Beantwoord

Behaalde rendement windtegoed?

• 1 februari 2017
  • 8 reacties
  • 528 keer bekeken

Wat is het behaalde rendement van de windmolens / windtegoed sinds deze molens in productie zijn genomen?
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 17 februari 2017, 16:18

Hoi Evert,

Een Windtegoed neem je om actief bij te dragen aan een duurzame wereld. Je maakt er altijd een kleine winst op, geen verlies. Dat is de garantie.

In het topic 'Hoe zit het precies met Windtegoed?' en ' Hoe rendabel is Windtegoed?' kan je hier meer over lezen.

Groetjes, Tanja
Bekijk origineel

8 reacties

Badge
Dag Edwin,

Vorig jaar was in heel Nederland een matig windjaar. Qurrent heeft de productie aangevuld tot 250 kWh per Windtegoed.

Groeten,
Daan
Ik zag vandaag onze eerste jaarrekening. Die is wel inzichtgevend, moet ik zeggen.
In totaal heb ik 10 windtegoeden, waarvan ik er 8 zelf heb gekocht. Kosten: € 440. Afschrijving in vijf jaar maakt € 88 kosten per jaar.
De opbrengst die van de stroomkosten is afgetrokken is totaal € 91.
Dus het voordeel door eigen wind is welgeteld € 3 in dit eerste jaar.

Conclusie: de windtegoeden leveren je niets op, en kosten je zelfs geld, als je de gratis windtegoeden niet meerekent. Nog erger is het als je ze gekocht hebt voor € 75.

Ik vind het een beetje flauw dat eerst de stroom van het daltarief afgetrokken wordt tot 100%, en vervolgens die van het normaaltarief. Dit is dus niet 'directe levering' door je eigen wind, want dan zou gekeken moeten worden naar het moment dat de wind opgewekt wordt.

Of zie ik iets over het hoofd?

groet, Evert
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Evert,

Een Windtegoed neem je om actief bij te dragen aan een duurzame wereld. Je maakt er altijd een kleine winst op, geen verlies. Dat is de garantie.

In het topic 'Hoe zit het precies met Windtegoed?' en ' Hoe rendabel is Windtegoed?' kan je hier meer over lezen.

Groetjes, Tanja
Wat is het behaalde rendement van de windmolens / windtegoed sinds deze molens in productie zijn genomen?Ik kan de kleine winst op mijn windtegoed niet ontdekken. Volgens mijn berekeningen schiet ik er flink bij in.
En ook uit deze discussie volgt voor mij weer dezelfde conclusie:

mijn advies aan eenieder die die Wind(ei)-tegoeden niet heeft: laat ze je niet aansmeren door hun callcenter of anderszins. Je wordt gefopt.
Badge +4
windtegoeden is een mooi verhaal, maar zoals vroeger ook wel werd gezegd een mooi verhaal hoeft niet waar te zijn.

uiteindelijk is het verhaal simpel je koop vooraf voor 1250 kWh aan kale stroom in, daarbij geld alleen de kale stroomprijs van een paar cent. dit is het zelfde verhaal als koopzegels, je kan het geld beter op de bank laten staan (vaak minder rente betalen of misschien wat krijgen)

wil je besparen moet je eerder kijken naar minderen met gas (duurste stuk van de rekening) en elektriciteit, zelf verbruikte ik eerst minder dan gemiddeld en nu net iets onder. komt ook omdat ik mijn droger iets te lief vind en kook op elektriciteit, maar dat is altijd slimmer dan een paar procent.

waterbesparende kranen kunnen zelf maar 1,2 a 1,9 liter gebruiken met €8 investering, iets meer maar wel veel minder water.
er zijn wc's die 1 liter verbruiken, of een ouderwetse jaren 80 wc tot 5 liter begrenzen.
Hoi Tanja,

Je spreekt hierboven op een garantie dat er altijd een kleine winst wordt gemaakt op windtegoed en geen verlies. Ik kan niets over deze garantie terugvinden op de website of in de voorwaarden, wat houdt deze garantie precies in?

Stel bijv. dat de stroomprijs hard daalt en windtegoeden niet meer rendabel zijn op basis van de oorspronkelijke investering, krijgen klanten dan van Qurrent een financiële compensatie voor dit verlies?
Hoi Frank,

Goede vraag! Op basis van de geschatte tarieven van dit moment wordt de prijs van het windtegoed bepaald.
Dit wordt in de gaten gehouden en kan eventueel aangepast worden.
Wat betreft jouw vraag, moeten er wel heel rare dingen gebeuren willen de kale stroomtarieven zo laag worden dat een windtegoed niet meer rendabel is.
Maar het klopt dat we dit niet 100% kunnen garanderen, dus de aankoop van het windtegoed blijft op eigen risico.
Aangezien de tarieven worden gebruikt van je eigen contract, weet je altijd voor welke tarieven je windtegoeden worden verrekend.

Groeten van Vita

Reageer