Beantwoord

Waarom werkt mijn Qbox Duo (nog) niet

• 13 april 2018
  • 3 reacties
  • 123 keer bekeken

Badge
Ik heb sinds afgelopen woensdag 11 april een Qbox Duo, maar ik krijg hem niet aan de praat.
Ik heb alle tips en truuks van de community inmiddels geprobeerd, maar de lampjes van de Qboxen worden niet stabiel groen. Ik heb een ISKRA AM550 meter. Kan het zijn dat de firmware nog geüpdate moet worden?
icon

Beste antwoord door Evie Voet 14 april 2018, 22:37

Vanmorgen (14/4) even met de klantenservice gebeld en inderdaad bleek de nieuwste firmware nog niet geïnstalleerd te zijn. Dat is meteen verholpen en nu zie ik mijn actuele verbruik keurig verschijnen.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge
Ik heb voor de zekerheid de hele installatieprocedure nogmaals uitgevoerd. Resultaat: het lampje van de de "internet Qbox" brandt constant groen. Het lampje van de "meterkast Qbox" brandt, na wat geknipper, even groen en wordt dan constant oranje. Volgens de handleiding heeft 'ie dan geen goede verbinding met de slimme meter. Maar alle stekkertjes zitten goed én het zwarte kabeltje zit er tussen.
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de firmware nog niet is geüpdate. Of kan er nog iets anders aan de hand zijn?
Badge
Vanmorgen (14/4) even met de klantenservice gebeld en inderdaad bleek de nieuwste firmware nog niet geïnstalleerd te zijn. Dat is meteen verholpen en nu zie ik mijn actuele verbruik keurig verschijnen.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Evie,

Fijn om te lezen dat je Qbox werkt. Veel plezier ermee! 🙂

Groet,
Tessa

Reageer