Beantwoord

Waarom moet ik borg voor Qbox betalen?

• 11 januari 2017
  • 1 reactie
  • 393 keer bekeken

Ik heb bewust gekozen voor Qurrent omdat ik mijn energie zo groen mogelijk opgewekt wil hebben. We hebben zonnepanelen en ik ben bezig met een Elga warmtepomp om de hoeveelheid gas verder terug te brengen. Bovendien heb ik vanmorgen (5) windcertificaten aangeschaft. Wat ik nu zo jammer vind is dat ik voor het via de Qurrentwebsite en -app aflezen van mijn verbruik een apart kastje (de Qbox) moet aanschaffen (ok, het is een borg, maar het geld ben ik gewoon kwijt, het is bijna één windcertificaat), terwijl er een conculega van Qurrent is (NLE) die een gratis app levert (Anna-inzicht) die rechtstreeks van mijn slimme meter kan aflezen wat ik gebruik. Ik geef toe een omweggetje, maar het kost me geen € 49!

Nu geven jullie constant van alles en nog wat weg als introductiecadeautjes (o.m. één windtegoed voor nieuwe klanten, die krijg ik ook niet!), waarom dan niet een Qbox zonder borg voor trouwe klanten? Het moet toch voor mensen met een slimme meter mogelijk zijn om de EAN-nummers in de app in te voeren om het rechtstreeks te kunnen uitlezen zonder tussenkomst van een 'kastje' (de Qbox)?
Jullie sturen me ook elke twee maanden een overzicht van wat ik gebruik en teruglever via mijn zonnepanelen, dus die link is er al lang!

Op mijn jaarafrekening krijg ik een infographic waarin staat dat ik niks heb teruggeleverd, terwijl in het geschreven overzicht dat wel staat opgeschreven, toch een beetje jammer en dat alleen maar omdat ik het vertik om die Qbox 'aan te schaffen'??

icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 17 februari 2017, 12:52

Hoi Egbert,

Met je Slimme meter kan je op onze app en via je Mijn Energie pagina je verbruik inzien op week, maand en jaarniveau zonder Qbox.

Je kan in Mijn Energie de uitleesfrequentie aanpassen van 2 maandelijks (voor je verbruik en kostenoverzicht) naar dagelijks.

De Qbox is voor live inzicht en kost inderdaad een borg. Dat heeft ook te maken met duurzaamheid, nu kunnen ze hergebruikt worden. En met de Qbox + Solar krijg je los inzicht in je opwek.

Elke klant krijgt inderdaad iets als welkomstcadeau, in jouw geval is dit een geld korting geweest.

Groetjes, Tanja
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Egbert,

Met je Slimme meter kan je op onze app en via je Mijn Energie pagina je verbruik inzien op week, maand en jaarniveau zonder Qbox.

Je kan in Mijn Energie de uitleesfrequentie aanpassen van 2 maandelijks (voor je verbruik en kostenoverzicht) naar dagelijks.

De Qbox is voor live inzicht en kost inderdaad een borg. Dat heeft ook te maken met duurzaamheid, nu kunnen ze hergebruikt worden. En met de Qbox + Solar krijg je los inzicht in je opwek.

Elke klant krijgt inderdaad iets als welkomstcadeau, in jouw geval is dit een geld korting geweest.

Groetjes, Tanja

Reageer