Beantwoord

Waarom zie ik de Qbox data wel in de App maar niet in Mijn Energie?

• 16 mei 2017
  • 5 reacties
  • 286 keer bekeken

Hallo,

Ik ben onlangs klant geworden, en per augustus gaat dit in. Ik heb alvast de Qbox mono besteld en aangesloten.

In de Qurrent Android app kan ik prima mijn verbruik aflezen.
Echter op de site kan ik het niet aflezen. Bij verbruik en dan bij ; week, maand of jaar staat niks. En bij 'dag' staat: "Je ziet hier nog geen realtime verbruiksgegevens van je elektriciteit. Wil je ook realtime inzicht? Bestel dan nu de Qbox energiemonitor"

Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Vita van Qurrent 22 mei 2017, 11:50

Hoi Jobson1980,

Het klopt inderdaad dat er twee adressen in je App en Mijn Energie staan.
Dit is ook waar onze technische dienst mee bezig is om dit aan te passen.
Je gegevens staan onder één adres.
Om de grafieken goed te kunnen zien, vragen we je dus nog even om je geduld tot dit is opgelost.

We zijn er dus nog mee bezig!

Groeten van Vita
Bekijk origineel

5 reacties

Goedemorgen,

Dit is inmiddels 3 weken geleden. Maar ik zie nog steeds geen grafieken op de site (wel op de app).
Wat is de status van dit probleem?

Dag Jobson1980,

Je kunt ook in Mijn Energie kiezen voor een adres, net als in de App. Dan kun in in ieder geval wel weer in jouw grafieken.

We hebben een reactie gekregen van de technische dienst. Zij geven aan dat het op dit moment niet mogelijk is voor ze om iets te wijzigen. Dat komt doordat de levering op 2 augustus start. Zodra de levering start zal ook de juiste weergave werken. Als hij nu iets aanpast kun je Mijn Energie helemaal niet meer gebruiken.

Kortom, de enige optie op dit moment is wachten tot de levering is gestart. Vanaf dat moment moet alles goed werken.

Groetjes, Lisa
Goedemorgen,

Dit is inmiddels 3 weken geleden. Maar ik zie nog steeds geen grafieken op de site (wel op de app).
Wat is de status van dit probleem?
Hoi Jobson1980,

Het klopt inderdaad dat er twee adressen in je App en Mijn Energie staan.
Dit is ook waar onze technische dienst mee bezig is om dit aan te passen.
Je gegevens staan onder één adres.
Om de grafieken goed te kunnen zien, vragen we je dus nog even om je geduld tot dit is opgelost.

We zijn er dus nog mee bezig!

Groeten van Vita
Hoi Natalia,

Misschien ben ik nu te snel, maar volgens mij is er wel iets veranderd inmiddels, alleen nog niet zoals zou moeten. In de app kan ik bij de instellingen nu kiezen uit 2 adressen (wel beide hetzelfde adres). Als ik de ene selecteer zie ik niks bij de energie grafiek, als ik de andere selecteer zie ik wel een grafiek.
En op de website in mijn dashboard zie ik nou geen melding meer dat ik een qbox monitor moet bestellen, maar ik zie ook geen grafiek. Het blijft gewoon leeg.

Maar misschien ben ik te snel en is men er nog mee bezig.
Hoi jobson1980,

Alvast van harte welkom bij Qurrent!
Ik heb me verdiept in de situatie die je beschrijft en ik zie al wat de oorzaak is. Je Qbox en je stroom en gas contract zijn apart in ons systeem binnengekomen en wat als het ware één adres is, wordt door ons systeem als twee aparte adressen beschouwd. Als je je inlogt via de browser, dan haalt ons systeem gegevens op die bij je stroom en gas levering horen. Het systeem ziet dan niet dat er ook een Qbox gekoppeld is aan dit adres. Ik heb zojuist een verzoek doorgezet naar onze technische dienst zodat ze dit in orde kunnen maken. Wij kunnen helaas niet zo diep in onze systemen zaken aanpassen. Het zal zo spoedig mogelijk in orde gemaakt worden.

Groeten,

Natalia

Reageer