij nogmaals:

De afstand tussen de Qboxen is ca 10 meter.
Nee er zijn geen betonnen muren tussen de twee Qboxen.
Qbox Duo draait al vanaf 2012

Kunnen jullie mij vertellen waarom weken goed en dan weer storing, na een reset weer een tijdje goed, dan weer storing enz enz

misschien is het een softwarematig probleem?

hoor wel

mvg

Adri de Ruijter
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Adri,

Wellicht heeft het daarmee te maken.

Ik heb het nogmaals doorgezet naar mijn collega's

Groet,
Tessa
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Adri,

Inmiddels geeft de Qbox weer data door.

Dus het lijkt er op dat het niet aan de Qbox ligt. Deze doet het namelijk wel of niet, maar niet half. Misschien heb je een verouderde modem?

Hopelijk blijft hij het nu gewoon doen 🙂

Groet,
Tessa
Badge +1
Beste Tessa,

Ik ben Qurrent klant en tester vanaf de oprichting van Qurrent, dus zelfs nog voordat Stichting Doen het bedrijf heeft gekocht.
Dit is mijn 2e Qbox en deze stamt uit 2012, dus ja het is een verouderd model.
Ik heb al langer problemen met verbruikgegevens in grafieken in Mijn Energie.
Uit eerder een aanbod van Niels om bij nieuwe problemen de Qbox wederom te vervangen, blijkt volgens mij dat het wel degelijk aan de Qbox kan liggen.

Ter info mijn modem is uit 2018

jouw antwoord nu klinkt dus niet erg klantvriendelijk.

Groet

Adri
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Adri,

Mijn excuses. Het is absoluut niet zo bedoeld.

Dit is de rechtstreekse terugkoppeling die ik heb gekregen over de Qbox. Ik zal jouw bericht doorgeven aan Niels.

Groet,
Tessa
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Adri,

Hij gaat nu weer data door, maar mochten de problemen zich blijven voordoen kunnen we je een nieuwe Qbox opsturen.

Groet,
Tessa
Badge +1
Beste Tessa,

na een tijd weer goed te hebben gefunctioneerd zie ik dat mijn Qbox weer sinds vannacht weer van slag is, tenzij er bij jullie vanmorgen vroeg een storing is geweest.

indien dit niet het geval was maak ik graag gebruik van jullie aanbod om een nieuwe Qbox-Duo te ontvangen om te kijken of dat de oplossing van mijn problemen is.

graag wel met verloopkabel, omdat ergens tussen september en november er een slimme meter bij mij wordt geïnstalleerd.

als jullie denken denken dat ik beter kan wachten tot de nieuwe slimme meter is geplaatst vindt ik dat ook goed

Hoor graag
met vriendelijke groet

Adri
Badge +1
Hallo Tessa,

met vertraging weergave gegevens en ik zie nu voor de tweede dag op rij geen grafiek tussen ca 09.00 uur en 12.00 uur
vreemd lijkt mij
oplossing?

groet
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Adri,

Ik zie inderdaad hetzelfde.

Ik zal deze kwestie doorzetten naar mijn Qbox collega's. Zodra wij meer weten, zullen wij je hierover informeren.

Groet,
Tomer
We vinden geen opwek-gegevens meer van de zonnepannelen via de qbox vanaf december vorig jaar. Kunt u aan geven wat er aan de hand is?

mvg
Yvonne
PS. De Qbox staat nog steeds continue aan in de meterkast bij de slimme meter
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @J Brouwer,

Bedankt voor je bericht.

Vervelend om te horen dat je geen gegevens meer doorkrijgt van je verbruik en opwek in de Mijn Energie omgeving.
Ik kan zien dat je Qbox wel verbinding heeft met het internet dus daar zal het niet aan liggen.
Is er in december 2017 iets bijzonders gebeurd zoals bijvoorbeeld een meterwissel of een stroomstoring?

Groeten,
Julian
Ja, klopt, een stroomstoring. En nu? Wat moet ik doen als er een stroomstoring is geweest om te zorgen dat de box de draad weer oppakt?

met vriendelijke groet,
Yvonne
Reputatie 4
Badge +8
Hoi J Brouwer,

Dank voor het doorgeven.

Zou je de modem kunnen restten, en vervolgens ook de Qbox? Hoe je dat doet, vind je in deze handleiding: https://www.qurrent.nl/SiteFiles/pdf/Qurrent_qbox_mono_resetmanual_2017.pdf.

Wij horen graag of het probleem hiermee opgelost is.

Groet,
Tomer
Badge +1
Beste Tessa,

vanaf gisteren 17-07, 21.30 uur wordt er geen data meer weergegeven in MijnEnergie.
modem Qbox rood.
Deze resetten doet het ook niet meer, na even oranje geknippert te hebben blijft hij constant rood branden.
Meterkast Qbox knippert groen
wat is er aan de hand? Storing van jullie server?
Wil nog even opmerken dat ik op mijn vorige 2 vragen van 4 en 5 juli ook nog geen passend antwoord gehad.

hoop op een spoedig antwoord en oplossing

mvg

Adri
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @AdrideRuijter,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb zojuist naar je Qbox gekeken en deze heeft sinds 17 juli 2018 geen internetverbinding meer.
Dit is ook de reden dat er momenteel geen data doorgegeven wordt. Om ervoor te zorgen dat je Qbox weer data door gaat geven is internetverbinding noodzakelijk.

Hiervoor zal de Qbox toch een harde reset moeten krijgen. Hoe je dit precies doet kun je vinden in de resethandleiding voor de Qbox Duo

Groeten,
Julian
Badge +1
Beste Julian,

hartelijk dank voor je bericht.
het resetten van qbox heb ik reeds een aantal malen geprobeerd.
het probleem is echter, wat ik reeds in mijn vorige bericht aan jullie heb aangegeven, dat het resetten van mijn internet modem niet lukt.
is daar aan jullie kant iets aan te doen?

E.e.a zal toch ook wel te maken met de topic van Tanja dd 19072018

Groet

Adri
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Adri,

Het lijkt erop dat je Qbox Duo niet meer goed werkt. Wij zullen je daarom een nieuwe toesturen.

Groet,
Tomer
Hallo Tomer,

Hartelijk dank voor de reactie. (https://community.qurrent.nl/qbox-24/waarom-geeft-mijn-qbox-geen-data-door-3612/index1.html#post20216)
Heb de handleiding voor resetten gelezen en begrijp een paar dingen niet:
  • het lampje van de de qbox brand al continu groen na herstel van de stroomstoring
  • er staat bij stap 1 dat de kabel met meterkastverbinding niet aangesloten mag zijn en vervolgens staat nergens dat ie weer verbonden moet worden??
Graag hulp bij e.e.a. zodat het verholpen kan worden.....

mvg
Yvonne
Reputatie 5
Badge +14
Bij het resetten van de qbox kan het nodig zijn om eerst het kabeltje uit de P1 poort te verwijderen.
Na het resetten, als je voor de 4e keer de stekker in het stopcontact steek, zal het rode led lampje langer blijven branden hierbij kan je het stekkertje weer in de P1 poort terug steken.
Ook als led lampje groen blijft branden gewoon de het stekkertje in de P1 poort en afwachten of de qbox zijn werk gaat doen, kan een even duren.

1-8-2018 Aanvulling van moderator Julian :

De tips die @JohnKemmer geeft zijn handig. Ook werkt het vaak om je internetmodem te herstarten voordat je de harde reset van de Qbox uitvoert.

Reageer