Beantwoord

Waarom zie ik geen Qbox data meer sinds ik een nieuwe slimme meter heb?

• 13 december 2017
  • 6 reacties
  • 148 keer bekeken

Nu ook bij mij een slimme meter is geplaatst krijg ik geen gegevens meer binnen van de Qbox. Deze wel aangesloten op de nieuwe meter en ook zie ik in mijn Qurrent profiel dat daar nu een slimme meter aangegeven staat. Tevens een mail gestuurd naar contact, maar volgens mij werkt het via de community sneller ?
(Mail verwacht antwoord binnen 2 weken :O)

Kan iemand mijn settings in de Qbox aanpassen / Firmware updaten ?

Bedankt,
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 14 december 2017, 09:42

Hoi Sascha,

Bedankt voor je bericht!
Bij een nieuwe meter is het inderdaad van belang dat dit wordt aangepast in onze gegevens.
Omdat je een Iskra SMR5.0 meter hebt gekregen, was er nog een extra handeling nodig. Je hebt een upgrade van de firmware gekregen! (meer info hierover kun je hier teruglezen.)

Als de installatie goed is aangesloten (en je het zwarte adapterkabeltje in de P1 poort van de meter hebt gestopt) dan zul je zeker binnen een uur inzicht hebben in je verbruik.
Veel Qbox-plezier!

Groetjes, Nina
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Badge +10
Hoi Sascha,
geeft even de gegevens van je nieuwe meter door, zoals merk en type, of maak een foto van je meter
dan kunnen ze ff je profiel aanpassen en mogelijk een software update doen indien nodig.

groetjes
richard
Beste @Prenger,

Bedankt voor de snelle reactie.
Het betreft een Iskra SMR 5.0 AM550-ED1

Alvast bedankt,

Reputatie 3
Badge +10
Hoi sascha
bedankt voor de info, ik zet het ff door voor je.

@Tanja van Qurrent

hoi Tanja kun je dit laten checken en proberen te verhelpen.

gr. Richard
Reputatie 5
Badge +13
@Prenger en @SaschaHofmann bedankt voor de info! Wanneer je een andere meter hebt gekregen moeten we dat inderdaad in ons systeem nog aanpassen voor je Qbox.

@Nina van Qurrent kan jij dit voor mij aanpassen?:)
Reputatie 3
Badge +8
Hoi Sascha,

Bedankt voor je bericht!
Bij een nieuwe meter is het inderdaad van belang dat dit wordt aangepast in onze gegevens.
Omdat je een Iskra SMR5.0 meter hebt gekregen, was er nog een extra handeling nodig. Je hebt een upgrade van de firmware gekregen! (meer info hierover kun je hier teruglezen.)

Als de installatie goed is aangesloten (en je het zwarte adapterkabeltje in de P1 poort van de meter hebt gestopt) dan zul je zeker binnen een uur inzicht hebben in je verbruik.
Veel Qbox-plezier!

Groetjes, Nina
Beste @Nina van Qurrent en @Tanja van Qurrent ,

Er komen weer gegevens binnen op de app !
Bedankt voor de snelle acties.

Mvg,

Sascha

Reageer