Beantwoord

Waarom toont de app geen live-stroomverbruik maar wel energieproductie?

  • 11 oktober 2016
  • 55 reacties
  • 8705 keer bekeken


Toon eerste bericht

55 reacties

In de app, onder "Live", staat het actuele stroomverbruik altijd op 0, terwijl de actuele productie van mijn zonnepanelen wel keurig te zien is. Wat kunnen we daar aan doen? Ik heb een Qbox+Qbox Solar.
Bij mij geeft de app Live bij verbruik ook 0 watt aan. Gelieve dit ook bij bij te wijzigen a.u.b.

Luc Bezemer
Reputatie 2
Badge +4
In de app, onder "Live", staat het actuele stroomverbruik altijd op 0, terwijl de actuele productie van mijn zonnepanelen wel keurig te zien is. Wat kunnen we daar aan doen? Ik heb een Qbox+Qbox Solar.

Beste Luc Bezemer,

Bedankt voor je vraag.
Vanaf nu kan jij ook de Live data van je verbruik inzien in de App.
Veel plezier ermee!

Groeten,

Niels
Ik heb het gezien. Bedankt voor je snelle reactie!

gr. Luc

In de app, onder "Live", staat het actuele stroomverbruik altijd op 0, terwijl de actuele productie van mijn zonnepanelen wel keurig te zien is. Wat kunnen we daar aan doen? Ik heb een Qbox+Qbox Solar.

Beste Luc Bezemer,

Bedankt voor je vraag.
Vanaf nu kan jij ook de Live data van je verbruik inzien in de App.
Veel plezier ermee!

Groeten,

Niels
Reputatie 5
Badge +13
Een algemeen antwoord voor iedereen die nieuw is in dit topic:

Om live-stroomverbruik te zien in je app heb je een Qbox nodig, zonder Qbox zie je geen live en dag weergave.
(De Qbox solar uitbreiding is om onderscheid te maken tussen je opwek en je verbruik)

Als je een Qbox hebt, maar geen live stroomverbruik ziet controleer dan hetvolgende:
- Controleer of alleen live niet werk. Want als de week, maand en jaar ook niet werken werkt je Qbox waarschijnlijk niet.
- Werkt week, maand en jaar wel in de app? Controleer dan of je in Mijn Energie ook niets ziet op dagweergave.

Toch alleen de live-weergave die niet werkt in de app? Laat het dan de klantenservice weten.

Groetjes, Tanja
Sinds onderhoud aan de website werkt bij mij de live informatie niet meer. Historische gegevens komen wel door in de app. Ik gebruik de Qbox.
Reputatie 2
Badge +4
Sinds onderhoud aan de website werkt bij mij de live informatie niet meer. Historische gegevens komen wel door in de app. Ik gebruik de Qbox.

Beste Boris,

Graag laat ik je weten dat je de live-data weer kan bekijken in de Qurrent App.

Groeten,

Niels
Sinds onderhoud aan de website werkt bij mij de live informatie niet meer. Historische gegevens komen wel door in de app. Ik gebruik de Qbox.

Beste Boris,

Graag laat ik je weten dat je de live-data weer kan bekijken in de Qurrent App.

Groeten,

Niels

Werkt weer, bedankt voor de snelle service!
goedemiddag. Ik heb hetzelfde probleem, live verbruik staat op 0. Kan dit worden opgelost voor mij? Hoor graag, Ronald
Reputatie 2
Badge +4
goedemiddag. Ik heb hetzelfde probleem, live verbruik staat op 0. Kan dit worden opgelost voor mij? Hoor graag, Ronald

Beste RJRHommelberg,

De reden dat je nog geen data kan inzien in de Qurrent App en Mijn Energie komt omdat de Qbox nog niet goed is geactiveerd.
Om de activatie te voltooien wil ik je vragen om een duidelijk foto van de meter op de te sturen naar vraag@qurrent.nl.

Graag zie ik de foto tegemoet.

Groeten,

Niels
Dank je Niels, ben benieuwd. Heb zojuist een foto gestuurd. Gr. Ronald

goedemiddag. Ik heb hetzelfde probleem, live verbruik staat op 0. Kan dit worden opgelost voor mij? Hoor graag, Ronald

Beste RJRHommelberg,

De reden dat je nog geen data kan inzien in de Qurrent App en Mijn Energie komt omdat de Qbox nog niet goed is geactiveerd.
Om de activatie te voltooien wil ik je vragen om een duidelijk foto van de meter op de te sturen naar vraag@qurrent.nl.

Graag zie ik de foto tegemoet.

Groeten,

Niels
Hier werkt het live verbruik ook niet. Kunnen dit voor mij ook herstellen?

Groeten,

Stef
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Stef,

Bedankt voor je bericht.
Ook jou wil ik vragen of je een duidelijke foto van je meter en van de Qbox (de kastje(s) en de bedrading) zou willen versturen naar vraag@qurrent.nl met als onderwerp 'Qbox foto'.
Zo kunnen we uitzoeken waarom de Qbox nog geen data laat zien.
We zien je bericht graag tegemoet!

Groeten van Nina
Kunnen jullie de live data controleren. Opbrengst en afname? Werkt niet goed volgens mij
mijn live van de zonnepanelen is niet weergeven in de app de live stroom staat -1700 watt.

Klopt er iets niet? Alles aangesloten zoals in de handleiding.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi HMeijer,

Dankjewel voor je bericht.

Het lijkt erop dat jouw Qbox Solar nog niet is geactiveerd. Ik heb dit verzoek uitgezet bij mijn Qbox collega's. Ik hou je op de hoogte.

Groet,
Tessa
Reputatie 4
Badge +8
Hoi HMeijer,

Jouw Qbox Solar is geactiveerd. De opwek is binnen 2 uur zichtbaar :)

Groet,
Tessa
Hallo,

Sinds 26-05-2018 is er wat raars aan de hand. Zie bijgevoegde grafiek.
Vanaf 28-05 is er alleen data zichtbaar tussen (ongeveer) 07:00 en 23:00.
De internetverbinding ligt er niet uit op dat moment en de afstand tussen de Qbox-en is 1 meter. Hier is ook niks in veranderd.

De live data zie ik eigenlijk ook niet meer.

Zouden jullie willen kijken of jullie wat raars zien in de configuratie?

Hallo,

Sinds 26-05-2018 is er wat raars aan de hand. Zie bijgevoegde grafiek.
Vanaf 28-05 is er alleen data zichtbaar tussen (ongeveer) 07:00 en 23:00.
De internetverbinding ligt er niet uit op dat moment en de afstand tussen de Qbox-en is 1 meter. Hier is ook niks in veranderd.

De live data zie ik eigenlijk ook niet meer.

Zouden jullie willen kijken of jullie wat raars zien in de configuratie?



Het lijkt sinds 2 juni rond 11:00 weer hersteld te zijn.
Reputatie 1
Badge +2
Hoi Joepie,

Heb je in de tussentijd nog problemen gehad of blijft de data nu weer stabiel doorkomen? Ik heb in jouw account gekeken en de grafieken zien er in mijn ogen goed uit nu. Laat je het weten als je weer problemen ondervindt?

Groet,

Lucia
Reputatie 1
Badge +2
Als ik een groep uitschakel waaraan ca 150W hangt, zie ik zelfs na een kwartier geen verandering in het live verbruik. Hoe vaak worden deze gegevens ge-update?
Badge +5
Hoi Arieklerk,

Bedankt voor je bericht. De Qbox leest per minuut data af, het klopt dat deze data iets vertraagd te zien is in de Mijn Energie omgeving. Deze vertraging of update betreft echter geen kwartier en is vaak met een paar minuten al zichtbaar in de Mijn Energie omgeving. Als ik jouw Qbox gegevens controleer dan zie ik dat deze per minuut data afleest en dit ook vertoont in de grafiek. 150W is niet heel erg veel, dus misschien daarom niet goed zichtbaar in de grafiek. Verder vroeg ik mij af hoe je zeker weet dat er ca 150W aan deze groep is verbonden?

Groet,
Serena
Reputatie 1
Badge +2
Dag Serena,
Inderdaad is de verandering (een beetje) zichtbaar in de grafiek "energie", maar zou veel beter en net zo snel zichtbaar moeten zijn op de "live" pagina. En dat is niet het geval... Daar ging dan ook de vraag over: de App op mijn iPhone!
Het verbruikte vermogen lees ik af op de typeplaatje van de apparaten, in dit geval de ventilatoren die ik de hele dag liet draaien 😇
Badge
Beste Qurrent,

Wellicht dat het via deze draad dan wel opgepakt wordt?
Q-box stuurt geen gegevens meer door (beide lampjes groen): al eerder bericht via community [https://community.qurrent.nl/mijn-energie-en-app-42/let-op-2-8-2018-windtegoed-en-opwek-van-zonneparken-beperkt-zichtbaar-3892/index1.html#post20615] en twee maal gebeld (melding aan telefoon: "ik geef het door, maar het kan tot twee weken duren voordat opgepakt wordt").

Als ik hier de snelheid bekijk, lijkt het een druk op een knop: wellicht telefonisten deze mogelijkheid ook geven zodat druk op support ook minder wordt?

Greetz,
Tom
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @ArieKlerk en @TomJacobs,

Bedankt voor jullie bericht.
Ik heb beiden Qboxen opnieuw geactiveerd in ons systeem. Hopelijk gaat dit ervoor zorgen dat de waarden nu weer kloppend worden doorgegeven aan de energiegrafieken in Mijn Energie.

Groeten,
Julian

Reageer