Beantwoord

Waarom krijg ik geen Qbox data door?

• 26 februari 2018
  • 6 reacties
  • 154 keer bekeken

hallo allemaal,

ik heb 3 dagen geleden mijn qbox geïnstalleerd maar ik vind nog geen gegevens m.b.t. verbruik en terugleveren, niet via de app en niet middels de computer.
groene lampje van qbox is continu normaal GROEN.

Heeft iemand een tip of advies voor mij?

Groetjes, Henk.
icon

Beste antwoord door Nathan van Qurrent 1 maart 2018, 11:43

Hi Henk,

Bedankt voor de foto's! Zeg, ik zie dat de zwarte adapterkabel van de Qbox niet is aangesloten. De witte kabel moet namelijk in de zwarte adapterkabel, daarna kan je de zwarte adapterkabel in de slimme meter stoppen.
Als je de zwarte adapterkabel hebt, adviseer ik je om deze te gebruiken. Zo niet, dan stuur ik deze jouw kant op, maar dan hoor ik dit wel graag.

Groetjes,
Nathan
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +5
Hoi Henk Smeets,

Welkom op de Community, wat leuk dat je ons hier hebt gevonden!

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie inderdaad dat de Qbox niet online is en daarom geen data uitleest. Het lijkt er daarom op alsof de Qbox niet goed is geïnstalleerd.
Zou je foto's kunnen toesturen van de aansluiting, inclusief de meter, zodat wij kunnen nagaan waar het probleem ligt?

Groet,
Serena

Hoi Serena,
volgens mij is alles correct aangesloten, groene lampje brandt constant en de Qbox is middels code geactiveerd.

Groetjes,
Henk Smeets
Reputatie 2
Badge +5
Hi Henk,

Bedankt voor de foto's! Zeg, ik zie dat de zwarte adapterkabel van de Qbox niet is aangesloten. De witte kabel moet namelijk in de zwarte adapterkabel, daarna kan je de zwarte adapterkabel in de slimme meter stoppen.
Als je de zwarte adapterkabel hebt, adviseer ik je om deze te gebruiken. Zo niet, dan stuur ik deze jouw kant op, maar dan hoor ik dit wel graag.

Groetjes,
Nathan
Hallo Nathan,

zover als ik kan zien en vergelijken met de bijhorende handleiding zijn alle kabels correct geplaatst.
Zie pagina 6 "Sluit de kabels aan", stap 6 van 8.
Witte kabel in poort 1,
Blauwe kabel in poort 2, en
Zwarte kabel in poort 3.

Witte kabel is aangesloten op de Slimme meter,
Blauwe kabel is aangesloten op Modem, en
Zwarte kabel aangesloten op elektriciteitsnet.

Meer kleuren kabel heb ik niet.

Groene lampje brandt constant en activering is geslaagd.

Maar ???????

Groetjes,
Henk Smeets
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Henk,

Mijn collega Nathan heeft het over het zwarte adapterkabeltje, een kort kabeltje waar je de witte snoer op kan aansluiten. Dit zwarte tussenstukje moet namelijk in de slimme meter worden gestoken, en hierop kun je de witte kabel aansluiten.
Dit zwarte kabeltje wordt altijd meegezonden. Wil je controleren of je dit kabeltje hebt?
Mocht je deze niet tegenkomen, laat dit dan aan ons weten, dan zorgen we dat het kabeltje zo snel mogelijk je kant op komt!

Groet, Nina

We sturen het zwarte adapterkabeltje zo spoedig mogelijk naar je op!

Reageer