Beantwoord

Waarom zie ik een negatief verbruik wanneer ik een Qbox Solar heb?

• 22 mei 2017
  • 20 reacties
  • 300 keer bekeken

Het gaat nog niet echt lekker met de garfieken binnen de APP en online.
Ik zie sinds 2 weken negatieve opbrengsten en vandaag zelfs 0.
De PV-opbrengst is rooskleuriger dan de werkelijkheid.
Ik heb 1 PV-installatie, voor het geval jullie daar later nog naar willen vragen.

(moet ik trouwens bij elke "verdachte" grafische weergave zelf eerst de Qbox restten?

Groet,
Ron
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 30 mei 2017, 14:53

Hoi Ron,

Vervelend dat dit al een tijdje fout wordt weergegeven.
Ik heb met jouw informatie deze kwestie doorgezet naar de desbetreffende afdeling.
Zij zullen dit verder onderzoeken.

Ik verwacht je binnen een week een terugkoppeling per e-mail te kunnen geven.

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hoi Ron,

Bedankt voor je bericht en voor je feedback.
We denken graag met je mee om dit op te lossen. Zie je verschillen tussen de omvormer en de Eltako wat betreft de opwek? Zo ja, hoe groot zijn deze verschillen? Dan laat ik de Qbox-experts hier zo naar kijken.

(En nee, dat moet niet altijd, maar het kan zeker behulpzaam zijn.)

Groeten van Nina
Hallo Nina,
De opbrengst waarde is zeker 50% minder, op dit moment is 8 kWh opgewekt, APP geeft 3,4 Wh. Ik verbruik - 255 Kwh!!
Trouwens... ik heb in de morgen wel de box gereset.

Het is tijden goed gegaan, zijn er onlangs wijigingen doorgevoerd
Nina,
Als ik in de historie bij jullie kijk lijkt mijn probleem als dat van oktber 2016,

Waarom toont de app geen live-stroomverbruik maar wel energieproductie?

Als dat zo is dan is het wel heel vreemd dat e.e.a er plotseling is ingeslopen, tot 2 weken terug heen probleem en nu dus wel.
Ron
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Ron,

Ik heb met jouw informatie deze kwestie doorgezet naar de desbetreffende afdeling.

Groeten van Giulia
Beste Giulia,
Jammer dat ik daar nu weer minimaal 1 week op moet wachten.
Ron
Hoi Ron,

Groeten van Giulia
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Ron,

Je hebt aangegeven dat de opwek van de kWh-meter onjuiste informatie weergeeft.

Ik heb een terugkoppeling gekregen van de technische afdeling.
Het ziet er naar uit dat de kWh meter defect is omdat het steeds minder opwek waarneemt.
Onze verwachting is dat de Eltako na verloop van tijd steeds minder opwek zal waarnemen.

Indien de Qbox Solar buiten de twee jaar garantie zit, dient er een nieuwe Qbox Solar aangekocht te moeten worden.

Groeten van Giulia
Giulia,
Dat is niet zo mooi voor mij. Ik was een van de eerste afnemers dus de garantie zal het niet worden, of heb je een leuke aanbieding voor me?
Ron
Dat is inderdaad geen goed nieuws, Ron.
Misschien als je naar ons overstapt voor energielevering, kunnen we kijken wat we voor je kunnen doen 😉.

Groeten,

Natalia
Nou, overstappen naar een groenere dan Greenchoice en dan met Feynoord..... nee, ik overweeg het we weer als jullie nobelere doelen nastreven dan een sportclub.
Ron
Reputatie 5
Badge +14
Hoi Ron,

Je hebt aangegeven dat de opwek van de kWh-meter onjuiste informatie weergeeft.

Ik heb een terugkoppeling gekregen van de technische afdeling.
Het ziet er naar uit dat de kWh meter defect is omdat het steeds minder opwek waarneemt.
Onze verwachting is dat de Eltako na verloop van tijd steeds minder opwek zal waarnemen.

Indien de Qbox Solar buiten de twee jaar garantie zit, dient er een nieuwe Qbox Solar aangekocht te moeten worden.

Groeten van Giulia

Is het niet gemakkelijker om deze man een nieuwe eltako kWh teller te laten kopen, deze dingetjes kosten +/- 60 euri.
John,
Bedankt voor het meedenken, nu weet ik wat een Eltako is, de bruto productiemeter die geplaatst is vóór de Qbox en met de zgn. Y-kabel de box ingaat.
Volgens mij doet dat ding het goed, hij telt elke dag gewoon de opgewekte kWh maar die zie ik niet doorkomen in Qbox.
Zou het dan soms de Y-kabel zijn die het begeven heeft?
Ron
Reputatie 5
Badge +14
Weet ik niet maar is de weergegeven elektra gelijk aan de omvormer van je pv-installatie. zo ja zou het best wel eens aan je kabeltje kunnen liggen. Tenzij de galvanische aansluiting defect is, dat is de so+ en de so-.

De eltako die qurrent levert, WSZ12DE-32 Amp, kost op het ogenblik 57,60.
Verkrijgbaar bij shopelektro.NL
John,
Weergave elektra - Omvormer lopen uit de pas, ik had de panelen ver voor de Qbox, maar klopt maandelijks gezien op een paar 0, kWh .
Ik ben niet technisch onderlegd
Tenzij de galvanische aansluiting defect is, dat is de so+ en de so-.
Maar dan ik denk dat ik maar een bij de genoemde site ga kijken.
Nogmaals bedankt voor het meedenken. Eigenlijk wel iets voor Qurrent zelf lijkt me
Reputatie 2
Badge +8
Hoi John en Ron,

De prijzen verschillen inderdaad met die van Qurrent.

Wij bieden namelijk het gehele pakket aan, inclusief Y-kabel.

Ron kan dus een nieuwe productiemeter kopen en dan zal alles weer naar behoren moeten werken.

Groeten van Giulia
Ik heb net een bestelling geplaatst, ik hoop dat het na de installatie weer goed zichtbaar wordt.
Reputatie 3
Badge +8
Dat hoop ik ook, Ron!
We horen het graag van je wanneer de nieuwe productiemeter is geïnstalleerd.

Groetjes, Nina
Nou.... positief en negatief nieuws, maar als ik dat zo in de community bekijk ben ik, weer, niet de enige.
Laten we maar positief beginnen:
Ik zie weer 2 grafiekje, opwek en verbruik, dus de vervanging van de meter was een goede zet.
Maar......
Op PC en Tablet zie ik GEEN grafieken via "Mijn Energie" EN ook niet, op tablet, via Qurrent App (versie 1.10) Op android omgeving.
Op mijn Iphone werkt de app, versie 1.10 WEL,

Wat is er toch steeds aan de hand ???;)
Als er een algemene storing is dan zou ik daar graag via mail van op de hoogte gebracht willen worden, hoef ik niet verder te zoeken.
Hoi Ron,

Allereerst fijn dat de grafieken opwek en verbruik weer zichtbaar zijn!
Natuurlijk is het ook de bedoeling dat je deze op de PC, Tablet en App weer te zien krijgt.
Dat je op de App een onderhoudsmelding krijgt, is bij ons bekend.
Je kunt hier de updates over lezen. Dit zou een dezer dagen opgelost moeten zijn.
Dat je de grafieken ook niet in Mijn Energie kunt zien, heb ik direct doorgezet naar de technische afdeling.
Zij gaan hier naar kijken en lossen dit op zodat je weer goed kunt inzien wat je verbruikt en opwekt.

Fijn weekend!

Groeten van Vita
Allen,
Alles werkt weer naar behoren.
Ik blijf toch kritisch over het NIET pro-actief handelen van Qurrent.
Jullie weten wie welke versies van de boxen hebben, dus bij problemen kun je deze personen daarvan via mail goed benaderen lijkt mij.
Hoop nu echt dat de ongemakken, sinds februari 2017!, voorbij zijn.
Greot,
Ron
Reputatie 2
Badge +8
Ben ik mee eens Ron,

We moeten algemene storingen sneller melden en dat zijn wij hier ook intern aan het regelen.

Bedankt voor je input en ook ik ben erg blij dat alles weer naar behoren werkt :)

Groeten van Giulia

Reageer