Beantwoord

Waarom toont de app geen live-stroomverbruik maar wel energieproductie?

  • 11 oktober 2016
  • 55 reacties
  • 8705 keer bekeken

In de app, onder "Live", staat het actuele stroomverbruik altijd op 0, terwijl de actuele productie van mijn zonnepanelen wel keurig te zien is. Wat kunnen we daar aan doen? Ik heb een Qbox+Qbox Solar.
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 17 november 2016, 11:55

Een algemeen antwoord voor iedereen die nieuw is in dit topic:

Om live-stroomverbruik te zien in je app heb je een Qbox nodig, zonder Qbox zie je geen live en dag weergave.
(De Qbox solar uitbreiding is om onderscheid te maken tussen je opwek en je verbruik)

Als je een Qbox hebt, maar geen live stroomverbruik ziet controleer dan hetvolgende:
- Controleer of alleen live niet werk. Want als de week, maand en jaar ook niet werken werkt je Qbox waarschijnlijk niet.
- Werkt week, maand en jaar wel in de app? Controleer dan of je in Mijn Energie ook niets ziet op dagweergave.

Toch alleen de live-weergave die niet werkt in de app? Laat het dan de klantenservice weten.

Groetjes, Tanja
Bekijk origineel

55 reacties

Badge +5
Hoi Arieklerk,

Bedankt voor je bericht. De Qbox leest per minuut data af, het klopt dat deze data iets vertraagd te zien is in de Mijn Energie omgeving. Deze vertraging of update betreft echter geen kwartier en is vaak met een paar minuten al zichtbaar in de Mijn Energie omgeving. Als ik jouw Qbox gegevens controleer dan zie ik dat deze per minuut data afleest en dit ook vertoont in de grafiek. 150W is niet heel erg veel, dus misschien daarom niet goed zichtbaar in de grafiek. Verder vroeg ik mij af hoe je zeker weet dat er ca 150W aan deze groep is verbonden?

Groet,
Serena
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @ArieKlerk en @TomJacobs,

Bedankt voor jullie bericht.
Ik heb beiden Qboxen opnieuw geactiveerd in ons systeem. Hopelijk gaat dit ervoor zorgen dat de waarden nu weer kloppend worden doorgegeven aan de energiegrafieken in Mijn Energie.

Groeten,
Julian
Reputatie 1
Badge +2
Hoi Joepie,

Heb je in de tussentijd nog problemen gehad of blijft de data nu weer stabiel doorkomen? Ik heb in jouw account gekeken en de grafieken zien er in mijn ogen goed uit nu. Laat je het weten als je weer problemen ondervindt?

Groet,

Lucia
Reputatie 2
Badge +9
Hoi TMHoeneveld,
Via een andere topic zijn we jou aan het helpen!
Als je daar de foto's van de aansluiting stuurt kunnen we je hopelijk snel verder helpen.
Groet, Joost
Zelfde probleem hier. Zouden jullie voor mij ook live-data weer aan willen zetten?

Alvast bedankt.
Hier werkt het live verbruik ook niet. Kunnen dit voor mij ook herstellen?

BVD


Hi Peter,

De technische dienst heeft het voor je aangepast. Je kan je live verbruik weer volgen 🙂!

Groetjes,
Nina
Volgens mij heb ik hetzelfde probleem, zou u hier ook naar willen kijken? Alvast dank!

Hi ABR,

Ik zie dat je Qbox nog niet geactiveerd is. Dit kunnen wij gemakkelijk voor je regelen maar hiervoor hebben wij wat meer informatie nodig over je meter. Zou jij mij een privé bericht kunnen sturen met een foto van je meter of je kan contact op nemen met onze klantenservice?

Groetjes,
Nina
Reputatie 5
Badge +13
Een algemeen antwoord voor iedereen die nieuw is in dit topic:

Om live-stroomverbruik te zien in je app heb je een Qbox nodig, zonder Qbox zie je geen live en dag weergave.
(De Qbox solar uitbreiding is om onderscheid te maken tussen je opwek en je verbruik)

Als je een Qbox hebt, maar geen live stroomverbruik ziet controleer dan hetvolgende:
- Controleer of alleen live niet werk. Want als de week, maand en jaar ook niet werken werkt je Qbox waarschijnlijk niet.
- Werkt week, maand en jaar wel in de app? Controleer dan of je in Mijn Energie ook niets ziet op dagweergave.

Toch alleen de live-weergave die niet werkt in de app? Laat het dan de klantenservice weten.

Groetjes, Tanja
🙂 Hey hallo,

hier idem: hier werkt het live verbruik ook niet.
Is dit voor mij ook op te lossen?


hartelijke groeten van

PJ

Ps.: moet dit echt per gebruiker worden aangevraagd?
:) Hey hallo,

hier idem: hier werkt het live verbruik ook niet.
Is dit voor mij ook op te lossen?


hartelijke groeten van

PJ

Ps.: moet dit echt per gebruiker worden aangevraagd?


Beste P.J.,

We hebben je instellingen nagelopen en hebben gezien dat je de live-data al in kan zien, mogelijk dat er in Mijn Energie en de Qurrent App in het verleden deze nog ingesteld stond op de oude adres, waardoor je geen "Live-data" kon inzien.

In antwoord op je Ps, voor nu is het inderdaad alleen per gebruiker aan te passen, in de toekomst zou dit helemaal niet meer aangegeven hoeven worden.

Groeten,

Niels


Hey Niels,

dank voor je reactie; heb het even nagekeken in de app onder 'gegevens'.
Hier staat het huidige actuele adres ingevoerd. Onder 'energie' kan ik het verbruik wel zien.
Het feit dat onder 'live' niets te zien is kan w.s. dan komen door geen verbruik c.q. teruglevering.
Heb de Q-box in gebruik en niet de Q-solar; zeer waarschijnlijk dat mogelijk hierdoor geen live-verbruik is te zien. Beetje onnadenkend van mezelf dat ik hier niet eerder aan heb gedacht; iig dank voor je reactie nogmaals.

groeten van

P.J,
In de app, onder "Live", staat het actuele stroomverbruik altijd op 0, terwijl de actuele productie van mijn zonnepanelen wel keurig te zien is. Wat kunnen we daar aan doen? Ik heb een Qbox+Qbox Solar.

Dit had te maken met de instellingen in jouw account. Hiervoor heb ik mijn collega van de technische dienst gevraagd om dit aan te passen. Dit heeft hij meteen voor je gedaan en het zou vanaf nu goed moeten werken.

Laat je ons weten of dit is gelukt?
Was bij mij ook. Ik heb de app maar verwijderd.

We kunnen natuurlijk altijd nakijken of dit bij jou ook makkelijk op te lossen is! Laat ons weten of je hier behoefte aan hebt.
Badge
Hier hetzelfde probleem. Kunnen jullie dit voor fixen?
Badge
Hier hetzelfde probleem. Kunnen jullie dit voor fixen?

Ha winnieandbuzz,

Vanaf nu kan je weer de live data volgen in de App!
Daarnaast zag ik dat er sinds december vorig jaar geen registratie van de opwek met de Qbox meer plaatsvindt is er mogelijk iets veranderd in de opstelling. Graag help ik je om dit weer inzichtelijk te maken.

Groeten,

Niels


Is bij mij bekend. Ik moet nog een kwh meter installeren. Had er al eentje maar die gebruik ik voor een ander meet apparaat. 😃
Badge
Beste Qurrent,

Wellicht dat het via deze draad dan wel opgepakt wordt?
Q-box stuurt geen gegevens meer door (beide lampjes groen): al eerder bericht via community [https://community.qurrent.nl/mijn-energie-en-app-42/let-op-2-8-2018-windtegoed-en-opwek-van-zonneparken-beperkt-zichtbaar-3892/index1.html#post20615] en twee maal gebeld (melding aan telefoon: "ik geef het door, maar het kan tot twee weken duren voordat opgepakt wordt").

Als ik hier de snelheid bekijk, lijkt het een druk op een knop: wellicht telefonisten deze mogelijkheid ook geven zodat druk op support ook minder wordt?

Greetz,
Tom
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Stef,

Bedankt voor je bericht.
Ook jou wil ik vragen of je een duidelijke foto van je meter en van de Qbox (de kastje(s) en de bedrading) zou willen versturen naar vraag@qurrent.nl met als onderwerp 'Qbox foto'.
Zo kunnen we uitzoeken waarom de Qbox nog geen data laat zien.
We zien je bericht graag tegemoet!

Groeten van Nina
Reputatie 1
Badge +2
Als ik een groep uitschakel waaraan ca 150W hangt, zie ik zelfs na een kwartier geen verandering in het live verbruik. Hoe vaak worden deze gegevens ge-update?
Reputatie 1
Badge +2
Dag Serena,
Inderdaad is de verandering (een beetje) zichtbaar in de grafiek "energie", maar zou veel beter en net zo snel zichtbaar moeten zijn op de "live" pagina. En dat is niet het geval... Daar ging dan ook de vraag over: de App op mijn iPhone!
Het verbruikte vermogen lees ik af op de typeplaatje van de apparaten, in dit geval de ventilatoren die ik de hele dag liet draaien 😇
Bij mij is het probleem opgelost. En snel ook, een dag na mijn vraag. Dank!
Hier werkt het live verbruik ook niet. Kunnen dit voor mij ook herstellen?

BVD
Werkt weer!

Top!!!🆒
Hallo Nina,

Het actuele verbruik werkt nog steeds goed, alleen het opwek gedeelte, waar ik de speciale zonnepaneel meter voor heb geplaatst werkt nog niet. Zou je hier ook eens naar willen kijken?

BVD

Met vriendelijk groet
Heb nog geen antwoord gekregen op onderstaand bericht.

Hallo Nina,

Het actuele verbruik werkt nog steeds goed, alleen het opwek gedeelte, waar ik de speciale zonnepaneel meter voor heb geplaatst werkt nog niet. Zou je hier ook eens naar willen kijken?

BVD

Met vriendelijk groet
Het werkt, top!
Reputatie 2
Badge +4
Hier hetzelfde probleem. Kunnen jullie dit voor fixen?

Ha winnieandbuzz,

Vanaf nu kan je weer de live data volgen in de App!
Daarnaast zag ik dat er sinds december vorig jaar geen registratie van de opwek met de Qbox meer plaatsvindt is er mogelijk iets veranderd in de opstelling. Graag help ik je om dit weer inzichtelijk te maken.

Groeten,

Niels

Reageer