Welkom op de Qurrent community

Stel je vraag, deel je ervaring en inspireer anderen

Zo werkt het

1
Meld je aan op de Qurrent Community.
2
Stel je vraag of doe mee in een discussie.
3
Ga naar de volgende rang door anderen te helpen en te inspireren.
Nog geen account op de community? Registreer nu!

Beantwoord Waarom geeft mijn Qbox Solar nog geen opwek weer?

Q-starter

2 replies

Auteur
  • 11 augustus 2017
Hallo, heb al een tijd de qbox solar hangen. Had eerder echter alleen P1 poort aangesloten. Hiermee was het verbruik en negatief verbruik (bij meer opwek dan verbruik) te zien.
Nu sinds paar dagen de kwh meter geplaatst en aangesloten volgens handleiding (bruin SO+, wit SO-) tijdens het vervangen van de mk. Opwek zie ik wel terug op kwh meter in mk.
Echter nog geen opwek te zien online of in app. Led op box is meest groen, af en toe oranje. Na elke 3x? pinkt hij even rood en begint cyclus opnieuw. Wat is hier aan de hand?

Vr gr Hans

icon Gemarkeerd als beste antwoord Nina van Qurrent on 11 augustus 2017, 10:07

Hoi Hans,

Bedankt voor je bericht.
De Qbox Solar was nog niet geactiveerd en dit is waarom je de opwek nog niet apart terug kon zien. Heb je een Qbox Solar 65A? Die heb ik zojuist voor je geactiveerd.
Wanneer je nu naar het live-overzicht gaat zie je een extra lijntje voor de zonnepanelen. Zie je dit ook terug?

Ik hoor graag van je!

Groetjes, Nina

Bekijk origineel

3 reacties

Q-moderator

191 replies

Beantwoord
  • 11 augustus 2017
Hoi Hans,

Bedankt voor je bericht.
De Qbox Solar was nog niet geactiveerd en dit is waarom je de opwek nog niet apart terug kon zien. Heb je een Qbox Solar 65A? Die heb ik zojuist voor je geactiveerd.
Wanneer je nu naar het live-overzicht gaat zie je een extra lijntje voor de zonnepanelen. Zie je dit ook terug?

Ik hoor graag van je!

Groetjes, Nina
Q-starter

2 replies

Auteur
  • 11 augustus 2017
Hoi Nina, heb net gekeken en idd werkt het nu. Had me al wel aanuemed met de code die meegeleverd was met de box en online volgs mij ook de settings bij woning aangepast. Wat was ik vergeten?
Q-moderator

191 replies

• 11 augustus 2017
Hoi Hans,

Wat fijn dat het nu weer werkt!
Jij hebt aan jouw kant alles goed gedaan. Omdat je had doorgegeven dat je een Qbox Solar 65 A had, wisten wij precies hoe we deze konden activeren.
Wanneer de kWh-meter in de meterkast is geplaatst, kunnen we dit op afstand voor je doen.
Mijn excuses dat dit niet eerder was gedaan!

Groetjes, Nina

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)

Deze website gebruikt cookies om je beter te kunnen helpen. Instellingen Zonder keuze accepteer je deze cookies.
    Cookie instellingen aanpassen

Deze website maakt gebruik van functionele en statistische cookies, die noodzakelijk zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren. Hieronder kan je aangeven welke andere soorten cookies je wilt accepteren.

Wij gebruiken de volgende cookies: