Beantwoord

Waarom maakt mijn Qbox geen goede verbinding?

• 28 april 2017
  • 61 reacties
  • 7716 keer bekeken

Toon eerste bericht

61 reacties

Badge +2
Zal wel aan mij liggen, maar als ik de Utp kabel aansluit op de modem en deze naar de meterkast breng en aansluit op de Qbox mono, die op zijn beurt weer verbonden is met de slimme meter, dan geeft deze toch dat door via de Utp kabel?

Ik heb in de garage een omvormer hangen voor de zonnepanelen en deze is ook via een Utp kabel verbonden en geeft data door.
Hier heb ik nooit problemen mee!!!!
Reputatie 5
Badge +14
Al ander kabeltje geprobeerd.
Badge +2
Al ander kabeltje geprobeerd.

Mijn antwoord was gericht naar Giulia, ik heb nl een Qbox duo en volgens Giulia werkt het niet als ik een Utp kabel naar de meterkast brendt en deze verbindt tussen de modem en de Qbox mono, die op zijn beurt aangesloten wordt op de slimme meter.
Ik zie niet in waarom dit niet zou wekren.
Reputatie 3
Badge +7
Ja dat zou moeten werken. Van modem/router met UTP naar meterkast en dan koppelen aan Qbox mono. Deze met witte kabel en zwarte adapterkabel koppelen aan P1 poort van slimme meter!
Reputatie 3
Badge +7
Beste Giulia,

Ik vind het prima dat je deze suggestie doet (verbetering voor de toekmst).
Ik heb nu echter de indruk dat je mijn teksten er uit heb gehaald.
Je zou ze ook hebben kunnen omhangen. Nu is de tekst met alle details weg en ik krijg geen kopie wat ik op de community plaats. Ik vind dit een rare actie!!!!

@hetbruineleven en @JohnKemmer,

Kunnen jullie hier een apart topic voor aanmaken?
Dit sluit namelijk niet aan op het euvel van @Emstelon en beantwoordt zijn vraag niet.

Om verwarring te voorkomen, kun je een andere kwestie het beste in een ander topic plaatsen.

Bij voorbaat dank.

Groeten van Giulia
Badge +2
Ja dat zou moeten werken. Van modem/router met UTP naar meterkast en dan koppelen aan Qbox mono. Deze met witte kabel en zwarte adapterkabel koppelen aan P1 poort van slimme meter!

Ja lijkt mij ook, maar bij Qurrent denken ze er anders over.

Maar ja, dan moeten ze toch echt de Qbox mono opsturen met Utp kabel.
Goedemorgen Emstelon,

We ruilen je Duo graag om naar een Mono, alleen is de UTP kabel die we erbij leveren 10 cm lang. Ik denk niet dat je daar veel aan hebt.

Groet,

Natalia

Reageer