Beantwoord

Waarom zie ik alleen de opwek en niet het verbruik met mijn Qbox Solar?

• 27 december 2016
  • 7 reacties
  • 392 keer bekeken

Sinds een maand heb ik opnieuw een slimme meter gekregen van Enexis. We hadden namelijk heel veel storingen (uitval stroom) en dat lag aan de geïnstalleerde meter. Nieuwe elektriciteit en gasmeter gekregen. Doorgegeven aan Qurrent met duidelijke foto's van de apparaten. QBox is aangesloten door de Enexis monteur, maar hij heeft een deel van de bekabeling stukgemaakt en verwijderd. Aangegeven bij Qurrent en een connector thuisgestuurd gekregen. Deze nu ertussen geplaatst zoals in handleiding stond. Inmiddels week verder, nog steeds geen gegeven in de app, anders dan de opgewekte stroom door de zonnepanelen. Inmiddels redelijk gefrustreerd. Zelfs resetten van de QBox heeft geen effect gehad. Wat moet er nu nog gebeuren om het werkend te krijgen?
icon

Beste antwoord door mk538 28 december 2016, 09:49

Ik had ook problemen met de komst van de slimme meter. Bij mij duurde het zowat een maand voordat alles weer werkte. Ik heb eerst de stappen door gelopen zoals beschreven op de website: E-mail sturen met foto's naar vraag@qurrent.nl. Daar hoorde ik maar geen antwoord op. Dus dan de kracht van socialmedia in de strijd gegooid door een twitterbericht te plaatsen. Toen werd ik wel gehoord. Ik moest ook foto's per e-mail versturen of dat alle kabels goed aangesloten waren, dat was ook zo, en het LED lampje gaf aan dat ie goed werkte (groen en af en toe oranje als ie gegevens verzend). Uiteindelijk, na bijna een maand, toen ik lichtelijk geïrriteerd maar wel vriendelijk vroeg via Twitter hoe het er bijstond, kreeg ik bericht terug dat er spoed er achter gezet werd en de dag erna werkte weer! Wel een nadeel, mijn oude meetgegevens en de meetgegeven s van een maand na de komst van de slimme meter mis ik. Op de vraag of deze terug te halen zijn of het gemiddelde verbruik te spreiden over de lege dagen, was helaas niet mogelijk.
Ik hoop voor u dat de Technische Dienst van Qurrent dit probleem snel voor je oppakt!
Bekijk origineel

7 reacties

Ik had ook problemen met de komst van de slimme meter. Bij mij duurde het zowat een maand voordat alles weer werkte. Ik heb eerst de stappen door gelopen zoals beschreven op de website: E-mail sturen met foto's naar vraag@qurrent.nl. Daar hoorde ik maar geen antwoord op. Dus dan de kracht van socialmedia in de strijd gegooid door een twitterbericht te plaatsen. Toen werd ik wel gehoord. Ik moest ook foto's per e-mail versturen of dat alle kabels goed aangesloten waren, dat was ook zo, en het LED lampje gaf aan dat ie goed werkte (groen en af en toe oranje als ie gegevens verzend). Uiteindelijk, na bijna een maand, toen ik lichtelijk geïrriteerd maar wel vriendelijk vroeg via Twitter hoe het er bijstond, kreeg ik bericht terug dat er spoed er achter gezet werd en de dag erna werkte weer! Wel een nadeel, mijn oude meetgegevens en de meetgegeven s van een maand na de komst van de slimme meter mis ik. Op de vraag of deze terug te halen zijn of het gemiddelde verbruik te spreiden over de lege dagen, was helaas niet mogelijk.
Ik hoop voor u dat de Technische Dienst van Qurrent dit probleem snel voor je oppakt!
Hoi Clifford,

Onze excuses dat je Qbox nog steeds niet 100% werkt. En dank voor je behulpzaamheid, mk538! Dit is echter een ietwat ingewikkelder verhaal. Ik zie ook dat alleen je opwek weergegeven wordt in de daggrafieken en niet je verbruik. Bij de andere weergaven zijn verbruik en opwek gelijk, maar dit komt doordat er geen gegevens van je verbruik binnenkomen. Ik heb het direct doorgezet naar mijn collega van de technische dienst Niels die er al een tijdje terug mee bezig is geweest. We houden je op de hoogte!

Groeten,

Natalia
Hoi Clifford,

Onze excuses dat je Qbox nog steeds niet 100% werkt. En dank voor je behulpzaamheid, mk538! Dit is echter een ietwat ingewikkelder verhaal. Ik zie ook dat alleen je opwek weergegeven wordt in de daggrafieken en niet je verbruik. Bij de andere weergaven zijn verbruik en opwek gelijk, maar dit komt doordat er geen gegevens van je verbruik binnenkomen. Ik heb het direct doorgezet naar mijn collega van de technische dienst Niels die er al een tijdje terug mee bezig is geweest. We houden je op de hoogte!

Groeten,

Natalia

Al enig idee van de status. Helaas nog steeds geen inzicht in verbruik van stroom en gas!
Mijn collega's zijn er nog mee bezig, Clifford! Dank voor je geduld!

Groeten,

Natalia
Hoi Clifford,

Ik heb bericht van onze technische dienst: het lijkt erop dat de grijze Y-kabel bij jou niet helemaal correct aangesloten is. Het dient eerst vanaf de meterkast naar de Qbox te lopen en dan in het zwarte verlengkabeltje die in de slimme meter zit, geklikt worden. Kun je er misschien even naar kijken?

Groeten,

Natalia
Juist!!! bij mij ook door installateur aangesloten. Nu de kabel nagezien en deze zat dus verkeert aangesloten. En daar zit ik dan al twee maanden en uren telefoneren op te wachten. En nu ik eens goed kijk zit er zelfs en klein stickertje op met de tekst "QBOX" en deze zat dus, jawel , in de slimme meter......

Dankjewel Natalia,

groet Peter van Besouw
Hoi P.J.J. van Besouw,

Wat fijn om te horen dat je de oplossing op de Community gevonden hebt.
Excuses dat het probleem niet eerder is opgemerkt in de afgelopen twee maanden.
Des te fijner om te horen dat je zelf ermee aan de slag bent gegaan en de Qbox en Qbox Solar het nu weer doen.

Succes met de opwek!

Groeten van Vita

Reageer