Beantwoord

Waarom krijg ik geen gegevens via de Qbox door?

• 3 februari 2018
  • 9 reacties
  • 173 keer bekeken

Graag zou ik de gegevens live willen zien die via de qbox te zien zouden zijn. Lampje is groen en knippert soms heel kort.Heb het reeds eerder gemeld bij jullie klantenservice, maar tot op heden nog steeds geen reactie mogen ontvangen.
Wie o wie kan mij verder helpen?

Vriendelijke groet,

E.Wabeke
icon

Beste antwoord door Jeroen van Qurrent 7 februari 2018, 13:55

Hoi er-wabeke,

Ik heb je mail er even bij gepakt. De zwarte kabel kun je er tussen uit halen en de witte kun je dan aansluiten op de meter. Het zou dan moeten werken. Mocht dat niet het geval zijn dan kunnen we hem opnieuw voor je kalibreren! Zou je het kunnen laten weten als je het kabeltje er tussenuit hebt gehaald?

Groet,

Jeroen
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi er-wabeke,

Ik heb je mail er even bij gepakt. De zwarte kabel kun je er tussen uit halen en de witte kun je dan aansluiten op de meter. Het zou dan moeten werken. Mocht dat niet het geval zijn dan kunnen we hem opnieuw voor je kalibreren! Zou je het kunnen laten weten als je het kabeltje er tussenuit hebt gehaald?

Groet,

Jeroen
Goedenavond Jeroen,

Ik heb de kabel er tussen uit gehaald. Op dit moment zie ik nog steeds niks.

groet,

Edgar
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Edgar,

We hebben er even naar gekeken en mijn collega heeft de juiste instellingen erin gezet.

Echter is het sensorblokje nog niet goed geplaatst. Kan je deze opnieuw plaatsen?

*Plak de sensor recht op de draaischijf zodat de Q leesbaar is en de kabel uit de rechterzijde van de sensor komt. *De sensor heeft aan beide zijkanten inkepingen, deze horen uitgelijnd te zijn met de draaischijf van de meter.
*Zorg ervoor dat er zo min mogelijk licht inval is (meterkast deur gesloten houden heeft de voorkeur)

Groet,
Tessa
Hallo Tessa,

Ik heb zojuist alles wederom opnieuw geplaatst. Ik zal kijken als ik vanavond thuis kom na mijn werk of alles werkt en zo niet dan stuur ik de hele handel terug. Ik ben het na twee weken wel een beetje zat nu.

vriendelijke groet,

Edgar
Goedenavond,

Ik ben zojuist thuis en er zijn nog steeds geen gegevens te zien. Ik zal allles volgende week terug sturen naar jullie en uiteraard de borg weer terug verwachten.

Vriendelijke groet,

E.R.Wabeke
Reputatie 4
Badge +12
Hoi Edgar,

Misschien helpt een harde reset van de Qbox nog. Baat het niet, het schaadt ook niet:

https://www.qurrent.nl/SiteFiles/pdf/Qurrent_qbox_mono_resetmanual_2017.pdf

Groet, Frans
Hallo Frans,

Bedankt voor de tip, maar ook dit geeft helaas geen resultaat.

Groet,

Edgar
Reputatie 4
Badge +12
Dat is jammer. Misschien weten ze bij Qurrent nog een truuk. Met slimme meters gaat de Qbox ook nog wel eens de fout in, maar dat ligt dan niet aan hoe je precies de stekker in de P1 poort stopt. Op de website van Stedin kun je nagaan wanneer je een slimme meter krijgt:

https://www.stedin.net/slimme-meter#/wanneer-krijg-ik-een-slimme-meter

Groet, Frans
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Edgar,

Wij hebben het van deze kant geprobeerd op te lossen, maar zonder succes. Het zou nog kunnen liggen aan de sticker waarmee de Qbox gekoppeld is aan de meter. Daarom sturen wij er direct één naar je op. Wij horen graag of dit het gewenste effect heeft.

Groet,
Tomer

Reageer