Beantwoord

Waarom zie ik nog geen Qbox data met de ISKRA AM550?

• 11 november 2017
  • 9 reacties
  • 238 keer bekeken

Ook de iskr am 550 en bij mij knippert het lampje rood oranje groen. Geen data wat kan het zijn ?
icon

Beste antwoord door hetbruineleven 11 november 2017, 23:58

Nick,

Bij gebruik van de nieuwe generatie slimme meters is het nodig dat je tussen de witte kabel en de P1 poort van de meter een zwart adapter kabeltje plaatst. Deze zou in de oorspronkelijke verpakking van de Qbox moeten zijn meegeleverd. Als je aangeeft dat je dit adapter kabeltje niet (meer) hebt, dan stuurt Qurrent je alsnog een nieuw kabeltje.

Zie handleiding pagina 5; https://www.qurrent.nl/SiteFiles/pdf/Qbox-handleiding/qbox-handleiding-mono2015.pdf

Als alles correct is aangesloten dan zal Qurrent centraal mogelijk nog een update van je DSMR 5.0 slimme meter moeten uitvoeren.

Met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn

Aanvulling van moderator Nina
Meer informatie vind je terug in het centrale topic:
[opgelost] Werkt de Qbox met de ISKRA AM550, Landis en Gyr SMR 5.0 of Sagem XS210 ESRM5 slimme meter?
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Nick,

Bij gebruik van de nieuwe generatie slimme meters is het nodig dat je tussen de witte kabel en de P1 poort van de meter een zwart adapter kabeltje plaatst. Deze zou in de oorspronkelijke verpakking van de Qbox moeten zijn meegeleverd. Als je aangeeft dat je dit adapter kabeltje niet (meer) hebt, dan stuurt Qurrent je alsnog een nieuw kabeltje.

Zie handleiding pagina 5; https://www.qurrent.nl/SiteFiles/pdf/Qbox-handleiding/qbox-handleiding-mono2015.pdf

Als alles correct is aangesloten dan zal Qurrent centraal mogelijk nog een update van je DSMR 5.0 slimme meter moeten uitvoeren.

Met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn

Aanvulling van moderator Nina
Meer informatie vind je terug in het centrale topic:
[opgelost] Werkt de Qbox met de ISKRA AM550, Landis en Gyr SMR 5.0 of Sagem XS210 ESRM5 slimme meter?
Bedankt voor je reactie. Het kabeltje heb ik toegezonden gekregen van Qurrent ik denk dat de update nog gedaan moet worden.

Moet je qurrent hier voor bellen? Of gaat het automatisch ?
Reputatie 3
Badge +7
Als het goed is lezen ze dit bericht en voeren de de firmware upgrade uit!😉
Reputatie 3
Badge +8
Hoi Nick Hoekman,

Bedankt voor je bericht. Bedankt voor je antwoord, Jan!

Vanaf 10 november komt er data door. Je hebt ons op 11 november een foto toegestuurd, maar hierop was het zwarte adapterkabeltje nog niet aangesloten.
Inmiddels heb je deze wel aangesloten, en omdat de firmware upgrade is uitgevoerd zul jij ook data in moeten kunnen zien.

Is dit toch nog niet het geval? Stuur dan een foto met hierop je Qbox, de meter en de kabels :-)

Groetjes, Nina
Ik krijg de data nu binnen, alleen de app functie live doet het niet, deze blijft op 0 en 0 staan. Kan dit komen omdat ik zonnepanelen heb en geen Qbox solar? Of geeft de slimme meter geen live data?

Knopje Energie die geeft data, maar live niet.

grt
Reputatie 3
Badge +10
Nickhoekman,

Nee heeft er niets mee te maken. Je ziet dan alleen data die uit je p1 poort komt en niet los uit je omvormer van je zonnepanelen, dus als je opwekt en niet terug levert aan het net zie je in de app niets omdat je alles zelf gebruikt, komt door slechte weer en/of je gebruik is meer dan je levering,
Volgens mij heb je voor de live data van je zonnepanelen wel de solar aanvulling nodig,

Die heb ik zelf we, dan heb je een y kabeltje, een naar de p1 poort en de 2e gaat naar de s0 bus op je extra metertje welke je in je groepen kast moet plaatsen/ of laten plaatjes als je er zelf niet kundig voor zou zijn.
Reputatie 3
Badge +8
Hoi Nick,

Bedankt voor je bericht. Zoals Prenger aangeeft staat dit inderdaad hier los van.
Als je de juiste waardes wel ziet in Mijn Energie, maar niet in de App, dan ligt dit voor nu aan de app.

Heb je de nieuwe versie van de app? Anders kun je me natuurlijk altijd screenshots sturen van zowel Mijn Energie (dag) en App (Live), dan kan ik hiermee op onderzoek uit.

Ik hoor graag van je!

Groetjes, Nina
Hoi Nick Hoekman,

Bedankt voor je bericht. Bedankt voor je antwoord, Jan!

Vanaf 10 november komt er data door. Je hebt ons op 11 november een foto toegestuurd, maar hierop was het zwarte adapterkabeltje nog niet aangesloten.
Inmiddels heb je deze wel aangesloten, en omdat de firmware upgrade is uitgevoerd zul jij ook data in moeten kunnen zien.

Is dit toch nog niet het geval? Stuur dan een foto met hierop je Qbox, de meter en de kabels :-)

Groetjes, Nina

Beste Nina,

Wij hebben vandaag ook een Qbox ontvangen om aan te sluiten op onze slimme meter AM550. Helaas hebben wij ook geen zwart kabeltje ontvangen. Zouden jullie:

• Ons nog het benodigde zwarte kabeltje kunnen toesturen?
  • Een update van de software voor ons kunnen uitvoeren?
Alvast bedankt!

Groetjes,
Mart
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Mart,

Leuk dat je je energie gaat monitoren! We gaan het zwarte adapter kabeltje naar je opsturen. Ik heb zojuist een update doorgevoerd voor je. Kun je het laten weten als de kabel binnen is? Alles zou dan moeten werken!

Groet,

Jeroen

Reageer