Beantwoord

Waarom werkt mijn Qbox niet meer?

• 30 juli 2018
  • 20 reacties
  • 355 keer bekeken

Sinds enkele dagen geen uitlezing zichtbaar van de versie LIVE
Overige informatie werkt goed van de Qbox.
icon

Beste antwoord door Serena van Qurrent 2 augustus 2018, 12:30

Hoi HdeVreede,

Bedankt voor je bericht. De Qbox lijkt niet meer gekoppeld te zijn aan je account. Om de Qbox weer aan je account te koppelen hebben we een aantal gegevens van je nodig:
- Of je beschikt over een Qbox mono (één kastje) of Qbox duo (twee kastjes)?
- Wat de activatiecode is die achterop het Qbox kastje staat?
- Naam en typenummer van je slimme meter?

We horen het graag!

Groet,
Serena
Bekijk origineel

20 reacties

Badge +5
Hoi HdeVreede,

Bedankt voor je bericht. De Qbox lijkt niet meer gekoppeld te zijn aan je account. Om de Qbox weer aan je account te koppelen hebben we een aantal gegevens van je nodig:
- Of je beschikt over een Qbox mono (één kastje) of Qbox duo (twee kastjes)?
- Wat de activatiecode is die achterop het Qbox kastje staat?
- Naam en typenummer van je slimme meter?

We horen het graag!

Groet,
Serena
Beste Serena

Hierbij de informatie van de slimme meter en de Qbox
het is een enkele Qbox.
Report ID Qbox: 6618-1400-0200/16-10-002-599
Merk meter: ISKRA met nummer ZBEV0050890042312
Hoop dat je mijn account weer kan koppelen zodat ik LIVE weer kan uitlezen.
Met vriendelijke groet,
Hans
Badge +5
Beste HdeVreede,

Bedankt voor het toesturen van de gegevens. Ik zie dat je Qbox weer is gekoppeld aan je account en de Qbox ook weer data afgeeft. Je kunt nu dus via de Mijn Energie omgeving en onze App weer je verbruik inzien.

Ik wens je verder een fijne week toe!

Groet,
Serena
Beste Serena

Mijn Qbox werkt nog niet naar behoren.
Sinds enkele weken weer uitlezing windtegoed maar vanaf startdatum 10 juli 2017 en niet 10 juli 2018
Ook werkt LIVE al enige weken niet zodat ik niet kan zien wat er aan verbruik is LIVE.
Zie jou reactie tegemoet
met vriendelijke groet,

Hans
Badge +5
Beste HdeVreede,

Bedankt voor je bericht. Als wij jouw LIVE Qbox gegevens bekijken dan zien we dat deze gewoon data afgeven. Wij zien een mooie grafiek terug in de Mijn Energie omgeving van alle LIVE data die per minuut binnen komt van de Qbox.
Graag ontvangen we een screenshot van wat jij ziet, zodat wij kunnen nagaan wat er aan de hand is.

Verder staat er in onze administratie geregistreerd dat de windtegoeden een startdatum hebben vanaf 10-07-2017. Wij gaan voor je na waarom je een startdatum te zien krijgt met 10-07-2018 in de Mijn Energie omgeving.

Alvast dank voor het toesturen.

Groet,
Serena

Beste Serena

hierbij de gevraagde informatie
lIVE geeft geen uitlezing deze heeft altijd gewerkt
zie jou reactie tegemoet
groet Hans
Reputatie 4
Badge +8
Hoi HdeVreede,

Dank voor het doorsturen van de screenshot!

Dat is inderdaad iets anders dan wat wij zien. Ik heb dit zojuist doorgezet naar onze ICT-afdeling. Zodra dit is opgelost, zullen wij je hierover informeren.

Groet,
Tomer
Reputatie 5
Badge +13
Hoi HdeVreede, we ontvingen vandaag bericht van onze ICT-afdeling. Zij zien ook dat de live weergave in de app niet werkt en zagen niet direct een voor de hand liggende oorzaak, ze zijn het dan ook nog verder aan het uitzoeken.

Ik begrijp dat je de startdatum van windtegoed ziet met datum 10 juli 2017, maar dit klopt toch? Dat is de datum dat je windtegoeden zijn ingegaan.

Zodra we meer weten over de live weergave zullen we je direct informeren!

Groeten van Tanja
Zelfde probleem hier. Benieuwd naar de oplossing
Reputatie 2
Badge +9
Hi @TMHoeneveld,
Via een andere topic heb ik je vraag gezien. Als je een screenshot stuurt gaan we jouw vraag doorzetten!
Groet, Joost
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @HdeVreede,

Als het goed is zou het verbruik in de app nu zichtbaar moeten zijn. Wij horen graag of jij nu ook alles correct kunt inzien.

Groet,
Tomer
Helaas nog steeds geen juiste dagwaarde
gr Hans
Sorry daarbij werkt LIVE al een lange tijd niet
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @HdeVreede,

Is de weergave in de app nog steeds zoals op de screenshot die je eerder doorstuurde?

Ik heb het opnieuw bij IT neergelegd en gevraagd of ze dit met spoed willen oppakken.
Hetzelfde geldt voor jou @TMHoeneveld!

Groet, Joost
Beste Joost

Ik heb even gewacht met reageren.
Buiten dat Live niet werkt was de dagopname goed.
Helaas is nu het gas van slag en geeft een onrealistische waarde aan.
Sorry had jou graag geïnformeerd dat alles naar behoren zou werken
Succes
Met vriendelijke groet Hans

Beste @Joost van Qurrent , op basis van het antwoord van Qurrent 6 dagen geleden ("Kunnen we niet oplossen, we hebben ook geen vervangende box of andere oplossing, u heeft pech.") ben ik noodgedwongen op zoek gegaan naar een alternatief. Ik heb de "Huisbaasje" aangeschaft en ondertussen is deze naar tevredenheid operationeel. Probleem is voor mij opgelost, maar dankzij de slechte service van Qurrent wel EUR 110,- kosten moeten maken. Dat is jammer en dit zal zwaar meetellen bij de keuze voor een andere energie leverancier.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @HdeVreede,

bedankt voor je bericht. Jammer dat er nog steeds geen (plausibele) data wordt weergegeven (op dagniveau). Ik heb dit zojuist doorgegeven aan onze IT-afdeling en hierbij ook verwezen naar de screenshot die je hebt doorgestuurd.

@TMHoeneveld, ik heb reeds onder je andere post gereageerd.

Groeten,
Julian

Update van moderator Joost 8-11-2018
Helaas is het nog niet opgelost, ik hoop je zo snel mogelijk meer te kunnen vertellen!

Update van moderator Fokke 19-11-2018
Helaas is er nog steeds geen oplossing, dit kan helaas nog even duren, hopelijk weten we snel meer!
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @HdeVreede,

Zojuist heb ik gevraagd of onze ICT-afdeling dit probleem direct kan oppakken, want dit duurt natuurlijk al veel te lang. Ik hoop je snel met positief nieuws te kunnen berichten!

Groet,
Tomer
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @HdeVreede,

Helaas kan dit probleem niet meer worden opgelost voor we met de Qbox gaan stoppen, op 1 januari.
Omdat je geen klant meer bij ons bent zal daarna ook je Mijn Energie niet meer inzichtelijk zijn.

Onze excuses voor het lange wachten, ik hoop op je begrip!

Groet, Joost

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen