Beantwoord

Waarom werkt mijn Qbox niet?

• 25 februari 2018
  • 3 reacties
  • 108 keer bekeken

Vanaf 20 februari jl. levert mijn Qbox geen gegevens meer aan. Juist nu het zo stralend weer is, ben ik natuurlijk erg benieuwd wat mijn panelen opbrengen. In okt/nov werkte de box ook al langere tijd niet. Contact met Qurrent is moeizaam telefonisch. Hopelijk nu sneller antwoord op mijn vraag naar oorzaak en oplossing van dit probleem.
icon

Beste antwoord door Serena van Qurrent 26 februari 2018, 13:18

Hoi Ger Roelofs,

Geen dank! Mocht het probleem zich weer voordoen dan kun je zelf ook altijd nog een reset uitvoeren. Zie de volgende pagina voor de handleiding om de Qbox mono te resetten. https://www.qurrent.nl/SiteFiles/pdf/Qurrent_qbox_mono_resetmanual_2017.pdf . Vooralsnog leest de Qbox nu weer de juiste data af en zijn deze zichtbaar in de Mijn Energie omgeving en de App.

Groet,
Serena
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +5
Hoi Ger Roelofs,

Welkom op onze Community!

Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie inderdaad dat de Qbox geen data meer afgeeft. Ik heb een harde reset voor je uitgevoerd en met een uur kun je weer je verbruik en opwek inzien.
De oorzaak is niet geheel duidelijk, is er wellicht iets in de meterkast veranderd? Een meterwissel of wellicht een andere internetmodem?

Vooralsnog lijkt de Qbox nu de juiste data door te geven. Wij horen het graag als dit toch niet het geval is.

Geniet van het stralende zonnetje vandaag!

Groet,
Serena
Hartelijk dank voor je snelle reactie! Nee er is niets veranderd. In de periode oktober/november is dit ook eens gebeurd. Kan ik er zelf iets aan doen, bijvoorbeeld stekker er in en er weer uit? Of werkt dat niet en ben ik dan gegevens kwijt??
Badge +5
Hoi Ger Roelofs,

Geen dank! Mocht het probleem zich weer voordoen dan kun je zelf ook altijd nog een reset uitvoeren. Zie de volgende pagina voor de handleiding om de Qbox mono te resetten. https://www.qurrent.nl/SiteFiles/pdf/Qurrent_qbox_mono_resetmanual_2017.pdf . Vooralsnog leest de Qbox nu weer de juiste data af en zijn deze zichtbaar in de Mijn Energie omgeving en de App.

Groet,
Serena

Reageer