Beantwoord

Waarom kan ik vanaf november mijn verbruik niet meer uitlezen?

• 29 december 2017
  • 11 reacties
  • 170 keer bekeken

Hallo,

Ik kan al vanaf 2 november mijn gegevens niet meer inzien online. Heb al een keer gebeld, maar wordt zo moedeloos van de wachttijden. Vorige winter al zoveel contact gehad online, per mail en telefonisch. Pfff. Eigenlijk geen zin meer, maar ik wil graag mijn gegevens in zien. Nu nog maar eens een poging online.
Mijn q-box lijkt goed aangesloten. Beide lampjes branden groen en die bij de meter knippert af en toe kort rood, zoals dat ook was toen hij nog wel functioneerde. Heb hem al 2 x gereset zonder resultaat. Mijn truckendoos is leeg. Graag hulp.

Opmerkingvan moderator Tessa 04-01-2017
Bericht verplaatst naar dit topic
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 3 januari 2018, 09:11

Hoi Jurgen, ik zie dat je Qbox online was maar geen data doorgaf. Ik heb hem vanaf hier een reset gegeven en toen werkte hij weer :)

Als je nu in Mijn Energie of de app kijkt zie je weer data.

Groetjes, Tanja
Bekijk origineel

11 reacties

Hallo.

Ik kan al vanaf november mijn gegevens niet meer uitlezen op de app en online. Mijn q-box al 2 x opnieuw gereset zonder resultaat. De lampjes branden groen en bij de (slimme) meter en om de 11 seconde knippert hij even rood.
Graag hulp.
Reputatie 3
Badge +10
Hoi jurgen,
is er sinds deze datum iets gewijzigd bij jouw thuis, mogelijk nieuwe meter, je zou voor de zekerheid even de kabeltjes kunnen losnemen en weer terug plaatsen, mijn advies is dan eerst qbox uitzetten, alles disconnecten en reconnecten, dat qbox weer aanzetten.

@Tanja van Qurrent of @Giulia van Qurrent
kunnen jullie even kijken of de aanmelding van de qbox nog wel actief is en van de juiste software is voorzien, mogelijk anders iets met activatie oid..., of anders ff kijken of je data binnen ziet komen,

bedankt vast.

groet,
richard
Er is niks gewijzigd. Heb alle snoeren al losgehad.
Het functioneerde tot 2 november prima.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Jurgen, ik zie dat je Qbox online was maar geen data doorgaf. Ik heb hem vanaf hier een reset gegeven en toen werkte hij weer :)

Als je nu in Mijn Energie of de app kijkt zie je weer data.

Groetjes, Tanja
Hallo Tanja,

Kan je dat met onze Qbox ook proberen? Die geeft per 1 januari de gasstanden niet meer door (wel elektra). Ik heb er vandaag ook even voor gebeld.

Groeten.
Reputatie 4
Badge +12
Hoi Greet,

Onwaarschijnlijk dat het aan de QBox ligt. De gasmeter geeft zijn stand elk uur door aan de elektriciteitsmeter en die weer via de QBox aan Qurrent. En precies op 1 januari is dat gestopt? Dan zal er eerder iets geks met je contractgegevens zijn dat weergave van je gasverbruik is gestopt.

Meestal kun je op het display van de slimme meter zien of hij nog contact heeft met de gasmeter. Zie de uitgebreide handleiding. Als je Qurrent ook via de netbeheerder je meterstanden uit laat lezen, kun je daar ook zien of de gasmeter het nog doet.

Groet, Frans
Reputatie 5
Badge +13
Hoi @Greet van Wiesdonk ,

Bij jou is het inderdaad een andere situatie, want als de elektra data wel goed binnenkomt dan zit het probleem niet in de Qbox.

Ik zie dat er ook al eerder geen data van gas doorkwam, zo rond 20 december. Dat sluit de slimme suggestie van Frans ook uit. Al werkt een Qbox ook bij mensen die geen Qurrent contract hebben.

Ik heb verder gezocht en zie dat je gasmeter zelf een probleem heeft. Deze geeft namelijk een storingsmelding: Uitleesverzoek afgewezen: data niet beschikbaar, meter tijdelijk in storing.

Omdat je gasmeter storingen aangeeft zullen wij voor je contact opnemen met je netbeheerder (eigenaar van de meter). Zodra wij terugkoppeling krijgen van je netbeheerder brengen we je direct op de hoogte.

Groetjes, Tanja
Hallo Tanja,

Dankjewel, ik ben benieuwd!

Groeten
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Greet,

Wij hebben nog geen terugkoppeling van de netbeheerder. Dit kan vaak wat langer duren. Als wij meer weten, laten wij je het meteen ook weten!

Groet,
Tessa
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Greet,

Het is nog wachten op de terugkoppeling van de netbeheerder. Zodra we deze hebben laten we het je weten.

Groet,

Jeroen
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Greet,

Ik heb navraag gedaan bij onze afdeling marktpartijen en wij kunnen de gasmeterstanden inmiddels weer uitlezen.

Groet,
Tessa

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen