Beantwoord

Waarom zie ik mijn Qbox data niet meer terug in de energiegrafieken?

  • 12 januari 2019
  • Qbox
  • 1 reactie
  • 85 keer bekeken

Ik maak al een tijdje gebruik van de Qbox, maar sinds december 2018 krijg ik geen gegevens meer. Ik zie nu dat het lampje op de Qbox groen blijft knipperen, wat volgens de handleiding inhoudt dat deze nog niet geactiveerd is. Maar dat had ik al lang geleden gedaan en het heeft goed gewerkt. Het opnieuw activeren lukt ook niet. Weet iemand wat er aan de hand is?
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 14 januari 2019, 15:53

Hoi @C.Nijholt.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Sinds 1 januari 2019 zijn wij gestopt met de servers en de service achter de Qbox. Dit omdat er steeds meer slimme meters in Nederland worden geplaatst, die elk kwartier je energieverbruik uit kunnen lezen. De enige meerwaarde die de Qbox daarmee nog op de slimme meter heeft is de monitoring van de opwek van zonnepanelen (middels de Qbox Solar) en de real-time monitoring.

Ik moet je helaas dus teleurstellen, je Qbox zal niet meer online komen. Ik zie dat je wel nog steeds energie van ons afneemt wat betekent dat je recht hebt op de uitbetaling van de € 49,- borg die je destijds voor de Qbox hebt betaald. Ik heb je daarom op een lijst gezet met uitbetalingsverzoeken voor onze financiële afdeling. Ik verwacht dat je borg binnen uiterlijk drie weken weer op het bij ons bekende rekeningnummer zal staan.

Groeten,
Julian

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @C.Nijholt.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Sinds 1 januari 2019 zijn wij gestopt met de servers en de service achter de Qbox. Dit omdat er steeds meer slimme meters in Nederland worden geplaatst, die elk kwartier je energieverbruik uit kunnen lezen. De enige meerwaarde die de Qbox daarmee nog op de slimme meter heeft is de monitoring van de opwek van zonnepanelen (middels de Qbox Solar) en de real-time monitoring.

Ik moet je helaas dus teleurstellen, je Qbox zal niet meer online komen. Ik zie dat je wel nog steeds energie van ons afneemt wat betekent dat je recht hebt op de uitbetaling van de € 49,- borg die je destijds voor de Qbox hebt betaald. Ik heb je daarom op een lijst gezet met uitbetalingsverzoeken voor onze financiële afdeling. Ik verwacht dat je borg binnen uiterlijk drie weken weer op het bij ons bekende rekeningnummer zal staan.

Groeten,
Julian

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen