Beantwoord

Waarom zie ik geen opwek in Mijn Energie en de App?

• 16 februari 2018
  • 17 reacties
  • 321 keer bekeken

ik vind het raar want bij energie-stroom gaat het wel onder de nullijn
bij Live gaat mijn verbruik ook naar de min
en de op wek blijf op nul

in de qurrent app bedoel ik
en op de qurrent site ook niet
icon

Beste antwoord door Serena van Qurrent 16 maart 2018, 16:49

Hoi Jan,

Mijn collega heeft je Qbox weer werkend gekregen. Je kunt nu je verbruik en opwek inzien in de Mijn Energie omgevingen en via onze App.

Ik wens je een heel fijn weekend toe!

Groet,
Serena
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Heb je de qbox solar geïnstalleerd alleen dan is ook de bruto opwek van je pv-installatie te zien.
Je slimme meter kan alleen jou verbruik uit het grid meten en eventueel het netto restant aan zonneenergie wat terug geleverd wordt aan het grid.

Opwek - eigen verbruik, wat overblijft wordt geleverd aan het grid.

ik heb ze allebei geinstaleerd in de meter kast de box zonder internet
en bij de modem van de internet de ander met internet
https://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=46023

de site van mijn zonnepanelen
Reputatie 5
Badge +14
De qbox solar is naast de qbox een Eltako kWh meter die gemonteerd moet worden in de stroomkabel die van de omvormer de groepenkast in gaat, dus een extra onderdeel bij de qbox.
Middels het gebruik van een Y kabeltje worden de Eltako en de slimme meter verbonden met de qbox

Het is misschien beter om de kWh door een installateur te laten plaatsen.
ik heb de qbox duo
ik heb een slimme meter van 2016 met telefoon aansluiting
volgens het boekje heb ik alles goed aangesloten
Reputatie 4
Badge +12
Jan,

Je hebt alles goed aangesloten. Maar met de Qbox meet je alleen levering en teruglevering. Die zie je ook als positieve en negatieve energie in de grafiek. Maar de teruglevering is niet hetzelfde als je opwek. Een deel daarvan gebruik je zelf zonder dat dat gemeten wordt.

Levering - Teruglevering = EigenVerbruik - Opwek

Levering - Teruglevering wordt gemeten. Als je de Opwek wilt weten, zul je ook het Eigenverbruik moeten meten. Dat is niet te doen. Daarom is er de QBox Solar die met een extra kWh-meter in de groep van de zonnepanelen de opwek meet. Dan zie je in de grafiek los van elkaar Eigenverbruik en Opwek.

Groet, Frans
nou nog een vraagje moet de de y kabel nog op dat zwarte kabeltje aan sluiten of de y kabel in de meter
alles is aangesloten kWh meter werkt geeft 2 standen aan .qbox solar geactiveerd .nou maar hopen dat alles werkt vandaag zag ik nog niks .toen zag ik dat de qbox solar nog niet was geactiveerd dat is nu ook gebeurd hopen dat alles werkt alleen moet ik dat kleine zwarte kabeltje gebruiken of niet

groetjes jan
Reputatie 2
Badge +5
Hi Jan,

Kan je mij vertellen of de Qbox Solar voor jou werkt? Anders kijk ik graag met je naar de stand van zaken.

Groetjes,
Nathan
de Qbox solar geeft nog steeds niks aan de kwh meter werkt wel
Badge +5
Hoi JanVanEkris,

Bedankt voor je bericht. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat de Qbox Solar inderdaad nog geen data afgeeft. Dit kan liggen aan het zwarte adapterkabeltje, deze moet inderdaad worden aangesloten tussen de P1 poort van de slimme meter en de grijze Y kabel.
Mocht de Qbox Solar na aansluiting van het zwarte adapterkabeltje, nog geen data afgeven, dan horen wij graag van je.

Groet,
Serena
ik heb het zwarte kabeltje is bekeken bij de telefoon stekker zitten 4 draden groen ,wit,rood en zwart.en in de adapter zitten maar drie koper draadjes zou het mogelijk daar aan liggen
en het werkt nog steeds niet
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Jan,

Ik heb je vraag doorgegeven aan mijn Qbox collega's. Ik geef je hier een update zodra ik meer weet. Bedankt voor je geduld!

Groet,

Jeroen
Badge +5
Hoi Jan,

Mijn collega heeft je Qbox weer werkend gekregen. Je kunt nu je verbruik en opwek inzien in de Mijn Energie omgevingen en via onze App.

Ik wens je een heel fijn weekend toe!

Groet,
Serena
hoi Serena nou ik zag dat het werkte
ik snap het niet want ik heb niks veranderd
heeft de fout toch echt bij qurrent gelegen
maar nu nog een vraag
over de tussen overzicht daar wordt alles aan gegeven in dubbel tarief en ik heb enkel tarief
en de elektra prijs voor 0.1896 en de gas 0.5967
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Serena,

Bedankt voor je bericht.

In het Verbruiks- en Kostenoverzicht (VKO) staan beide telwerken van de stroommeter vermeld. De stroom zal echter worden afgerekend tegen enkeltarief, zoals je zelf eerder hebt aangegeven. Het verbruik is een exacte weergave. De tarieven zijn echter gelijk aan de huidige maandtarieven, en zijn niet persoonlijk op jou van toepassing. Helaas kunnen wij de tarieven nog niet per klant specificeren. Het bedrag dat aan jouw verbruik is gekoppeld, is dan ook slechts een indicatie.

Groet,
Tomer

Reageer