Beantwoord

Waarom komt kWh verbruik niet overeen met verbruik van de meter?

• 9 augustus 2017
  • 4 reacties
  • 208 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik heb sinds kort de Qbox geinstalleerd op een draaischijf KWH meter.
Nu valt mij op dat het daadwerkelijke KWH verbruik in mijnenergie anders is als de waardes welke ik op de meter berekend.
Ik ben dit nu een paar dagen in de gaten aan het houden maar ergens klopt er iets niet.
Ik heb telefonisch contact gehad met Qurrent, deze medewerker verzekerde mij dat dit wel klopt. Ergens zit mij dit niet lekker en twijfel ik of de informatie in de mijnenergie wel klopt?

Graag hoor ik hoe we dit wel een positieve wending kunnen geven?

Met vriendelijke groet,

Joey Hogervorst
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 12 september 2017, 09:41

Hallo John,

In het andere topic dat je hebt gestart gaan we verder over deze kwestie. Ik heb je hier zojuist aangegeven dat we deze kwestie verder gaan onderzoeken. Nogmaals bedankt voor de screenshots!
@Joey Hogervorst, we onderzoeken dit graag verder voor je. Wil je ons een duidelijke foto sturen van de meter? En graag ook een van de Qbox installatie? Dan gaan we dit verder voor je onderzoeken.
Ik hoor graag van je!

Groetjes, NIna
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Joey,

Welkom op de Community!
Het verbruik met de Qbox hoort uiteraard overeen te komen met je verbruik in Mijn Energie.
Ik zie dat mijn collega jouw situatie heeft doorgezet naar de technische afdeling.
We gaan dit oplossen en nemen contact met je op zodra er terugkoppeling is!

Groetjes, Vita
Reputatie 5
Badge +14
Op 21 augustus jl is mijn 3e jaar ingegaan voor elektra afname. Als ik kijk naar de cvs bestanden van qurrent zou ik een verbruik hebben van -201 kWh. Dit verbruik komt overeen met de opgave van de enelogic P1 lezer, de qbox en de enelogic zijn beiden gekoppeld op de P1 poort van de slimmemeter.
Desalniettemin blijft het verbruik op het dashboard achter lopen met +/- 40 kWh waarom is dit nog niet aangepast, tenslotte is op de 21 augustus mijn nieuwe periode ingegaan en zou, lijkt mij, een 0 verbruik als start op deze datum realistisch zijn.
Reputatie 5
Badge +14
Ter aanvulling:

Niet vergeten dat ook het windtegoed van 31 augustus 1 en 2 september weer niet zijn bijgeschreven in het qurrent verhaal.
Begin nu toch wel een beetje geïrriteerd te raken.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo John,

In het andere topic dat je hebt gestart gaan we verder over deze kwestie. Ik heb je hier zojuist aangegeven dat we deze kwestie verder gaan onderzoeken. Nogmaals bedankt voor de screenshots!
@Joey Hogervorst, we onderzoeken dit graag verder voor je. Wil je ons een duidelijke foto sturen van de meter? En graag ook een van de Qbox installatie? Dan gaan we dit verder voor je onderzoeken.
Ik hoor graag van je!

Groetjes, NIna

Reageer