Beantwoord

Waarom zie ik nog geen opwek na installatie van de Qbox solar?

• 10 november 2017
  • 6 reacties
  • 155 keer bekeken

Na beetje gepuzzel de qbox solar aan de praat gekregen. In de app geeft hij wel verbuik weer, maar niet wat de zonnepanelen opwekken (niet heel veel met dit weer 😉.
De display op de productiemeter geeft wel getallen, dus er wordt wel wat gemeten.
In mijn profiel de solar ook geactiveerd. Ik kan daarin wel zien dat de qbox geactiveerd is, maar niet of het solar gedeelte (32A) dat ook is...
Wellicht ben ik te ongeduldig en komt het zo wel. Of misschien mis ik iets?
Alvast dank!
O jee... waarschijnlijk ongeduldig geweest.. hij lijkt het te gaan doen!!
Of wellicht een hele snelle reactie van Qurrent...:-)
icon

Beste antwoord door Prenger 10 november 2017, 17:02

Hoi richard hier, ik heb het probleem ook, wat je ff kan bellen is of je de bedrading op je solar metertje goed hebt aangesloten, anders toch ff melden aan qurrent via de telf optie 5.

Aanvulling van moderator Nina
De activatie is goed gelukt! Zoals Bömer al aangeeft, komt er weer data door.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Badge +10
Hoi richard hier, ik heb het probleem ook, wat je ff kan bellen is of je de bedrading op je solar metertje goed hebt aangesloten, anders toch ff melden aan qurrent via de telf optie 5.

Aanvulling van moderator Nina
De activatie is goed gelukt! Zoals Bömer al aangeeft, komt er weer data door.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Bömer en Prenger,

Bedankt voor jullie berichten.
Gelukkig heb je zelf al aangegeven dat de Qbox/ Qbox Solar inmiddels beide werken! Ze zijn goed geactiveerd en ik zie dat je nu zowel verbruik als opwek terug kan vinden in Mijn Energie.
Geniet van de Qbox Solar!

Groetjes, Nina
Goedemorgen,
Ik ervaar hetzelfde probleem, alles enkele dagen geleden volgens beschrijving aangesloten, meter in de kast registreert opwek, maar in de app zie ik alleen verbruik en geen opwek. Via de site Qbox solar geactiveerd.
Groet Martien
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Martien,

Als ik kijk naar de data van je Qbox en Qbox solar zie ik dat er een zeer laag verbruik van toepassing is, maar nog een lagere opwek. Dat lijkt me ook wel te kloppen, aangezien er niet heel veel zon was de afgelopen dagen.
Indien dit probleem blijft aanhouden, laat het ons weten! Dan kunnen wij een interne reset doen.

Groetjes,
Nathan
Dag Nathan,
Klopt dat opwek laag is, maar als er 150W opgewekt wordt (zag ik op de Qbox solar in de meterkast) moet ik dat ook in de app in de kolom opwek zien.
Net nog een keer gecontroleerd en het werkt. Deze vraag lag ook bij jullie technische dienst en er lijkt wat aangepast. Toch bedankt voor je hulp.
Groet Martien
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Martien,

Wat fijn om dit te horen! Ik ben blij dat alles goed is aangepast en dat de opwek inmiddels weer inzichtelijk is.
Ik wens je een prettige dag toe.

Groetjes, Nina

Reageer