Beantwoord

Waarom maakt mijn Qbox geen goede verbinding?

• 28 april 2017
  • 61 reacties
  • 7716 keer bekeken

Badge +2
Sinds gistermiddag weer geen data terwijl de groene lampjes op Qboxen aan zijn. Is ook online maar geen data in mijn Energie.
Volgens mij komt dit al langer voor, als ik dit forum bekijkt. Waarom komt Qurrent niet met een goede oplossing?
icon

Beste antwoord door hetbruineleven 10 augustus 2017, 23:43

Beste Emstelon,

Mocht de test met de "tijdelijke" UTP kabel werken dan zou je de Qbox mono ook via een draadloze verbindingsset kunnen koppelen aan de router. Zo'n set maakt verbinding via je interne elektriciteitsnet. Zie voorbeeld van KPN: https://www.kpn.com/faq/10957/related/1/session/L2F2LzEvdGltZS8xNTAyNDAxMDI1L3NpZC9mVWxvRlYwZnhJakc4WWpDdEFZSFdrczRzRTJlVmlYbDFxa1M4dkowV0RJUHJtR3lUaUh5MW0xaWY5SFJsem1USktQa0doRnZ1TDVnUFQxJTdFTWJ6TndzUm55cVhxM09zakFiaWhpQlhRVXRSeE5RZUFBQll2RlYlN0V3JTIxJTIx
Bekijk origineel

61 reacties

Badge +2
Sinds gistermiddag weer geen data terwijl de groene lampjes op Qboxen aan zijn. Is ook online maar geen data in mijn Energie.
Volgens mij komt dit al langer voor, als ik dit forum bekijkt. Waarom komt Qurrent niet met een goede oplossing?
niemand anders hier problemen mee?
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Emstelon, er zijn op dit moment geen bekende Qbox storingen.

Ik heb zojuist je Mijn Energie gecontroleerd en zie dat alles sinds donderdag 4 mei weer goed werkt.

Groetjes, Tanja
Hallo Tanja, tot vanmorgen 06:30 heb ik nog verbruik binnen gekregen, daarna groen knipperend en sinds 14:30 ROOD knipperend , dus weer geen verbinding.
Wat moet er gebeuren?
Na qbox gereset weer rood knipperend geen verbinding, toen mijn (modem/router) Internet verbinding gereset en daarna de Qbox gereset en voila groen licht , data komt weer binnen.
Kan dit ook op een andere manier, dit is de zoveelste storing .
Badge +2
Sinds dinsdag 23 mei vanaf 22.20 uur weer geen data. Reset levert niks op, groene lampjes.
Qurrent reageert ook niet via Twitter!

Werkt goed die Qbox Duo.
Al weken lang problemen met mijn Q-box duo. Onjuiste data in de app. Gebruik bijvoorbeeld -600W en de opbrengst van mijn zonnepanelen geven ook onjuiste waarden of de opbrengst staat vast!! Verder iedere keer storing, al weken lang, Moet de box resetten. De ene keer wekt het , de andere keer niet. Vervolgens dan maar mijn internetmodem gereset en vervolgens weer de Q-box en dan werkt het weer na een uur wachten. Conclusie: de werking van de Q-box is dit jaar in mijn geval rampzalig.

met vriendelijke groet

Frans Heutinck 28-05-2017
Badge +2
Mooi als die werkt, maar ze beloven van alles. Momenteel reageren ze al niet meer! Gaat al ons geld nu naar Feyenoord?
Ze maken je lekker met de Qbox, belofte maakt schuld. Qurrent los dit nu eens adequaat op!
Hier het zelfde, krijg je steeds mail van reset alles maar nou vergeet het maar heb ik al tig keer gedaan, heb fotos gemaild van de meter etc.etc en nog werkt het niet. Duurt inmiddels al ruim 5 maand.
Geeft hij aan bij mijn energie geen slimme gas meter aanwezig en geen slimme meter aanwezig , dit geef je door of ze het willen aanpassen en nog steeds niks noppes nada.
Waar kan ik alles heen sturen om mijn geld terug te krijgen?
Badge +2
Vanmorgen heel eventjes weer data.!?!?!?!?!?!?!?

Waarom geen reactie van Qurrent? Ze weten het zelf niet meer. Niet normaal om helemaal geen reactie van hun te krijgen! Waar is de service???????????????
Badge +2
3 dagen later nog geen reactie van Qurrent. Wel investeren in een voetbalclub maar niet in zijn klanten.
Badge +2
Inmiddels al weer 6 juni en nog steeds geen reactie cq oplossing van Qurrent.
Waar zijn ze mee bezig???

Alles behalve het oplossen van problemen. Waarom?????????
Reputatie 2
Badge +8
Beste Emstelon,

Ik snap je frustratie omtrent de Qbox, die nog steeds niet naar behoren werkt.
Echter hebben wij je diverse keren gevraagd om foto's en die echt niet ontvangen.

Bij ons staat niets verkeerd, anders zou er bij anderen ook geen data binnenkomen.
Als er alleen bij jou gegevens verkeerd zouden staan en wij hebben er invloed op om de gegevens goed te zetten, hadden wij dit al meteen verholpen.
Echter is het onduidelijk waarom jouw Qbox niet goed werkt aangezien bij ons alle gegevens goed staan.
Voor deze reden dienen wij bij elke klant te beginnen met het opvragen van foto's.

Dan kunnen wij ook naar de technische gegevens kijken op de meter en dergelijke.
Het zou kunnen dat het eventueel hier aan ligt.

Alvast bedankt!

Groeten van Giulia
Badge +2
Ik heb via Twitter op 28 april om 13.05 uur en op 3 mei om 11.38 uur foto's doorgestuurd waarop jijzelf hebt gereageeerd op 3 mei om 11.57 uur:

" Bedankt voor de foto, ik ga alles voor je nalopen. Je krijgt zo een terugkoppeling. Groetjes van Giulia".

Dus is het een vreemde reactie van jou en het kan niet zo zijn als je alles hebt aangesloten en het het heeft gewerkt, dat plotseling(zonder ergens aan te komen) de Qbox niet meer werkt.

En dan leggen jullie het probleem bij de klant neer, moet er weer foto's doorgestuurd worden.
Ik weet niet welke spel jullie spelen, maar ik vind het momenteel absoluut geen leuk spel.

Nu wordt er eindelijk weer eens gereageerd maar op Twitter reageren jullie ook al niet.
Badge +2
Hier nog eens de foto!!!
Reputatie 2
Badge +8
Goedemiddag Emelston,

Bedankt voor je foto!

Aah daar zit dan het euvel, een foto die wij op Twitter doorgestuurd krijgen, hangt niet onder jouw accountgegevens.
Dat is de reden dat wij de foto's vaak via e-mail opvragen.
Maar is niet erg, we hebben de foto nu en ik zie dat alles goed staat.

Bij ons staat ook alles goed, vanuit de technische dienst het verzoek of je de serienummers van beide Qboxen naar ons toe wilt sturen.

Groeten van Giulia
Badge +2

Reputatie 2
Badge +8
Hoi Emstelon,

Hartelijk dank voor de twee foto's.

Ik zag net data binnenkomen en nu is het signaal weer onderbroken.
Hoe groot is de afstand tussen beide Qboxen?

Groeten van Giulia
Badge +2
Ik denk 10-11 mtr
Badge +2
Ik denk 10-11 mtr Wat gaan jullie nu doen?
Badge +2
Vandaag niemand aanwezig? Komt dus geen oplossing?
Badge +2
Vandaag niemand aanwezig? Komt dus geen oplossing?

Waardeloos!!!!!!!!
Badge +2
Inmiddels weer wat uren verder en nog steeds geen reactie cq oplossing?

Volgens mij weten ze het bij Qurrent ook niet meer.
Badge +2
2 dagen verder en nog steeds geen reactie cq oplossing.

Frustratie loopt hoog op en ik heb er al spijt van dat ik met Qurrent in zee ben gegaan.

Ik dacht "groen" te zijn maar loop nu "gifgroen" aan!

Qurrent los dit eens op en laat wat weten, hou ons op de hoogte.

Frustratie loopt hoog op en ik heb er al spijt van dat ik met Qurrent in zee ben gegaan.

Goedemiddag Emstelon,

Natuurlijk helpen wij jou wel erg graag! Vervelend dat je steeds zo lang moet wachten op een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

Ik heb jouw gegevens erbij gepakt en het lijkt erop dat er sinds maandagochtend weer correcte data binnenkomt. Dat is fijn om te zien. Werkt het bij jou ook weer helemaal zoals het hoort?

Groetjes, Lisa
Badge +2

Goedemiddag Emstelon,

Natuurlijk helpen wij jou wel erg graag! Vervelend dat je steeds zo lang moet wachten op een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

Ik heb jouw gegevens erbij gepakt en het lijkt erop dat er sinds maandagochtend weer correcte data binnenkomt. Dat is fijn om te zien. Werkt het bij jou ook weer helemaal zoals het hoort?

Groetjes, Lisa

Terug van vakantie. Helaas nog steeds geen verbruik gegevens, ook niet n areset

Reageer