Beantwoord

Waarom zie ik mijn opgewekte stroom niet in Mijn Energie?

• 11 april 2018
  • 3 reacties
  • 95 keer bekeken

Recent is de Qbox aangesloten. Het geeft de gebruikte energie weer. Echter de door zonnepanelen opgewekte energie wordt niet weergegeven dan wel 0% eigen opgewekte stroom. Wat zou een oorzaak kunnen zijn?

Met vriendelijke groet,
B. J.Kors
icon

Beste antwoord door Tessa van Qurrent 12 april 2018, 11:21

Hoi B.Kors,

Welkom op de community 🙂

Allereerst zie ik dat mijn collega heeft gecommuniceerd dat je het zwarte verloopkabeltje moest installeren. Dit is bij jouw meter niet nodig. Hierdoor komt er op dit moment geen verbruiksdata door. Excuses dat dit anders is gecommuniceerd.

De reden dat je geen opwek ziet op Mijn Energie is dat je geen Qbox Solar hebt aangesloten. Ik zie dat je deze wel besteld hebt. Heb je hem ook ontvangen? Zo niet, kunnen we hem alsnog opsturen. Tot deze is aangesloten zal je geen opwek van de zonnepanelen zien in Mijn Energie en zal het verbruik wat je ziet in Mijn Energie het netto verbruik zijn (verbruik - teruglevering).

Groet,
Tessa
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi B.Kors,

Welkom op de community 🙂

Allereerst zie ik dat mijn collega heeft gecommuniceerd dat je het zwarte verloopkabeltje moest installeren. Dit is bij jouw meter niet nodig. Hierdoor komt er op dit moment geen verbruiksdata door. Excuses dat dit anders is gecommuniceerd.

De reden dat je geen opwek ziet op Mijn Energie is dat je geen Qbox Solar hebt aangesloten. Ik zie dat je deze wel besteld hebt. Heb je hem ook ontvangen? Zo niet, kunnen we hem alsnog opsturen. Tot deze is aangesloten zal je geen opwek van de zonnepanelen zien in Mijn Energie en zal het verbruik wat je ziet in Mijn Energie het netto verbruik zijn (verbruik - teruglevering).

Groet,
Tessa
Hallo Tessa,
Bij mijn weten heb ik geen Qbox Solar ontvangen. In de doos van de beide Qboxen was wel een apparaat welke in de meterkast aangesloten zou moeten worden. Volgens de tekst zou deze bij een slimme meter niet relevant zijn. Ik hoop derhalve alsnog de Solar opgestuurd te krijgen.

Dank voor je reactie.

Met "slimme" groet,

Bert kors.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @B.Kors,

Fijn dat we zojuist de situatie omtrent de Qbox Solar telefonisch hebben kunnen bespreken.
Als de Qbox Solar is geïnstalleerd zal er gelijk data van je opwek binnenkomen in de energiegrafieken.

Groeten,
Julian

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen