Beantwoord

Waarom werkt de live weergave van mijn Qbox niet? (dag/week/maand weergave werkt wel)

• 21 november 2017
  • 13 reacties
  • 203 keer bekeken

Hoi,

In de app werkt de dagweergave wel goed maar is er geen Live informatie beschikbaar (alles staat op 0). Kunnen jullie hier iets aan doen?

Anton
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 28 november 2017, 16:56

@A.W.Houtriet,

Jouw Live Data is inzichtelijk!

Excuses voor het ongemak.

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 3
Badge +10
hoi A.W Houtriet.

heb je mogelijk al geprobeert je qbox een reset te geven of anders ff kabeltje van p1 poort ff los te nemen en weer er in te pluggen doe dit dan voor dat je de qbox reboot/reset geeft,

de live data word verzorgd door de qbox, dag/week en maand komt via een nachtbatch binnen van de netbeheerder, dus staat daar los van.

brand je lampje op de qbox wel groen ?

groet
richard
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Anton.

Bedankt voor je bericht.
Jij bedankt voor je reactie, Richard!

Zie je inmiddels weer live data? Aldus onze gegevens is je Qbox namelijk live en is er data inzichtelijk.
Zie je het in zowel Mijn Energie als in de App?
Ik hoor graag van je!

Groet, Nina
Dag Nina,

Ik zie in mijn app op m'n mobiel bij 'LIVE' geen verbruik. Het verbruik blijft continu op 0 Watt staan.
Bij 'ENERGIE' zie ik bij de dag weergave wel netjes mijn verbruik (gele lijn) en die is ook actueel (loopt niet achter qua tijd). Het ziet er dus naar uit dat de info wel live binnenkomt maar dat het niet in mijn App bij 'LIVE' wordt weergegeven. Het heeft wel altijd netjes gewerkt en ik heb niks aan de installatie veranderd. Zou een reset van de Qbox kunnen helpen of raak ik dan data kwijt?

groeten,
Anton
Dag Nina,

Ik zie in mijn app op m'n mobiel bij 'LIVE' geen verbruik. Het verbruik blijft continu op 0 Watt staan.
Bij 'ENERGIE' zie ik bij de dag weergave wel netjes mijn verbruik (gele lijn) en die is ook actueel (loopt niet achter qua tijd). Het ziet er dus naar uit dat de info wel live binnenkomt maar dat het niet in mijn App bij 'LIVE' wordt weergegeven. Het heeft wel altijd netjes gewerkt en ik heb niks aan de installatie veranderd. Zou een reset van de Qbox kunnen helpen of raak ik dan data kwijt?

groeten,
Anton
Dag Richard,

Bedankt voor je tips. Het ledje brand groen en er is verbinding. Reset kan ik doen maar ik heb ergens gelezen dat je dan data kwijt kan raken?

groeten,
Anton
Reputatie 3
Badge +8
Hoi A.W..Houtriet,

Bedankt voor je bericht.
In dit geval zal ik dus zeker geen reset doen. Omdat je wel live verbruik ziet in Mijn Energie, weet je dat de Qbox werkt.
In dit geval ligt het dus puur aan de app.
Heb je de nieuwste versie van de app? Helpt het om de app opnieuw te installeren?

Ik ga sowieso op onderzoek uit. Je krijgt terugkoppeling van me zodra ik bericht heb.

Groet, Nina
Reputatie 5
Badge +14
In mijn app heb ik het zelfde probleem, de grafiek werkt naar behoren maar het live weergave blijft op 0 staan. In het dashboard werkt het allemaal maar is het oproepen van de website alsmede doorklikken naar onderdelen zeer traag. Wil ik van niets naar weekweergave duurt het +/- 3 minuten en dat is traag.
Hier bij mij exact het zelfde probleem, geen "live" inzicht maar andere overzichten (dag, week maand etc) werken wel. Mij buurman van een paar huizen verderop heeft hetzelfde probleem. Het Qbox product blijft naar mijn mening een onbetrouwbaar en gammel product, elke keer denk ik dat het beter wordt maar na 1,5 jaar gebruik weet ik inmiddels beter, erg jammer allemaal.
Reputatie 5
Badge +14
Ik heb nu ruim 2 jaar de qbox in gebruik met een hoop ellende. Daarnaast heb ik ook de enelogic P1 lezer en deze doet inmiddels 19 maanden trouw zijn werk. Daarnaast een kWh meter met een een Youless om de opbrengst van de pv-installatie te monitoren in enelogic, ook geen enkel probleem.

Jammer om te moeten vaststellen dat Qurrent zijn product niet op orde heeft, ook al komt er een geheel nieuwe software omgeving. Als er niets aan de qbox veranderd zullen de problemen niet verholpen zijn vrees ik.

Aan Qurrent om het tegendeel te bewijzen.
Reputatie 2
Badge +8
@A.W.Houtriet,

Jouw Live Data is inzichtelijk!

Excuses voor het ongemak.

Groeten van Giulia
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Marcelles33,

Excuus dat dit niet eerder op is gepakt! Even voor mijn duidelijkheid: gaat het om de app waar je geen live verbruik in ziet? In dat geval zou je hem even opnieuw kunnen installeren en/of updaten. Mocht dit niet helpen zou je me dan een screenshot kunnen sturen van wat je precies ziet. Dan kunnen we voor je aan de slag.

Groet,

Jeroen
Reputatie 1
Ik zie ook geen live data in de app.
Heb hem al opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Peter,

Wat vervelend,

Zou je het volgende aan ons kunnen sturen:

- Merk telefoon
- Type telefoon
- Sofware
- Versie app

Als ik deze gegevens heb dan kan ze doorgeven aan mijn collega's en kunnen we kijken waar het mis gaat.

Groet,

Jeroen

Reageer