Beantwoord

Wat doet de Q box solar in combinatie met een Toon, maw wat krijg ik inzichtelijk?

• 17 december 2016
  • 1 reactie
  • 270 keer bekeken

Ik hoorde dat de Toon dan nieuwe software moet hebben?
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 9 maart 2017, 14:18

Hoi Jetze, ik zie dat niemand van onze leden het antwoord heeft.

Helaas heb ik weinig kennis van de Toon van Eneco. Met een Qbox bij ons zonder Solar zie je live inzicht van je netto verbruik. Dat is verbruik - teruglevering.

Een Solar wordt in de groepen in je meterkast gemonteerd en leest dus niet je slimme meter uit, maar de totale opwek van je zonnepanelen.

Als je energie opwekt verbruik je namelijk meteen een deel door de apparaten die op dat moment stroom verbruiken. Je slimme meter meet dus niet de totale opwek, maar een Solar wel.

In mijn Energie zie je dan verbruik en opwek in gescheiden grafieken.

Qbox Solar is alleen gebruiken met de Qbox en niet te combineren met Toon in 1 overzicht.
Wel apart en tegelijkertijd als er een splitter wordt gebruikt voor de P1 poort bijvoorbeeld

Groeten van Tanja
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Jetze, ik zie dat niemand van onze leden het antwoord heeft.

Helaas heb ik weinig kennis van de Toon van Eneco. Met een Qbox bij ons zonder Solar zie je live inzicht van je netto verbruik. Dat is verbruik - teruglevering.

Een Solar wordt in de groepen in je meterkast gemonteerd en leest dus niet je slimme meter uit, maar de totale opwek van je zonnepanelen.

Als je energie opwekt verbruik je namelijk meteen een deel door de apparaten die op dat moment stroom verbruiken. Je slimme meter meet dus niet de totale opwek, maar een Solar wel.

In mijn Energie zie je dan verbruik en opwek in gescheiden grafieken.

Qbox Solar is alleen gebruiken met de Qbox en niet te combineren met Toon in 1 overzicht.
Wel apart en tegelijkertijd als er een splitter wordt gebruikt voor de P1 poort bijvoorbeeld

Groeten van Tanja

Reageer