Beantwoord

Waarom komt mijn maandverbruik niet overeen met het dagverbruik?

  • 4 mei 2017
  • 10 reacties
  • 335 keer bekeken

Badge +1
  • Q-specialist
  • 27 reacties
Hallo,

Ik heb nu al meerdere keren gebeld over een probleem met de verbruiksdata, maar nog steeds geen oplossing.
Wanneer gaat qurrent klanten nu eens informeren over de status en mogelijke oplossing?

Ik wordt steeds uitermate vriendelijk te woord gestaan, maar om in termen van de sponsordeal te spreken, wanneer gaat Qurrent "geen woorden, maar daden" praktiseren?

ps: issue in een plaatje samengevat: totaal verbruik voor de maand (39 KW) komt niet overeen met het totaal van de dagen (207 KW):

icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 7 augustus 2017, 16:07

Hoi Luny,

Ik wil je tot nu toe erg bedanken voor je geduld, wij vinden dit ook te lang duren.
Echter staat dit los van jou niet willen helpen, dat willen wij maar al te graag.

Wij zijn afhankelijk van onze developers én van het feit dat zij al bezig zijn met het lanceren van een nieuwe MijnEnergie omgeving.
De nieuwe MijnEnergie omgeving zal grondig worden aangepast, dit zal in oktober 2017 plaatsvinden.
Zoals mijn collega Natalia al aangaf, gaat er iets mis met de combinatie van meterstanden vanuit een draaischijfmeter en de Qbox data.
Vroeger bij het bouwen van de pagina, is er geen rekening gehouden met een situatie zoals deze.

Zij stoppen hun werk in het verbeteren/correct maken van de nieuwe MijnEnergie pagina en de app.

In oktober zul je dus worden voorzien van juiste data, maar ook meteen een hele nieuwe MijnEnergie waarbij alles goed werkt.
Mocht je verbeteringen en ideeën hebben voor onze nieuwe pagina, kun je die met ons delen in dit topic.

Excuses voor het ongemak.


Groeten van Giulia
Bekijk origineel

10 reacties

Hoi Luny,

Bedankt voor je bericht op de Community!
Inderdaad erg interessante gewaarwording.
Ik kan dit niet logisch verklaren en heb het daarom doorgezet naar onze Mijn Energie- en Qbox expert.
Hij gaat hier naar kijken en we laten het direct weten wanneer we hier terugkoppeling over krijgen.

Het klopt dat je geen zonnepanelen hebt toch?

Groeten van Vita
Badge +1
Ik heb inderdaad geen zonnepanelen.

Ben benieuwd of jullie dit issue nu wel op kunnen lossen.
Badge +1
Verbruik van 1-11 juli 2016 is 79 kW,


Verbruik van 1-12 juli 2016 is 8 kW ?????



Probleem doet zich ook bij sommige andere maanden voor
Reputatie 2
Badge +8
Heel erg bedankt voor de extra screenshots!

Het blijft een vreemde zaak.
Deze screenshots zijn wederom naar de desbetreffende afdeling doorgestuurd.


Groeten van Giulia
Badge +1
ben benieuwd, ik heb er geen vertrouwen in dat jullie dit oplossen.
Hoi Luny,

Ik heb zojuist mijn collega van de technische dienst gesproken over de vreemde situatie met de weergave van je verbruik. Er gaan op dit moment helaas nog verschillende dingen mis op de achtergrond van MijnEnergie als het gaat om het weergeven van het verbruik en dit is daar een goed voorbeeld van. In de grafiek zie je verbruik zoals geregistreerd door de Qbox. Bij het verbruik dat onder de grafiek te zien is, is dat niet het geval. Ons systeem probeert de Qbox data te combineren met het verbruik dat op basis van meterstanden berekend is. En dan gaat het fout. Je hebt een draaischijfmeter en hebt op bepaalde data je meterstanden doorgegeven. Dat is echter niet precies op 1 en 31 juli 2016, zoals de periode waarvan je de verbruiksgrafiek bekijkt. Dan raakt ons systeem in de war en geeft foute waarden weer.
Onze developers zijn ervan bewust dat er op dit vlak nog vrij vaak iets mis gaat en ze werken aan een oplossing.

Groeten,

Natalia
Badge +1
Hallo,

Het werkt nu al 2 jaar niet goed. Dat julie aan een oplossing werken is niet meer geloofwaardig.
Hoe lang duurt het voordat hier een oplossing voor komt?

Gr
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Luny,

Bedankt voor je bericht.
Helaas hebben we nog geen concrete toekomstdatum wanneer dit is opgelost. Dit is aangekaart bij onze developers en zodra er er wel een gerichte oplossing is dan stellen we je hiervan op de hoogte.
Bedankt voor je geduld.

Groetjes, Nina
Badge +1
Mijn geduld is wel op. Treurig dat jullie dit niet op kunnen/willen lossen.
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Luny,

Ik wil je tot nu toe erg bedanken voor je geduld, wij vinden dit ook te lang duren.
Echter staat dit los van jou niet willen helpen, dat willen wij maar al te graag.

Wij zijn afhankelijk van onze developers én van het feit dat zij al bezig zijn met het lanceren van een nieuwe MijnEnergie omgeving.
De nieuwe MijnEnergie omgeving zal grondig worden aangepast, dit zal in oktober 2017 plaatsvinden.
Zoals mijn collega Natalia al aangaf, gaat er iets mis met de combinatie van meterstanden vanuit een draaischijfmeter en de Qbox data.
Vroeger bij het bouwen van de pagina, is er geen rekening gehouden met een situatie zoals deze.

Zij stoppen hun werk in het verbeteren/correct maken van de nieuwe MijnEnergie pagina en de app.

In oktober zul je dus worden voorzien van juiste data, maar ook meteen een hele nieuwe MijnEnergie waarbij alles goed werkt.
Mocht je verbeteringen en ideeën hebben voor onze nieuwe pagina, kun je die met ons delen in dit topic.

Excuses voor het ongemak.


Groeten van Giulia

Reageer