Beantwoord

Waarom knippert mijn Qbox regelmatig groen en geeft dan geen gegevens door?

• 28 maart 2017
  • 7 reacties
  • 286 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Sinds enkele weken knippert mijn Qbox regelmatig een tijd lang groen, afgewisseld met perioden waarin het lampje gewoon continu groen brandt. De grafieken vertonen daardoor hiaten gevolgd door enorme uitschieters. De live weergave toont nul. Ik heb onlangs beide boxen al eens volgens de instructies gereset en dat leek even te helpen, maar inmiddels is het probleem weer teruggekeerd. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 29 maart 2017, 15:45

Hoi G.J.vanDrie, welkom op de community!

Ik zie dat er inderdaad soms korte momenten zijn dat de Qbox geen data doorkrijgt. (Op die momenten werkt de live data niet)

Dit komt omdat je Qbox bij het internet dan kort geen data doorkrijgt van de Qbox bij de elektra meter.

Heb je misschien een deur van glas of een ander materiaal dat het signaal van de Qbox kan blokkeren? Of iets anders wat het signaal kan tegenhouden, want het signaal wordt soms kort geblokkeerd. Dit kan ook de hoge pieken veroorzaken.

Groeten van Tanja
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi G.J.vanDrie, welkom op de community!

Ik zie dat er inderdaad soms korte momenten zijn dat de Qbox geen data doorkrijgt. (Op die momenten werkt de live data niet)

Dit komt omdat je Qbox bij het internet dan kort geen data doorkrijgt van de Qbox bij de elektra meter.

Heb je misschien een deur van glas of een ander materiaal dat het signaal van de Qbox kan blokkeren? Of iets anders wat het signaal kan tegenhouden, want het signaal wordt soms kort geblokkeerd. Dit kan ook de hoge pieken veroorzaken.

Groeten van Tanja
Ik heb al een tijdje hetzelfde probleem. Ik krijg geen gegevens door op mijn app en ook niet in Mijnengergie. In mijn (internet) situatie is niets veranderd.
Kunnen jullie zien wat er aan de hand is?

Groet Aswin
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Aswin,

Dankjewel voor je bericht.
Het klopt inderdaad dat je Qbox geen gegevens meer doorgeeft.
Per 1 januari zijn we gestopt met de ondersteuning van de Qbox. Dat komt omdat slimme meters steeds meer deze functie overnemen.

Je kunt bij je energieleverancier aanvragen om je slimme meter per kwartier te laten uitlezen. Zo houd je toch veel inzicht in je energieverbruik, en kun je dit nog steeds bijhouden.
Hier vind je meer informatie over de stop van de Qbox.

Groet, Joost
Dag Joost,

Ik heb geen bericht gehad van Qurrent dat de Qbox stopt. Dat vind ik vreemd..
Ik heb de box samen met de aanschaf van zonnepanelen aangeschaft.
De Qbox kostte mij € 189,-.
Ik ben behoorlijk teleurgesteld dat nu zomaar de stekker eruit wordt getrokken door Qurrent.
Graag hoor ik van jullie hoe mijn investering gecompenseerd gaat worden.

Groeten
Aswin Vos
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Aswin.

Bedankt voor je bericht.

We hebben zo goed mogelijk geprobeerd om al onze klanten op de hoogte te brengen van het uitfaseren van de Qbox. Blijkbaar is dit in jouw geval niet gelukt. Mijn excuus hiervoor.
Als je minder lang dan twee jaar (garantieperiode) gebruik hebt kunnen maken van de Qbox heb je recht op uitbetaling van een restbedrag van de aanschafprijs. Om dit na te gaan hebben we wel een factuur van de Qbox nodig. Je kan deze versturen naar 'vraag@qurrent.nl'.

Groeten,
Julian
Mijn Qbox is ruim drie jaar oud. Maak ik dan helemaal geen aanspraak op een vergoeding?
Ik vind dit echt zwaar waardeloos allemaal.
Ten eerste vond ik het een superfijne app die ik echt heel regelmatig gebruikte om de opwek van de zonnepanelen i.c.m. stroomverbruik te monitoren, dus snap jullie beslissing om de stekker eruit te trekken totaal niet.
Ten tweede vind ik het raar dat ik nu zomaar € 189,- zie verdampen.

Ik vraag me ook af of dat wettelijk mag…

Ben echt benieuwd of Qurrent mij nog op een of andere manier gaat compenseren.
Hoor het graag.

Overigens bestaat het emailadres vraag@qurrent.nl helemaal niet...

Reputatie 2
Badge +4
Hoi @Aswin,

Helaas valt dit niet meer binnen de garantieperiode. Daardoor maak je inderdaad geen aanspraak meer op een vergoeding, een compensatie is dus niet van toepassing.
De keuze is gemaakt omdat de Qbox niet meer innoverend was en veel functies overgenomen zijn door de slimme meter. Ik vind het jammer dat je dit niet zo ziet.

Het e-mailadres staat er misschien een beetje ongelukkig door het cursief, maar hij klopt wel: vraag@qurrent.nl.

Groet,
Simon

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen