Beantwoord

Waarom toont de app geen live-stroomverbruik maar wel energieproductie?

  • 11 oktober 2016
  • 55 reacties
  • 8679 keer bekeken

In de app, onder "Live", staat het actuele stroomverbruik altijd op 0, terwijl de actuele productie van mijn zonnepanelen wel keurig te zien is. Wat kunnen we daar aan doen? Ik heb een Qbox+Qbox Solar.
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 17 november 2016, 11:55

Een algemeen antwoord voor iedereen die nieuw is in dit topic:

Om live-stroomverbruik te zien in je app heb je een Qbox nodig, zonder Qbox zie je geen live en dag weergave.
(De Qbox solar uitbreiding is om onderscheid te maken tussen je opwek en je verbruik)

Als je een Qbox hebt, maar geen live stroomverbruik ziet controleer dan hetvolgende:
- Controleer of alleen live niet werk. Want als de week, maand en jaar ook niet werken werkt je Qbox waarschijnlijk niet.
- Werkt week, maand en jaar wel in de app? Controleer dan of je in Mijn Energie ook niets ziet op dagweergave.

Toch alleen de live-weergave die niet werkt in de app? Laat het dan de klantenservice weten.

Groetjes, Tanja
Bekijk origineel

55 reacties

In de app, onder "Live", staat het actuele stroomverbruik altijd op 0, terwijl de actuele productie van mijn zonnepanelen wel keurig te zien is. Wat kunnen we daar aan doen? Ik heb een Qbox+Qbox Solar.

Dit had te maken met de instellingen in jouw account. Hiervoor heb ik mijn collega van de technische dienst gevraagd om dit aan te passen. Dit heeft hij meteen voor je gedaan en het zou vanaf nu goed moeten werken.

Laat je ons weten of dit is gelukt?
Was bij mij ook. Ik heb de app maar verwijderd.

We kunnen natuurlijk altijd nakijken of dit bij jou ook makkelijk op te lossen is! Laat ons weten of je hier behoefte aan hebt.
Bij mij is het probleem opgelost. En snel ook, een dag na mijn vraag. Dank!
Hier werkt het live verbruik ook niet. Kunnen dit voor mij ook herstellen?

BVD
Hier werkt het live verbruik ook niet. Kunnen dit voor mij ook herstellen?

BVD


Hi Peter,

De technische dienst heeft het voor je aangepast. Je kan je live verbruik weer volgen 🙂!

Groetjes,
Nina
Volgens mij heb ik hetzelfde probleem, zou u hier ook naar willen kijken? Alvast dank!
Badge
Hier hetzelfde probleem. Kunnen jullie dit voor fixen?
Volgens mij heb ik hetzelfde probleem, zou u hier ook naar willen kijken? Alvast dank!

Hi ABR,

Ik zie dat je Qbox nog niet geactiveerd is. Dit kunnen wij gemakkelijk voor je regelen maar hiervoor hebben wij wat meer informatie nodig over je meter. Zou jij mij een privé bericht kunnen sturen met een foto van je meter of je kan contact op nemen met onze klantenservice?

Groetjes,
Nina
Reputatie 2
Badge +4
Hier hetzelfde probleem. Kunnen jullie dit voor fixen?

Ha winnieandbuzz,

Vanaf nu kan je weer de live data volgen in de App!
Daarnaast zag ik dat er sinds december vorig jaar geen registratie van de opwek met de Qbox meer plaatsvindt is er mogelijk iets veranderd in de opstelling. Graag help ik je om dit weer inzichtelijk te maken.

Groeten,

Niels
Badge
Hier hetzelfde probleem. Kunnen jullie dit voor fixen?

Ha winnieandbuzz,

Vanaf nu kan je weer de live data volgen in de App!
Daarnaast zag ik dat er sinds december vorig jaar geen registratie van de opwek met de Qbox meer plaatsvindt is er mogelijk iets veranderd in de opstelling. Graag help ik je om dit weer inzichtelijk te maken.

Groeten,

Niels


Is bij mij bekend. Ik moet nog een kwh meter installeren. Had er al eentje maar die gebruik ik voor een ander meet apparaat. 😃
Hier werkt het live verbruik ook niet. Kunnen dit voor mij ook herstellen?
Werkt weer!

Top!!!🆒
Reputatie 2
Badge +4
Hier werkt het live verbruik ook niet. Kunnen dit voor mij ook herstellen?

De reden dat je geen Live verbruik meer kan inzien is omdat je Qbox sinds 26-9-2016 niet meer online is gekomen.
Ik heb je een email gestuurd met hoe de Qbox te resetten, zodat je weer real-time inzicht in je verbruikt krijgt.

Groeten,

Niels
Hallo Nina,

Het actuele verbruik werkt nog steeds goed, alleen het opwek gedeelte, waar ik de speciale zonnepaneel meter voor heb geplaatst werkt nog niet. Zou je hier ook eens naar willen kijken?

BVD

Met vriendelijk groet
🙂 Hey hallo,

hier idem: hier werkt het live verbruik ook niet.
Is dit voor mij ook op te lossen?


hartelijke groeten van

PJ

Ps.: moet dit echt per gebruiker worden aangevraagd?
Reputatie 2
Badge +4
:) Hey hallo,

hier idem: hier werkt het live verbruik ook niet.
Is dit voor mij ook op te lossen?


hartelijke groeten van

PJ

Ps.: moet dit echt per gebruiker worden aangevraagd?


Beste P.J.,

We hebben je instellingen nagelopen en hebben gezien dat je de live-data al in kan zien, mogelijk dat er in Mijn Energie en de Qurrent App in het verleden deze nog ingesteld stond op de oude adres, waardoor je geen "Live-data" kon inzien.

In antwoord op je Ps, voor nu is het inderdaad alleen per gebruiker aan te passen, in de toekomst zou dit helemaal niet meer aangegeven hoeven worden.

Groeten,

Niels
Hallo Niels,

Ook bij mij doet Live het niet, kan deze ook opgelost worden
Je zult het wel druk krijgen op de manier

mvg Fred Wolswijk
Reputatie 2
Badge +4
Hallo Niels,

Ook bij mij doet Live het niet, kan deze ook opgelost worden
Je zult het wel druk krijgen op de manier

mvg Fred Wolswijk


Beste Fred Wolswijk,

Vanaf nu kan je weer gebruik maken van de "Live-functie" in de App.

Groeten,

Niels
:) Hey hallo,

hier idem: hier werkt het live verbruik ook niet.
Is dit voor mij ook op te lossen?


hartelijke groeten van

PJ

Ps.: moet dit echt per gebruiker worden aangevraagd?


Beste P.J.,

We hebben je instellingen nagelopen en hebben gezien dat je de live-data al in kan zien, mogelijk dat er in Mijn Energie en de Qurrent App in het verleden deze nog ingesteld stond op de oude adres, waardoor je geen "Live-data" kon inzien.

In antwoord op je Ps, voor nu is het inderdaad alleen per gebruiker aan te passen, in de toekomst zou dit helemaal niet meer aangegeven hoeven worden.

Groeten,

Niels


Hey Niels,

dank voor je reactie; heb het even nagekeken in de app onder 'gegevens'.
Hier staat het huidige actuele adres ingevoerd. Onder 'energie' kan ik het verbruik wel zien.
Het feit dat onder 'live' niets te zien is kan w.s. dan komen door geen verbruik c.q. teruglevering.
Heb de Q-box in gebruik en niet de Q-solar; zeer waarschijnlijk dat mogelijk hierdoor geen live-verbruik is te zien. Beetje onnadenkend van mezelf dat ik hier niet eerder aan heb gedacht; iig dank voor je reactie nogmaals.

groeten van

P.J,
Reputatie 2
Badge +4
:) Hey hallo,

hier idem: hier werkt het live verbruik ook niet.
Is dit voor mij ook op te lossen?


hartelijke groeten van

PJ

Ps.: moet dit echt per gebruiker worden aangevraagd?


Beste P.J.,

We hebben je instellingen nagelopen en hebben gezien dat je de live-data al in kan zien, mogelijk dat er in Mijn Energie en de Qurrent App in het verleden deze nog ingesteld stond op de oude adres, waardoor je geen "Live-data" kon inzien.

In antwoord op je Ps, voor nu is het inderdaad alleen per gebruiker aan te passen, in de toekomst zou dit helemaal niet meer aangegeven hoeven worden.

Groeten,

Niels


Hey Niels,

dank voor je reactie; heb het even nagekeken in de app onder 'gegevens'.
Hier staat het huidige actuele adres ingevoerd. Onder 'energie' kan ik het verbruik wel zien.
Het feit dat onder 'live' niets te zien is kan w.s. dan komen door geen verbruik c.q. teruglevering.
Heb de Q-box in gebruik en niet de Q-solar; zeer waarschijnlijk dat mogelijk hierdoor geen live-verbruik is te zien. Beetje onnadenkend van mezelf dat ik hier niet eerder aan heb gedacht; iig dank voor je reactie nogmaals.

groeten van

P.J,


Beste P.J.,

Geen probleem, dat is inderdaad de reden dat je naast het verbruik in de "Live-functie" van de App geen live opwek van de zonnepanelen kan inzien. Zonder de Qbox Solar gaat je verbruik negatief (onder de nullijn) en wordt je verbruik en teruglevering beide verwerkt in de gele verbruikslijn.

Groeten,

Niels
Heb nog geen antwoord gekregen op onderstaand bericht.

Hallo Nina,

Het actuele verbruik werkt nog steeds goed, alleen het opwek gedeelte, waar ik de speciale zonnepaneel meter voor heb geplaatst werkt nog niet. Zou je hier ook eens naar willen kijken?

BVD

Met vriendelijk groet
Reputatie 2
Badge +4
Heb nog geen antwoord gekregen op onderstaand bericht.

Hallo Nina,

Het actuele verbruik werkt nog steeds goed, alleen het opwek gedeelte, waar ik de speciale zonnepaneel meter voor heb geplaatst werkt nog niet. Zou je hier ook eens naar willen kijken?

BVD

Met vriendelijk groet


Beste Peter lamers,

Bij ons was het nog niet bekend dat je de Qbox Solar in het bezit hebt.
Dit heb ik nu voor je aangepast naar de Qbox Solar 32A en komt de opwek door, binnen één uur kan je de eerste data daarvan inzien in de grafiek. Mocht je een andere versie van de Qbox Solar beschikken dan hoor ik het graag en pas ik het voor je aan.

Veel plezier met het opwekken van energie!

Groeten,

Niels
Het werkt, top!
Dag, heb al meerdere malen contact gehad met de klantenservice maar helaas nog steeds geen live feed. Kunnen jullie nog eens kijken?

Groet!
Reputatie 2
Badge +4
Dag, heb al meerdere malen contact gehad met de klantenservice maar helaas nog steeds geen live feed. Kunnen jullie nog eens kijken?

Groet!


Beste Minouche Besters,

De Qbox registreerde nog helemaal geen data, waardoor je nog geen gegeven kon bekijken. Nu heb ik de sensor opnieuw gekalibreerd en wordt de meter uitgelezen.
Binnen 2 uur kan je real-time je verbruik in zien, ook via de "Live-functie" van de App.

Veel plezier met de Qbox!

Groeten,

Niels

Reageer