Beantwoord

Wie kan mij helpen met het activeren van de qbox duo?

• 10 november 2017
  • 14 reacties
  • 238 keer bekeken

Badge +1
Zoals zovelen krijg ik de melding:Verzenden lukt niet.
Graag advies of assistentie.
Goedemorgen trouwens.:)
icon

Beste antwoord door MauritsPrince 13 november 2017, 18:32

Goedenavond
Dank je wel voor jullie reactie.
Ik heb een foto bijgevoegd. (Hoop ik).
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hi Maurits,

Wat goed om te lezen dat alles naar behoren werkt. Ik zal het complimentje aan Nina doorgeven 😉.

Groetjes,
Nathan
Badge +1
@Nina

Duo Qbox werkt super.
Nieuwe aanmeldings brief binnen met 2 windtegoeden.
Goed geregeld Nina.
Nogmaals bedankt voor de moeite.

Grtjs Maurits.
Badge +1
Hai Nina

Top.Het werkt idd .
Dank je wel voor de inzet.

Grtjs Maurits.
Reputatie 3
Badge +8
Ha Maurits,

Wat fijn dat het weer werkt!
Met gas duurt het wat langer voordat het inzichtelijk is. Inmiddels kun je in Mijn energie terugzien dat er gasdata wordt uitgelezen! Het verbruik wordt hier op uurbasis getoond.
Veel plezier met de Qbox!

Groetjes, Nina
Badge +1
Hai Nina

Nou top hoor. Zodra ik iets zie dan laat ik je het weten. Alvast bedankt iedereen voor het meedenken en voor jullie reactie’s. Hij doet het. Zie foto. Bij gas staat :alleen met slimme meter. Klopt dat. Mss nog even wachten?
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Maurits,

Bedankt voor je bericht. Inderdaad, ik was vrij.
Ik heb de Qbox net voor je geactiveerd, en ik zie de eerste datapunten al doorkomen.
Binnen een half uur zul ook jij de data in kunnen zien!
Geef je me een seintje?

Fijne dag!

Groetjes, Nina
Badge +1
Ik ga er maar vanuit dat Nina een dagje vrij is.
Badge +1
Dank voor je reactie.
Eerst maar afwachten tot deze is geactiveerd.
Reputatie 3
Badge +7
Maurits,
Sorry, ik zie dat het een Qbox duo is. Mijn antwoord is van toepassing voor het Qbox deel dat normaliter aan de modem/router is gekoppeld.

Met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn
Reputatie 3
Badge +7
Maurits, als je daar een wifiversterker en/of wifirepeater mee bedoelt, dan kan je de Qbox aan een vrije UTP poort aansluiten. Dit gedraagt zich alsof je de Qbox aan de router/modem hebt gekoppeld. Ik ga er hier vanuit dat je een Qbox mono hebt!!!!

Succes,
Jan de Bruijn
Badge +1
Nog een vraagje. Kan je de qbox op een extra wifipunt aansluiten ipv direct op je modem??
Badge +1
Goedenavond
Dank je wel voor jullie reactie.
Ik heb een foto bijgevoegd. (Hoop ik).
Reputatie 3
Badge +8
Hoi Maurits,

Goedemorgen! Bedankt voor je bericht.
Jij bedankt voor het antwoord, Prenger!
Wat vervelend dat het nog niet lukt om de Qbox te activeren. Ik zie hier dat het serienummer goed is doorgekomen, maar dat het metertype hier nog onduidelijk is.
Wat voor type meter heb je, of heb je een foto van de meter voor me? Dan activeer ik de Qbox voor je.

Groetjes, Nina
Reputatie 3
Badge +10
Morgen Maurits,

het kan een aantal oorzaken hebben,tw;
server bij Qurrent mogelijk tijdelijk niet bereikbaar en/of de database.
Qbox heft geen goede internet verbinding, of mogelijk indioen je een Eigen firewall hebt staat deze dicht. en anders zou ik proberen indien je dit niet al geprobeert hebt de qbox eens direct op de ISP router aan te sluiten zonder tussenkomst van evt een switch mocht dit mogelijk het geval zijn,
anders adviseer ik je even contact op te nemen met qurrent en optie Qbox te nemen.

ik heb geen mogelijkheid om in hun infra evt. incidenten status op te vragen, wil je graag helpen maar ben ook maar gewoon een gebruiker.

Reageer