Beantwoord

Wanneer krijg ik de borg van mijn qbox teruggestort?

• 14 januari 2019
  • 10 reacties
  • 343 keer bekeken

Onlangs zijn jullie gestopt met de Qbox data doorgifte. De Qbox kon naar de afvalverwerker, gaven jullie aan.

Ik heb borg betaald voor de Qbox, en die borg wil ik graag teruggestort kijrgen. Dat is namelijk het principe van borg.
Wanneer krijg ik de borg teruggestort van jullie? Terugsturen van de Qbox is geen probleem, als jullie laten weten waar die heen moet.

Met vriendelijke groet,
Marcel
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 17 januari 2019, 11:10

Hoi @Marz,

Dankjewel voor je bericht.
Je hebt inderdaad nog recht op uitbetaling van de borg. Door een fout is dit nog niet aan je uitbetaald, excuus!
We gaan de uitbetaling voor je klaarzetten, dat betekent dat je binnenkort alsnog een bedrag terugkrijgt.

Nogmaals excuus!

Groet, Joost
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi @Marz,

Je hebt inderdaad nog recht op uitbetaling van de borg. Door een fout is dit nog niet aan je uitbetaald, excuus!
We gaan de uitbetaling voor je klaarzetten, dat betekent dat je binnenkort alsnog een bedrag terugkrijgt.

Nogmaals excuus!

Groet, Joost
Hoi,

Ik heb een paar weken mijn qbox ook teruggestuurd, maar mijn borg nog niet weer terug ontvangen. Wanneer wordt deze teruggestort?

Met vriendelijke groet,

Justin
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Justin.

Bedankt voor je bericht.

Als je de Qbox van ons hebt tegen betaling van borg hebt gekregen in het kader van een leveringsovereenkomst voor stroom (en gas), geldt de bruikleen van de Qbox maximaal voor de resterende looptijd van je leveringsovereenkomst.
Bij beëindiging van deze leveringsovereenkomst dien je de Qbox binnen één maand na de beëindiging naar ons retour te verzenden. Dit is tevens vermeld in de productvoorwaarden van de Qbox.

Omdat je jouw leveringsovereenkomst al per 2 februari 2018 bij ons hebt beëindigt maar de Qbox niet binnen een maand retour hebt verzonden, kom je helaas niet meer in aanmerking voor uitbetaling van je Qbox borg.

Groeten,
Julian
Hallo Julian,

bedankt voor uw reactie.
Ik kan deze product voorwaarden echter niet terug vinden bij de email van de bestelling van mijn QBox. Ook zijn deze voorwaarden van januari 2017, terwijl ik mijn QBox in november 2016 al had besteld.
Misschien heb ik het gemist, maar Qurrent heeft mij hier ook niet op geattendeerd bij het beeindigen van het contract.
Nu kan ik mij best wel voorstellen dat Qurrent zo'n clausule opneemt in de voorwaarden. Maar ik vind het slordig dat het bij het beeindigen van het contract niet wordt gemeld dat ik mijn geld kwijt ben als ik de QBox niet binnen een maand terug stuur. Helemaal niet gezien het feit dat, binnen een jaar na beeindiging van het contract, Qurrent besluit te stoppen met de ondersteuning van de QBox. In alle redelijkheid mag ik toch verwachten dat ik langer dan een jaar van deze dienst gebruik kan maken als ik ervoor betaal, toch?

Ik zie graag een reactie van u tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Justin
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Justin,

Bedankt voor je bericht.

Ook in de productvoorwaarden die in 2016 van toepassing waren wordt vermeld dat bij beëindiging van de leveringsovereenkomst de Qbox binnen één maand retour verzonden dient te worden. Daarnaast wordt bij de doos waarin de Qbox wordt bezorgd altijd verwezen naar de voorwaarden op onze website. Het lezen van de voorwaarden behoort tot je eigen verantwoordelijkheid als klant. Als je ons had gebeld over je overstap naar een andere leverancier hadden we je deze informatie ook mondeling door kunnen geven. Echter heb je helaas nooit met ons telefonisch gesproken over je overstap en werden wij hier kort voordat je al overgestapt was pas op geattendeerd door je huidige leverancier.

