Beantwoord

Wat moet ik veranderen met de Qbox bij plaatsing van slimme meter?

• 21 juli 2017
  • 16 reacties
  • 524 keer bekeken

Sinds de installatie van de slimme meter, werkt de Qbox niet meer; dwz ik krijg geen gegevens meer via de app. (lampje brandt wel groen)
Hoe te handelen?
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 22 juli 2017, 16:00

Dankjewel Hittjo,

Jouw slimme meter is op dit moment niet compatibel met onze Qbox.
Bekijk dit topic over de voortgang van de firmware upgrade.

Ik zet jouw klantgegevens op de lijst en je zult worden geinformeerd zodra wij de upgrade hebben uitgevoerd.

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hoi H.Garst,

Naast dat je de Qbox op een andere manier aan de slimme meter koppelt, dienen ook de Qbox gegevens te veranderen.
De gegevens staan namelijk nog ingesteld op jouw oude meter.

Kun je aan mij doorgeven wat voor merk/type slimme meter je hebt?

Groeten van Giulia
Hallo Giulia,

Het is een Sagemcom T210-D ESMR5 (3 fase)

Groet,

Hittjo Garst
Reputatie 2
Badge +8
Dankjewel Hittjo,

Jouw slimme meter is op dit moment niet compatibel met onze Qbox.
Bekijk dit topic over de voortgang van de firmware upgrade.

Ik zet jouw klantgegevens op de lijst en je zult worden geinformeerd zodra wij de upgrade hebben uitgevoerd.

Groeten van Giulia
Hoever staat het met de upgrade van de software, zodat we weer middels jullie app ons energiegebruik kunnen uitlezen (zoals we gewend waren);
graag reactie.
Hoi H. Garst,

Zoals je in dit topic kunt lezen, wordt de software getest met verschillende Qboxen.
Volgende week hoopt onze Qbox-expert Niels met een nieuwe update te komen!

Groetjes, Vita
Is er al witte rook als het gaat om het uitlezen van onze slimme meters, o.a. de Sagemcom T210-D ESMR5?
De week, genoemd in de "topic", is inmiddels voorbij.
Reputatie 2
Badge +8
Je was net iets te vroeg H.Garst!

Niels heeft inmiddels een update geplaatst op 4 augustus.

Groeten van Giulia
Hi Giulia,
dank voor de reactie!

heb gelijk een volgende vraag: er wordt gesproken over een zwarte kabel in de topic; wij bezitten een witte kabel. Er is al een keer toegezegd deze zwarte kabel op te sturen, maar ik heb nog niets ontvangen; gaan jullie dat kabeltje alsnog sturen?

met een vriendelijke groet,

hittjo garst
Reputatie 2
Badge +8
Oh, dan stuur ik een nieuwe naar je toe H.Garst!

Dan zul je de zwarte adapterkabel binnen een week binnen hebben, dit verlengstukje is wel nodig om de juiste data door te krijgen.
Voor nu kun je de kabel dan nog even niet gebruiken omdat de meter nog niet compatibel is met de Qbox, maar je gaat de kabel straks wél nodig hebben.
Dan ben je alvast voorzien 😉.

Groeten van Giulia
Graag uw gegevens wijzigen, aanpassen zodat Q-box gaat werken op de zo juist geplaatste slimme meter.
Gegevens zijn: electra Iskra SMR 5.0 AM550-TD2 Gas: Landis+Gyr SMR 5.0 G4 G6
Reputatie 3
Badge +8
Hallo B.P.vanderPas,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community!
We hebben je meter aangepast en een upgrade gedaan van de firmware.

Heb je gebruik gemaakt van het zwarte verbindingskabeltje? Deze moet je in de P1-poort van de meter stoppen en vervolgens hieraan het witte kabeltje naar de Qbox linken.

Ik hoor graag van je!

Groetjes, Nina
Stedin monteur heeft de witte kabel aangesloten op de slimme meter.

Indien werkend, zie je dan direct je verbruik?
Reputatie 3
Badge +8
Hallo B.P.vanderPas,

Ah, dat verklaart het. Wanneer het juist is geïnstalleerd kan het een half uur duren voordat er data doorkomt. Indien dit nog niet het geval is, dan kunnen we een reset voor je uitvoeren. Ook na deze reset is de verwachting dat het ongeveer een half uur duurt voordat er data zichtbaar is.
Laat je het ons weten als het kabeltje er tussen is geplaatst? Dan houden we het voor je in de gaten.

Groetjes, Nina
Hallo,

vanmorgen de nieuwe Qbox geplaatst en aangesloten, het groene lampje brandt continu, maar ........ geen resultaten op de site en in de app!
graag reactie hoe te handelen.
Reputatie 2
Badge +8
Hoi H.Garst,

Jouw Qbox werkt inmiddels naar behoren.
Daar ben ik erg blij mee :)

Mocht je nog vragen hebben, hoor ik dat graag.

Groeten van Giulia
Reputatie 3
Badge +8
Hallo @B.P.vanderPas,

Heb je het zwarte verbindingskabeltje aangesloten? Aan dit zwarte verbindingsstukje kun je vervolgens de witte kabel hierop aansluiten.
Als dit niet lukt, wil je dan hier een reactie plaatsen en een foto toesturen van de aansluiting? Dan kunnen we hiermee aan de slag!

Groet, Nina

Reageer