Beantwoord

Waarom zijn er geen bedragen meer zichtbaar in de grafieken in Mijn Energie?

• 14 november 2018
  • Qbox
  • 1 reactie
  • 30 keer bekeken

Al enkele weken zie ik op mijn Q-Box geen opwek- en verbruikbedragen meer staan in de energie en live grafiek.
Verder is het zo dat wanneer ik de energie grafiek opvraag, de verbruik- en opwekwaarden naar nul vallen.
Verder ben ik verbijsterd dat ik in deze rubriek moet lezen dat de Q-Box gaat stoppen.
Waarom niet aan iedere klant met een Q-Box een berichtje hierover. Dit vind ik wel zo fatsoenlijk.
Met de reden van het afschaffen van de Q-Box wordt kennelijk geen rekening gehouden met klanten die nog een conventionele draaischijfmeter hebben. En dat zijn er zeker weten heel veel.
Tot zeker eind 2020 is een slimme meter nog niet verplicht. Dus begin 2019 stoppen met de Q-BOX is toch wel erg voortvarend. Ik begin bijna te denken dat Qurrent blij is er af te kunnen. Of Qurrent is bezig met een klanten reductie actie?
Want ik heb de afgelopen 4 jaar, dat ik de Q-Box heb, nogal eens een storingsmelding ingediend waarvan de afhandeling zeer matig was.

K. Mol

icon

Beste antwoord door Fokke van Qurrent 16 november 2018, 12:20

Hoi @klaasmol,

Het is inderdaad waar dat lang niet iedereen al een slimme meter heeft, maar heel veel mensen ook wel. En omdat er al zoveel alternatieven zijn en omdat door de slimme meter de Qbox in toenemende maten weinig extra's toevoegt stoppen we met de Qbox. Er zijn wel alternatieven voor mensen met een conventionele meter, die kan je vinden op www.energieverbruiksmanagers.nl. Verder zijn we gestopt met het weergeven van kosten bij het verbruik omdat deze kosten gebaseerd waren op gemiddelde tarieven, hierdoor klopte de bedragen niet precies en dit zorgde voor veel verwarring alom.

Groet,

Fokke

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 1
Badge +5
Hoi @klaasmol,

Het is inderdaad waar dat lang niet iedereen al een slimme meter heeft, maar heel veel mensen ook wel. En omdat er al zoveel alternatieven zijn en omdat door de slimme meter de Qbox in toenemende maten weinig extra's toevoegt stoppen we met de Qbox. Er zijn wel alternatieven voor mensen met een conventionele meter, die kan je vinden op www.energieverbruiksmanagers.nl. Verder zijn we gestopt met het weergeven van kosten bij het verbruik omdat deze kosten gebaseerd waren op gemiddelde tarieven, hierdoor klopte de bedragen niet precies en dit zorgde voor veel verwarring alom.

Groet,

Fokke

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen