Beantwoord

Welke Qbox en welke Qbox Solar heb ik nodig?

Ik lees over mono, mini, duo, wellicht wat verouderde informatie. Dus wellicht simpele vraag.

Ik ga naar een woning met een vol dak zonnepanelen (5000Kwh opbrengst) met een slimme meter (nieuwbouwwoning).

Ik wil via mijn smartphone actueel de opbrengst meten.

Welke Qbox heb ik nodig?

Thanks.
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 4 december 2017, 10:03

Hallo Ronald,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community. Fijn dat je ons hier hebt gevonden.
En wat goed dat je een dak vol zonnepanelen hebt geplaatst, dan begrijp ik dat je de opbrengst wil meten!

Qbox Q&A - Wat is een Qbox en en Qbox Solar?
Om het verbruik te meten heb je een Qbox nodig.
Of je een Qbox Mono of Duo nodig hebt, hangt af van je internetaansluiting.

• Heb je internet in de meterkast? - Qbox Mono
  • Heb je geen internet in de meterkast? Qbox Duo

De Qbox kun je als klant van Qurrent afnemen tegen het borgbedrag. Deze bedraagt €49 voor de Qbox Mono en €89 voor de Qbox Duo.

De Qbox Solar is een gewone Qbox waar ook een kWh-meter op is aangesloten. Je hebt dus ook een Qbox nodig, maar die kan je tegelijk bestellen.
Houd er rekening mee dat de kWh-meter in de groepenkast geïnstalleerd moet worden. Deze komt tussen de groep en de omvormer te zitten zodat deze de opwek accuraat kan meten. De solar kan je het beste laten installeren door een ervaren elektricien of monteur.
De Qbox Solar schaf je aan (geen borg) en heeft de volgende opties:

• Tot 17 panelen? - Qbox Solar 32A kWh-meter + y-kabel (€75,-)
  • Tot 33 panelen? - Qbox Solar 65A kWh-meter + y-kabel (€115,-)
  • Tot 99 panelen? - Qbox Solar 3x80A kWh-meter + y-kabel (€255,-)

Je kan de gewenste Qbox bestellen via Mijn Energie, maar natuurlijk kan ik dit ook voor je in orde maken.
Waar kan ik je mee helpen?

Groetjes, Nina
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi Ronald,

Bedankt voor het doorgeven van de gegevens. Ik heb zojuist de verhuizing verwerkt. We zullen rond 12 januari de meterstanden van het nieuwe adres uitvragen, mocht er geen slimme meter aanwezig zijn. Voor het oude adres vragen we eind januari de meterstanden uit om de eindnota op te maken. Voor nu hoef je verder zelf niets meer te doen. :)

Succes met de verhuizing!

Groet,

Jeroen
Hoi Nina

De verhuizing mag je als je wilt al wel vast verwerken. Een qbox (of welke dan ook) bestel ik pas als ik verhuisd ben.

Ik (R. Grahmbeek) krijg op 12 januari 2018 (vrijdag) de sleutel, dus mag ingaan op 12 januari. Er is al stroom in het huis. Gaat om Glauconiet 22, 6653DC Deest.

Beeindiging huidige overeenkomst Onderstalstraat 11, 6674ME Herveld mag per 31 januari (laatste dag) 2018. Stroom moet dan op dit oude huis ook blijven (wordt overgenomen door nieuwe eigenaar).

Gaat dit zo of moet ik nog iets anders doen?

merci, Ronald
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Ronald,

Bedankt voor je bericht! We verwerken je verhuizing graag voor je en als we je in de (nabije) toekomst toch verder kunnen helpen met de Qbox / Qbox Solar dan horen we graag van je!

Groetjes, Nina
Hoi,
Ik krijg de woning pas op 12 januari opgeleverd en weet nog niet exact wat me te wachten staat (nieuwbouw woning). Ik denk dat ik eerst bij qurrent de verhuizing moet doorgeven en pas kan bestellen als ik weet wat er nodig is. Misschien zit er al monitor in de meterkast.
Dus dank voor de hulp, maar ik wacht even met bestellen tot ik zekerheid heb.
gr, ronald
Reputatie 3
Badge +9
Beste RonaldGrahmbeek,

Bedankt voor de extra informatie. Als je je opwek en verbruik realtime wilt bijhouden raad ik je aan om een Qbox Mono + een Qbox Solar 65A kWh-meter + y-kabel (€115,-) te bestellen.
Zal ik deze bestelling voor je aanmaken?

Groet,

Jeroen
Hoi Nina,
Dank voor je uitgebreide antwoord. De woning die ik ga bewonen is een nieuwbouw woning van het "morgen wonen" project van Volker
http://www.morgenwonen.nl/projecten/de-gaarden/#impressies
De woning heeft een slimme meter en is gebouwd op energie-neutraal. In de instructies die ik heb meegekregen staat:
1) Moet ik een contract afsluiten met een energieleverancier?
Ja, u dient zelf een energiecontract af te sluiten met een energieleverancier die ook een terug levering accepteert. Dit zijn bijvoorbeeld: Essent, Nuon, Greenchoice en Electrabel.
U heeft dit contract nodig om energie (=stroom) geleverd te krijgen en energie (= stroom van de zonnepanelen) terug te leveren. Deze “transportkosten” worden wel in rekening gebracht. De condities van de verschillende energiemaatschappijen zijn sterk wisselend.
De zonnecellen op de woning produceren gemiddeld ±5.000 KWh per jaar. Bij normaal gebruik is dit voldoende om de energiebehoefte van een gezin met één kind te dekken.
In principe is 0 op de rekening het maximaal haalbare. Toch is het raadzaam om bij de energiemaatschappij van uw keuze na te vragen of u energie kunt terug leveren en of de maatschappij daarvoor een vergoeding rekent.

Ik denk dus dat alles wel geregeld is, maar dat ik zelf een koppeling moet maken naar Qurrent en ik wil op de smartphone alles volgen.

Is mij nog niet helemaal duidelijk of ik de qbox solar nodig heb. De qbox mono wel, neem aan dat er internet zit in de kast.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Ronald,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community. Fijn dat je ons hier hebt gevonden.
En wat goed dat je een dak vol zonnepanelen hebt geplaatst, dan begrijp ik dat je de opbrengst wil meten!

Qbox Q&A - Wat is een Qbox en en Qbox Solar?
Om het verbruik te meten heb je een Qbox nodig.
Of je een Qbox Mono of Duo nodig hebt, hangt af van je internetaansluiting.

• Heb je internet in de meterkast? - Qbox Mono
  • Heb je geen internet in de meterkast? Qbox Duo

De Qbox kun je als klant van Qurrent afnemen tegen het borgbedrag. Deze bedraagt €49 voor de Qbox Mono en €89 voor de Qbox Duo.

De Qbox Solar is een gewone Qbox waar ook een kWh-meter op is aangesloten. Je hebt dus ook een Qbox nodig, maar die kan je tegelijk bestellen.
Houd er rekening mee dat de kWh-meter in de groepenkast geïnstalleerd moet worden. Deze komt tussen de groep en de omvormer te zitten zodat deze de opwek accuraat kan meten. De solar kan je het beste laten installeren door een ervaren elektricien of monteur.
De Qbox Solar schaf je aan (geen borg) en heeft de volgende opties:

• Tot 17 panelen? - Qbox Solar 32A kWh-meter + y-kabel (€75,-)
  • Tot 33 panelen? - Qbox Solar 65A kWh-meter + y-kabel (€115,-)
  • Tot 99 panelen? - Qbox Solar 3x80A kWh-meter + y-kabel (€255,-)

Je kan de gewenste Qbox bestellen via Mijn Energie, maar natuurlijk kan ik dit ook voor je in orde maken.
Waar kan ik je mee helpen?

Groetjes, Nina

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen