Beantwoord

Waarom is mijn verbruik en opwek gelijk?

• 1 augustus 2018
  • 6 reacties
  • 135 keer bekeken

Hoi allemaal,

ik heb een Qbox en Qbox solar, deze werkte voor een tijd heel goed totdat er een stroomonderbreking was. Nu is de weergave van het verbruik hetzelfde als de opwek. Ik heb al diverse keren een reset geprobeerd, wat kan ik doen?

Groet, Fernand
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 8 augustus 2018, 12:00

Hoi @FernandWarmerdam,

Bedankt voor je reactie, fijn om te horen dat er weer correcte waarden worden doorgegeven.

Ik zie momenteel geen gelijke waarden voor opwek en verbruik meer in je energiegrafiek (zie bijgevoegde screenshots).
Of bedoelde je iets anders met ''gegevens die eerder dubbel geregistreerd zijn''?

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +5
Hoi FernandWarmerdam,

Bedankt voor je bericht en welkom op de Community. Ik zie dat de Qbox en de Qbox Solar sinds 5 augustus weer het juiste verbruik en opwek toont in de Mijn Energie omgeving en in de App. De reset heeft uiteindelijk dus goed geholpen en was in deze de oplossing voor het probleem.

Ik wens je verder een fijne dag toe!

Groet,
Serena
Hoi Serena,

klopt inderdaad. Gisteren heb ik uiteindelijk 12x de stekker erin en eruit gehaald en toen werkte het wel. Ik had dit al eerder ook gedaan maar toen had het geen effect.

Ik neem aan dat de gegevens die eerder dubbel geregistreerd zijn niet meer automatisch aangepast worden.

Groet, Fernand
Reputatie 3
Badge +9

Hoi @FernandWarmerdam,

Bedankt voor je reactie, fijn om te horen dat er weer correcte waarden worden doorgegeven.

Ik zie momenteel geen gelijke waarden voor opwek en verbruik meer in je energiegrafiek (zie bijgevoegde screenshots).
Of bedoelde je iets anders met ''gegevens die eerder dubbel geregistreerd zijn''?

Groeten,
Julian
Hoi Julian,
bedankt voor je bericht. In de periode van 16 juli tot 4 augustus is er nu idd een klein verschil. Ik kan je echter vertellen dat wij toen op vakantie waren en het werkelijke verbruik dus veel lager lag. Het lijkt erop dat het systeem nu een klein verschil heeft gemaakt (waar dat vandaan komt weet ik niet) maar in realiteit zou dus het verbruik in die periode veel lager moeten liggen. Je ziet ook dat het verschil in die periode ook verhoudings gewijs precies hetzelfde is. Voor en na deze periode zie je dat de verschillen veel meer afwijken. Is dit nog te corrigeren?

Groet, Fernand
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @FernandWarmerdam,

Bedankt voor je reactie.

Erg vreemd dat de Qbox deze hoge waarden voor verbruik heeft doorgegeven terwijl je op vakantie was.
Ik heb deze informatie met screenshots doorgegeven aan onze technische afdeling. Hopelijk kunnen zij deze incorrecte data uit je energiegrafiek halen.

Groeten,
Julian
Badge +5
Hoi FernandWarmerdam,

Bedankt voor je bericht. Ik wil via deze weg aangeven dat wij nog bezig zijn met het onderzoeken van hoe het kan dat jouw Qbox zulke hoge waarden heeft doorgegeven, terwijl je op vakantie was.
Zodra er meer informatie bekend is zullen we contact met je opnemen.

Ik wens je verder een fijne dag toe.

Groet,
Serena

Update van moderator Julian 19-9-2018:

Helaas nog geen update van onze technische afdeling. Ik hoop je snel goed nieuws te kunnen brengen.

Update van moderator Joost 26-9-2018:

Inmiddels is je stroomverbruik in de aangegeven periode verwijderd. Er lijkt alleen een nieuw probleem te ontstaan. Op maandweergave is de maand juli niet meer zichtbaar namelijk. Op weekniveau zijn dat de twee laatste weken van juli.
Ik heb IT gevraagd om dit ook recht te trekken. Als dit rond is hoor je weer van ons!

Update van moderator Julian 3-10-2018:

Onze IT-afdeling is nog bezig om de periode in juli opnieuw in te laden. We doen helaas nog een beroep op je geduld.

Excuses voor het ongemak.

Update van moderator Fokke 24-10-2018:

Onze IT-afdeling is helaas nog bezig om de periode in juli opnieuw in te laden. We doen helaas nog een beroep op je geduld.

Excuses voor het ongemak.

Update van moderator Fokke 20-11-2018:

Onze IT-afdeling is het helaas niet gelukt om de maand juli in te laden. Excuses hiervoor, maar je zult het helaas zonder deze data moeten doen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen