Beantwoord

Waarom staat mijn Live verbruik in de app op 0?

• 28 augustus 2017
  • 16 reacties
  • 293 keer bekeken

Badge
Beste Qurrent,

de live functie van de app werkt bij mij al een tijdje niet. Het gebruik staat steeds op nul (en helaas is eigenlijk nooit het geval)...

Kunnen jullie mijn aansluiting misschien resetten oid, zodat het weer werkt? dank je wel vast!
Hage
icon

Beste antwoord door Natalia van Qurrent 31 augustus 2017, 14:43

Hoi Hage,

Ik heb je Qbox nagekeken. Hij geeft de data in goede orde door, om de 1-3 minuten, dus daar zal het niet aan liggen. Het is mogelijk dat je internetverbinding niet stabiel is, waardoor de data soms nét iets te laat binnenkomt, waardoor het niet in de Live weergave van de app verschijnt.
Kun je proberen om je modem te resetten en kijken of de Live weergave daarna hersteld is?

Groeten,

Natalia
Bekijk origineel

16 reacties

Hoi Hage,

Ik heb je Qbox nagekeken. Hij geeft de data in goede orde door, om de 1-3 minuten, dus daar zal het niet aan liggen. Het is mogelijk dat je internetverbinding niet stabiel is, waardoor de data soms nét iets te laat binnenkomt, waardoor het niet in de Live weergave van de app verschijnt.
Kun je proberen om je modem te resetten en kijken of de Live weergave daarna hersteld is?

Groeten,

Natalia
Badge
Hoi Natalia,

Ik heb het modem gereset en het even de tijd gegeven. Nog steeds geen Live data op de app helaas!
Heb je nog meer goede ideeen?

Dank vast,
Hage
Hmmm nog meer goede ideeën....
Heb je de meest recente versie van de app? Misschien kun je hem upgraden, of verwijderen en opnieuw installeren?

Houd me op de hoogte, als dit niet helpt, ga ik verder nadenken. ;)

Groeten,

Natalia
Badge
Hoi Natalia,

die had ik stiekem al geprobeerd, helaas zonder resultaat. laatste versie, alles werkt prima behalve de live weergave.
Groeten,
Hage
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Hage,

Wat fijn dat je ook met ons meedenkt!
We hebben hier verschillende scenario's doorgelopen, maar we blijven terugkomen bij de internetverbinding.
Is het mogelijk om gebruik te maken van een andere poort?
Ik hoor graag of dat effect heeft!

Groetjes, Nina
Badge
Ga ik proberen Nina! ik plug 'm vanavond even naar een ander poortje om. Je hoort van me!
Zal ik voor de zekerheid er ook een ander UTP kabeltje tussen hangen?
Hage
Reputatie 3
Badge +8
Dat kun je ook uitproberen, Hage! Door zo te experimenteren en onderzoeken komen we er wel :-)
Ik ben benieuwd!

Groetjes, Nina
Badge
Hoi Nina,
Vrolijk gewisseld van kabel, van poort, modem reset, nogmaals de app opnieuw geïnstalleerd maar helaas, geen effect. Wat me trouwens opvalt is dat er bij de live functie niet alleen geen live data staat, maar ook niet de totaal verbruikte kWh tot nu toe. Zit daar nog een denkrichting? Dat zou toch wel moeten kloppen ook al zou er een delay op zitten?

Groeten, Hage
Badge
Andere inval: staat de live functie misschien gekoppeld aan mijn oude adres, waar geen qbox met hangt? De app opent na installatie op het oude adres met, begrijpelijk, en vlakke lijn. Moet eerst het nieuwe adres selecteren om deze dag, week een maand gegevens te krijgen.
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Hage,

Bedankt voor je duidelijke terugkoppeling 😉!

Als je data doorkrijgt via de energiegrafieken, is het vreemd dat je geen Live Data in te zien krijgt.
Helemaal als je alles al met Natalia en Nina hebt doorgelopen en óók nog eens hebt uitgeprobeerd.

Ik heb dit doorgezet naar de technische dienst, hoop je hier binnen een week uitsluitsel over te kunnen geven.

Groeten van Giulia
Badge
Beste Giulia,

ben benieuwd of de TD al een oplossing heeft verzonnen?

Groeten van Hage
Hoi Hage,

Alles is bij ons nogmaals nagekeken, maar we kunnen geen oorzaak vinden. Maak je wel gebruik van de nieuwste versie van de app? Een update of opnieuw installeren van de app doet soms wonderen! ;)

Groet,

Natalia
Badge
Hoi Natalia,
ik gebruik app versie 1.13 (24) en heb deze al een paar keer opnieuw geïnstalleerd. helaas heeft dat niet geleid tot wonderen. Het vreemde is dat in de dagweergave deze wel bijgewerkt is tot nu, dus het zit echt alleen in het live deel van de app. Is dat deel gekoppeld aan mijn nieuwe adres? (ik neem aan van wel, maar toch even dubbelchecken).
Groet,
Hage
Hoi Hage,

Heel erg jammer dat de herinstallatie van de app niet heeft geholpen. Je kunt in de app het adres selecteren waarvan je de gegevens ziet, maar als het eenmaal geselecteerd is, zal zowel Live als grafiekweergave de gegevens van dat adres laten zien. Live weergave kan niet losgekoppeld raken van een adres.

Groet,

Natalia
Badge
Hoi Natalia,
dat is inderdaad jammer. Ik vrees dat we dan een beetje in de richting lopen van accepteren dat het niet werkt.... Hoop wel dat bij het aansluiten van de Qbox solar (en de bijpassende zonnepanelen) begin oktober de boel spontaan gaat werken...
Wanneer komt trouwens de update van de app en de webomgeving? dat zou natuurlijk ook kunnen helpen.
Dank maar weer,
Hage
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Hage,

We hopen zeker dat de update van Mijn Energie en de App je zal helpen, maar we blijven meedenken.
De updates over Mijn Energie & App worden in dit topic gegeven. Ik vraag bij dezen naar een update, zodat jullie op de hoogte blijven.
Fijn weekend gewenst!

Groetjes, Nina

Reageer