Het antwoord blijft dus hetzelfde; je hebt helaas geen recht op uitbetaling van de borg.

Groeten,
Julian
Hallo Julian,

Bedankt voor uw reactie, maar u hebt mijn vraag niet beantwoord.
Ik vind het namelijk niet erg dat de borg in een aankoopsom overgaat zodra je geen klant meer bent van Qurrent. Maar dan verwacht ik wel dat ik daarna ook nog een redelijke tijd gebruik kan maken van de QBox dienst.
10 maanden vind ik niet redelijk.
Ik heb wel voor dit product betaalt, dus dan is het toch raar als 10 maanden later de stekker eruit wordt getrokken?
Vindt u dat redelijk?

met vriendelijke groet,

Justin
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Justin.

Bedankt voor je reactie.

Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd met meer informatie over jouw Qbox borgregeling.

Groeten,
Julian
Onlangs zijn jullie gestopt met de Qbox data doorgifte. De Qbox kon naar de afvalverwerker, gaven jullie aan.

Ik heb borg betaald voor de Qbox, en die borg wil ik graag teruggestort kijrgen. Dat is namelijk het principe van borg.
Wanneer krijg ik de borg teruggestort van jullie? Terugsturen van de Qbox is geen probleem, als jullie laten weten waar die heen moet.

Met vriendelijke groet,
MarcelHoi @Marz,

Nogmaals excuus!

Groet, Joost

Beste Joost,
Inmiddels zij we al geruime tijd verder, en heb ik mijn borg nog steeds niet terug. Ik zou daarom graag en concrete datum van krijgen wanneer ik mjn borg zal ontvangen.
Ik moet zeggen dat dit geheel mjn vertrouwen in het nieuwe qurrent bepaald niet vergroot.
groet,
Marcel
Ik heb dit antwoord gehad:

We hebben zo goed mogelijk geprobeerd om al onze klanten op de hoogte te brengen van het uitfaseren van de Qbox. Blijkbaar is dit in jouw geval niet gelukt. Mijn excuus hiervoor.

Omdat je de Qbox van ons hebt ontvangen tegen betaling van een borg in het kader van een leveringsovereenkomst, had je de Qbox binnen één maand na beëindiging van het contract naar ons retour moeten verzenden (zie productvoorwaarden in de bijlage). Omdat dit niet is gebeurd kom je helaas niet in aanmerking voor het in ontvangst nemen van de eerder betaalde borg.

Op zich begrijp ik de argumenten dat ik geen borg teruggestort krijg: echter was ik tevreden met de Qbox en als ik had begrepen dat jullie dit binnen een jaar gingen stopzetten had ik dit natuurlijk gedaan!

Mbt de voorwaarden:
Vanuit jullie staat dit vermeld:
Beschikbaarheid van Mijn Energie en de apps geldt voor onbepaalde tijd. Wanneer de server van Qurrent gedurende drie maanden geen gegevens meer van je Qbox heeft ontvangen kan Qurrent toegang tot je energiegegevens blokkeren. Toegang tot je energiegegevens kan ook worden geblokkeerd bij onjuist gebruik van de Qbox of handelen in strijd met deze voorwaarden.

Jullie komen dus jullie kan van de voorwaarden ook niet na. Ik denk dat het dus wel coulant is om een oplossing te bieden.

Ik kijk uit naar jullie reactie.
Reputatie 1
Badge +3
Hi @richie80,

Bedankt voor je bericht.

Om eventuele miscommunicatie te voorkomen en al je vragen in een keer te beantwoorden is het denk ik beter als we hier telefonisch contact over hebben.
Mijn collega die over het uitfaseren van de Qbox gaat zal morgen contact met je opnemen hierover.

Groetjes,

Roufaida

Reageer