Beantwoord

Waarom heb ik mijn Qbox borg nog niet ontvangen?

• 16 februari 2019
  • 1 reactie
  • 242 keer bekeken

Badge
Als gebruiker van het 1e uur vind ik het natuurlijk erg spijtig dat Qurrent met een aantal loze redenen stopt met het faciliteren van een energiemonitor systeem. Juist nu is het belangrijk om meerwaarde te bieden aan klanten om hun verbruiksgegevens en opwek op een goede en simpele manier te laten monitoren. De reden die wordt gegeven om deze dienst te stoppen “ de slimme meter” is een kletsverhaal, want juist bij de introductie van de QBox werd dit als meerwaarde gegeven voor het gebruik van de QBox. Maar goed, inmiddels weten we allemaal dat Qurrent ook niet door de eerste (of vele volgende) leugen gebarsten is, dus patroon is duidelijk zullen we maar zeggen.
In de artikelen over het stoppen lees ik dat klanten worden gecompenseerd voor hun QBox, maar rara ik heb nooit iets vernomen en ook geen restitutie mogen ontvangen. De kosten gemaakt voor het aansluiten van de solar door een installateur kunnen ook naar het Land der Fabelen, want er hangt nu een, voor niet techneut, onbruikbaar ding in de meterkast.
Dus graag hoor ik of ik nog recht heb op teruggave van een borg of zoiets.
O ja, liever geen “goede raad” waar andere energiemonotor systemen zijn te vinden, want Qurrent had deze service gewoon moeten bieden.
Misschien nog een tip voor komende inkoopacties: Bied een goed systeem met fikse korting aan bij jullie klanten.
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 18 februari 2019, 10:35

Hoi @ArnovanBrakel.

Bedankt voor je bericht.

Ik kan begrijpen dat je niet blij bent met de beëindiging van de dienstverlening achter de Qbox als je vanaf het begin af aan gebruik van de Qbox hebt gemaakt.
Wij zijn in 2012 begonnen met de Qbox om mensen met een draaischrijfmeter inzicht in hun verbruik te geven. Toen de slimme meter zijn opmars begon te maken, wilden we er ook voor zorgen dat de Qbox met deze meters compatibel zouden zijn maar het hoofddoel van de Qbox was altijd om inzicht in het energieverbruik met een draaischijfmeter te geven. De nieuwe functionaliteiten van de slimme meters hebben de primaire functie van de Qbox overbodig gemaakt, dat is helaas geen kletsverhaal.

Dat je van ons geen borg retour hebt gekregen voor de Qbox Mono (voor de Solar heb je een aanschafprijs betaalt conform de garantieperiode van twee jaar) is echter wel een kwalijke zaak omdat je nog steeds een energiecontract bij ons hebt.
Ik heb daarom zojuist uitbetaling van de Mono borg aangevraagd bij onze financiële afdeling. Ik verwacht dat je de borg binnen twee weken op het bij ons bekende rekeningnummer kan verwachten.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @ArnovanBrakel.

Bedankt voor je bericht.

Ik kan begrijpen dat je niet blij bent met de beëindiging van de dienstverlening achter de Qbox als je vanaf het begin af aan gebruik van de Qbox hebt gemaakt.
Wij zijn in 2012 begonnen met de Qbox om mensen met een draaischrijfmeter inzicht in hun verbruik te geven. Toen de slimme meter zijn opmars begon te maken, wilden we er ook voor zorgen dat de Qbox met deze meters compatibel zouden zijn maar het hoofddoel van de Qbox was altijd om inzicht in het energieverbruik met een draaischijfmeter te geven. De nieuwe functionaliteiten van de slimme meters hebben de primaire functie van de Qbox overbodig gemaakt, dat is helaas geen kletsverhaal.

Dat je van ons geen borg retour hebt gekregen voor de Qbox Mono (voor de Solar heb je een aanschafprijs betaalt conform de garantieperiode van twee jaar) is echter wel een kwalijke zaak omdat je nog steeds een energiecontract bij ons hebt.
Ik heb daarom zojuist uitbetaling van de Mono borg aangevraagd bij onze financiële afdeling. Ik verwacht dat je de borg binnen twee weken op het bij ons bekende rekeningnummer kan verwachten.

Groeten,
Julian

Reageer