Beantwoord

Windtegoed

• 27 december 2017
  • 11 reacties
  • 164 keer bekeken

Badge +4
op de qurrent app wordt de wind te goed in procenten weer gegevens maar dit holt elke dag achter uit terwijl de kwh omhoog gaat.
Vorige keer hebben jullie een correctie gemaakt gegevens opnieuwe ingelezen maar blijft toch een raar iets
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 2 januari 2018, 09:49

Hallo John, John en Richard,

Bedankt voor jullie berichten en de beste wensen voor 2018.
In het volgende topic houden we jullie op de hoogte over deze Windtegoedkwestie.

Windtegoed van 17-12 klopt niet? - Windtegoed data aangepast

Dit topic zal ik daarom sluiten.
Bedankt voor jullie begrip!

Groet, Nina
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Over het algemeen verbruikt men in de koude periode meer gas dan de zomer periode waarbij de temperatuur hoger is dan de winter periode.
Wat elektra betreft eigenlijk het zelfde de dagen worden korter dus gaat men meer verlichting e.d. verbruiken, dus meer kWh verbruik.
Als je nu de opbrengst windenergie/kWh verbruik krijg je het percentage wat ook in de app wordt weergegeven.
Badge +4
oke
maar vindt het toch raar even een voorbeeld:
ik heb 2 windtegoed
bij 248 kwh stond de % op 49 en nu het ik 289 kwh en staat het op 39 %
ik begrijp en niet met 2 windt tegoed zouden we op 500kwh opwekken dus 250 Kwh is 50 %
daarom deze vraag
Badge +4
nu kijk ik weer bij windt te goed nu nog maar 28% van de windt te goed opgebracht te gek voor worden dit klopt helemaal niet terwijl ik 289 opgewekt is bij 2 windtegoeden
Badge +4
Niet te geloven mijn windt te goed is nu weer 207 kwh en een uur geleden nog 289 kwh

mmmm qurrent zit te klooien met hun systeem
Badge +4
Hallo een uur geleden had ik nog 289 Kwh windtegoed en nu nog 207 Kwh
dit noem ik heel vreemd.. Qurrent wat zijn jullie aan het doen?
Reputatie 5
Badge +14
Op 17 december was er een enorme opwek van windenergie wat toen zeer waarschijnlijk een verkeerde registratie zou zijn. Uiteindelijk is is door de netbeheerder hierop een correctie uitgevoerd vandaar het verschil met enkele dagen terug.
Wat betreft die 250 kWh per winddeel is van toepassing aan het eind van je jaarlijkse verbruik mocht de totale wind opwek over het jaar lager zijn dan deze 250 kWh p/winddeel wordt dit door Qurrent aangevuld.
Goede vraag, vanmorgen had ik nog 611 Kwh en nu nog 410 Kwh. Ik vind het zo wie so een echte windhandel want er zijn dagen dat er niets bij komt (waait wel) en dan staat er weer 20 Kwh bij. Totaal geen koppeling met de natuur.
Badge +4
Nou ik het een maand op 241 Kwh gezeten en daarna ging het om hoog met elke dag 2 Kwh lijkt mij toch niks verkeerd aan begin van dit jaar was het ook al niet goed gingen wij ok weer van 68% opwekking terug gezet naar 32 % toch raar met alle deskundigheid in nederland op it en universiteiten en TH dar er geen goed en degelijk systeem is om dit te registeren heel appart
Badge +4
Dat lijkt er niet op een koppeling der natuur. een koppeling a natte vingerwerk!
Reputatie 3
Badge +10
hoi john en johnkremer

ben jet met je eens dat we geen direct inzicht in de levering van onze windmolen hebben waar we deel van uitmaken, zou gewoon net zo iets moeten zijn ams met een soort Q-box principe, continu inzicht in de levering, we weten dat een winddeel 1/165.000 ongeveer is dus kunnen we zelf meerekenen, heb ff 165.000 afgerond weet exacte aantal ff niet maar ff als voorbeeld.
dan kunnen we zelf dus checken en mee kijken hoe het er mee staat, nu moet je er maar vanuit gaan dat het klopt, als de netbeheerder een verkeerde correctie doet, tja.....

ik ben ook voor meer openheid en duidelijkheid, dus vind dat er meer openheid gegeven kan worden.
@JohnKemmer
groet,

richard
Reputatie 3
Badge +8
Hallo John, John en Richard,

Bedankt voor jullie berichten en de beste wensen voor 2018.
In het volgende topic houden we jullie op de hoogte over deze Windtegoedkwestie.

Windtegoed van 17-12 klopt niet? - Windtegoed data aangepast

Dit topic zal ik daarom sluiten.
Bedankt voor jullie begrip!

Groet, Nina